Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Silnik 2.4 jtd

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    nie wiem
    Postów
    26

    Domyślnie Silnik 2.4 jtd

    Witam! Mam problem- padł mi silnik 2.4 20V o kodzie 939A.
    Poszukuję w jego miejsce nowego, ponieważ w
    moim padła panewka. I tu rodzi się pytanie: czy słupek z głowicą mogę nabyć z 156 lub 166 20 zaworowej? Osprzęt chcę przerzucić własny, ale dostać złożone 939A graniczy z cudem, a na pewno w tych pieniądzach. Są jakieś istotne różnice w budowie tych silników? Może ma ktoś taki na sprzedaż?

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    KWA
    Auto
    2 x Giulietta 1.4tb i 1.75qv, GT 3.2v6
    Postów
    373

    Domyślnie

    No ja mam ale ze 156 2.4 20v 175km. Tak jak ci pisałem

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    nie wiem
    Postów
    26

    Domyślnie

    właśnie czekam na odpowiedź czy to dziadostwo pasuje, bo ceny są chore

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Kolego
    Jak masz blok cały to naprawiaj ten silnik na oryginalnych panewkach Są drogie ale jak co to gość zrobi porządnie to na tym silniku przejedziesz jeszcze tysiące kilometrów. Polecam sprawdzenie wału i założenie nowych pierścieni koszt pierścieni zamiennik bardzo dobrej klasy jest w dobrej cenie.
    Ze słupkiem to loteria i może się okazać że stanie się to samo bo nie wiesz co było zrobione i jak często ktoś wymieniał lub co gorsza nie wymieniał oleju.
    Swoją drogą czy panewka ci się obróciła samoistnie??? Czy nie zmieniałeś dość często oleju???

    Pozdrawiam
    Cytat Napisał bezel Zobacz post
    Witam! Mam problem- padł mi silnik 2.4 20V o kodzie 939A.
    Poszukuję w jego miejsce nowego, ponieważ w
    moim padła panewka. I tu rodzi się pytanie: czy słupek z głowicą mogę nabyć z 156 lub 166 20 zaworowej? Osprzęt chcę przerzucić własny, ale dostać złożone 939A graniczy z cudem, a na pewno w tych pieniądzach. Są jakieś istotne różnice w budowie tych silników? Może ma ktoś taki na sprzedaż?

    Pozdrawiam

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał bezel Zobacz post
    właśnie czekam na odpowiedź czy to dziadostwo pasuje, bo ceny są chore
    To nie ten sam słupek. NA upartego pewnie da się go założyć
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawek986 Zobacz post
    Swoją drogą czy panewka ci się obróciła samoistnie??? Czy nie zmieniałeś dość często oleju???
    Kolega miał w tym silniku 300 KM na innym turbo oraz wtryskach i na seryjnym dole silnika. Panewka obróciła się po kilkudziesięciu minutach jazdy mocno wyścigowej (tzn. prędkość grubo ponad 200 km/h). Więc ratowanie tego wału nie wydaje się najrozsądniejsze.

    Ja bym szukał kogoś kto wymienił cały słupek, a miał tylko pękniętą głowicę. Wtedy dół silnika mu został i może za niewielkie pieniądze odda.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar grzesb156
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Wroclaw
    Auto
    Byla -156fl 1,9jtd jest 159 2.4
    Postów
    99

    Domyślnie

    Padaja jak muchy te 2.4 ostatnio czyzby te upaly Wczoraj rozmawialem z jednym z mechanikow z bravo srewis w tamtym miesiacu 2 mieli na jednym obrucilo panewke a w drugim wszystki olej gdzies wsiak a wymieniali 2 dni temu. Strach jezdzic,chyba wsadze 1.9.120km

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    2.4 JTDm to super silnik pod warunkiem regularnego serwisowania a przede wszystkim wymiany oleju!!!! Najlepiej co 10 tyś. i nie eksperymentowanie z wymianą co wymiana to inny olej!!!! Jak turbina padnie to najlepiej zakupić nową koszt duży ale spokój na lata!!! A nie kombinować z regeneracją udaną lub mniej udaną!!! Jak coś się wali to później się szuka dlaczego.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pakul
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warka
    Auto
    AR 159 2.4 227 KM 474 NM; DPF, EGR OFF
    Postów
    52

    Domyślnie

    najlepsze jest to że rok temu nikt nie mówił o problemach z głowicą itp. tylko że 2.4 to bardzo udana jednostka. teraz nagle tak jak kolega wyżej napisał 2.4 padają jak muchy....

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pakul Zobacz post
    najlepsze jest to że rok temu nikt nie mówił o problemach z głowicą itp. tylko że 2.4 to bardzo udana jednostka. teraz nagle tak jak kolega wyżej napisał 2.4 padają jak muchy....
    To, że 2.4 jest silnikiem podatnym na problemy z głowicą, to już z dobre 2 lata temu pisałem. Wtedy mało kto chciał w to wierzyć... Teraz auta mają jeszcze większe przebiegi i problem się nasila. Do tego dochodzi prawie zerowa podaż sprawnych głowic/słupków na rynku wtórnym i masz gotową receptę na kosztowną naprawę.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. [159] silnik AR 159 1.9 jtd 120 KM a silnik Opel vectra 1.9 CDTI 120 KM IDENTYCZNE ???
    Utworzone przez Pielu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-08-2017, 20:52
  2. Kupię Silnik do ALFA ROMEO 147 1.9 JTD SILNIK 115 KM 937A200
    Utworzone przez dawidx500 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 13:51
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:57
  4. Błąd P0340, silnik zgasł, kreci nie odpala, silnik 1.6 TS
    Utworzone przez maryszkens w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 19:41
  5. [GTV] Silnik kaplica - silnik zazgrzytał i zgasł. Rozrusznik nie kręci wałem...
    Utworzone przez Ferrari-1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post / autor: 30-10-2009, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory