Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 75

Temat: Jaka jest najlepsza/najmniej awaryjna jednostka napędowa w AR 159,chodzi o diesle?

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    tylko 2.0 jtdm , sam takiej bedę szukał po sprzedarzy bravo , bo jednak ciagnie mnie z powrotem do alfy
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  2. #12
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dominiq
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Suzuki Vitara II ALLGrip '18
    Postów
    115

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    2.4 tylko dla osoby o głębokiej kieszeni.
    Serio? Nie przesadzałbym.

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Serio? Nie przesadzałbym.
    2.4 jest fajne do czasu, kiedy okaże się, że masz popękaną głowicę albo trzeba wymienić kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym.

  4. #14
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dominiq
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Suzuki Vitara II ALLGrip '18
    Postów
    115

    Domyślnie

    Nie mam koła tylko automat, a popękane głowice to raczej nieliczne przypadki. Imo bardzo zbliżony silnik do 1.9 w eksploatacji.

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SimonG
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    W211 T 320CDI
    Postów
    281

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    2.4 jest fajne do czasu, kiedy okaże się, że masz popękaną głowicę albo trzeba wymienić kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym.
    Moim zdaniem nie ma idealnego silnika, który jest mocny, ekonomiczny i bezawaryjny. W jednym padają częściej inne podzespoły niż w drugim, na dodatek to nie jest żadna reguła, bo ktoś może sobie kupić tak zachwalany przez niektórych 2.0jtdm i mieć same problemy.

    1. ZAWSZE trzeba się liczyć, że może coś polecieć, tym bardziej w używanym aucie
    2. Jak naprawisz i jak dbasz tak masz
    3. Dla jednych złotym środkiem będzie 2.4, dla innych TBi, dla jeszcze innych 2.0jtdm

    Ja sam sobie wybrałem 2.4. Podoba mi się kultura pracy, moc, dźwięk. Jak padnie dwumas, głowica czy cokolwiek to i tak zdania nie zmienię, że to fajny silnik. To że wydam więcej na części - trudno, coś za coś. Wszystko się kiedyś musi popsuć, czy prędzej, czy później to zależy często od użytkowania (pkt 2).


  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Dla głębokiej kieszeni to raczej 3.2 V6, a 1.9 i 2.4 JTDm mocno zbliżone. Wg mnie 1.9 jest idealne do miasta, na co dzień, również na wypady za miasto. 2.4 to raczej jak ktoś dużo jeździ autostradami, bo w 1.9 jedynie czasem brakuje mocy żeby ze 140 do 180 przyspieszyć...

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Cytat Napisał unocinquenove Zobacz post
    Dopiero w 2.0 jest skrzynia F40.
    I w 2.4

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar roberto34wawa
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW "WŁOSZKA" 30.06.2010
    Postów
    332

    Domyślnie

    Witam ja kupiłem 159 SW 1,9 JTDM 8v 120 km. Wcześniej miałem BMW e46 2.2 L benzynę 170 KM .... powiem tak w zupełności wystarczy to 120 KM jeśli szukasz auta do codziennej eksploatacji do 100 KM ma 10,5 sek V-max 196. Jak dla mnie fantastycznie spalanie spokojnie w trasie zejdziesz do 5 i poniżej ( kwestia trasy) z prędkościami do 120 km/h... jeśłi poruszasz się zgodnie z przepisami z prędkościami do 140 ... moim zdaniem do normalnej jazdy mocniejszy silnik nie jest potrzebny. Jeśli potrzebujesz większej mocy spokojnie ten silnik podkręcisz do osiągów 1,9 JTDm 16v .. różnica taka że ten silnik jest mniej awaryjny, trwalszy i jest prostszą jednostką co oznacza tasze ewentualne naprawy... Ja mimo mocnego poprzedniego, auta uważam tą wersje za najbardziej optymalną i mogę Polecić

  9. #19
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Dla głębokiej kieszeni to raczej 3.2 V6, a 1.9 i 2.4 JTDm mocno zbliżone.
    2.4 był uważany za bardzo dobry w 159 dopóki więcej niż parę osób nie musiało przeprowadzić w nim napraw głowicy. 1.9 wypada tutaj lepiej, więcej w jednym z tych wątków:
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ml#post1673839
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ml#post1675169

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar P.E.S
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 156 jtd (115) byla.JEST 159 2.4 jtdm
    Postów
    55

    Domyślnie

    jahu
    ale zes sie uwziol na ten 2.4 silnik!!!

    - - - Updated - - -

    jahu
    ale zes sie uwziol na ten 2.4 silnik!!!

Podobne wątki

  1. Jaka najlepsza trasa nad morze?
    Utworzone przez Karol147 w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 27-02-2016, 23:22
  2. SELESPEED w 147 czy jest awaryjna?
    Utworzone przez barttt w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 20-01-2011, 21:06
  3. [145] jaka wersja najlepsza?
    Utworzone przez Feniks77 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 18:37
  4. LPG? Jaka sekwencja jest najlepsza do TS?
    Utworzone przez wasyl22 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-05-2009, 11:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory