Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: 2.4 jtdm problem z silnikiem

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar SEBA85
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Śrem
    Auto
    159 2.4 JTDm
    Postów
    62

    Domyślnie

    W klapach i EGR bym upatrywał problemu. EGR podmienić z innej i zobaczyć czy się poprawiło, bo że jest wyczyszczony to nic nie znaczy.

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Dlatego najlepiej wywalić z softu obsługę egr i klap odwalic raz brudna robotę z ich usunięciem i problem z głowy. W kolektorze zawsze się znajdzie trochę syfu choćby z odmy właśnie czy egr

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Z odmy.

    Wysłane z mojego GT-I9300
    Zgoda, ale zdrowy silnik jeżdżacy na świeżym oleju wywala niewiele oparów oleju. W moim kolektorze, który samodzielnie wyczyścilem było mazi olejowej tyle, że zmieściła się na jednym palcu. Nagaru oczywiście cały kolektor. Nie wiem czy silnik z przeb 300 tys jest zdrowy....

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Gadanie o przebiegach w samochodach to jak rozmowa o zarobkach albo polityce czy sytuacji w kopalniach.daj mi auto a doprowadze ci jego silnik w 3 miesiące do stanu w jakim masz normalnie użytkowany w 10 lat .liczy się tylko i wyłącznie stan techniczny.

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  5. #15
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    3

    Domyślnie

    Witam
    Dziękuję wszystkim za odpowiedz.
    Pytanie teraz czy lepiej usunac klapy czy kupic kolektor bez klap od 156? A jesli wywalac klapy to jak to poprawnie zrobic zrobic w tym modelu bo tu nie mam doswiadczenia ?
    CO do EGR to pod kompem pracuje prawidlowo ale tez juz myslalem aby go wylaczyc pomimo, ze jest dobry bo znow zasyfi caly kolektor.
    Ostatnio edytowane przez mekanik ; 24-08-2015 o 07:35

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Egr możesz na początek do testów zaślepić pełną zaślepką bez dziur (możesz kupić np na allegro)

    Odnośnie zaslepiania to podobno kolektor w 156 2.4 ma identyczne mocowania i przekroje, więc możesz takiego szukać. Zaslepienie to albo spawanie otworów + planowanie powierzchni styku z głowicą, albo wkręcenie dedykowanych zaślepek (widziałem na allegro). W praktyce każde z tych trzech rozwiązań daje taką samą skuteczność
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 24-08-2015 o 08:54

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Możesz np na drodze początku wywalić egr i zobaczyć reakcje, zaślepki albo do spawania zawieźć i po sprawie auto jak z obrazka

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Jak zaslepke wstawisz to wywala błąd P1238 ale powinien się zachować lepiej jeżeli faktycznie to egr

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  9. #19
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    3

    Domyślnie

    Witam
    Znalazłem kolektor od 156 za trzy stówki. Moim zdaniem to lepsze rozwiązanie niz zabawa w spawanie jednak. Co do EGR to założę z drugiej alfy na chwile i zobaczę co sie będzie działo.
    Dzięki raz jeszcze za wszystkie porady.

  10. #20
    Użytkownik Świeżak Avatar Karbon
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    CK/TPI
    Auto
    Było 156 1.9 JTD Jest 159 2.4 Q4 Ti 210 KM
    Postów
    132

    Domyślnie

    Cytat Napisał mekanik Zobacz post
    Witam
    Znalazłem kolektor od 156 za trzy stówki. Moim zdaniem to lepsze rozwiązanie niz zabawa w spawanie jednak. Co do EGR to założę z drugiej alfy na chwile i zobaczę co sie będzie działo.
    Dzięki raz jeszcze za wszystkie porady.
    Ja mam w swojej 159 2.4 210 KM kolektor z 156 2.4 20V i pasuje plug & play. Wszystko (póki co) działa bez zarzutu wraz z pełną zaślepką EGR. (Po za tym że troche kopci przy wciśniętym gazie i jeszcze mam lekkiego muła z dołu przy ruszaniu)

Podobne wątki

  1. [159] Rozrząd w Alfie 159 z silnikiem 2.4 JTDm 200KM
    Utworzone przez slawek986 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-04-2015, 18:40
  2. [159] ALFA 159 2,4 JTDm 2008 Z SILNIKIEM PO REMONCIE
    Utworzone przez Reinchardt w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 08:03
  3. [159] wymiary osłony pod silnikiem 1.9 JTDm 16V
    Utworzone przez LukeMazur w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-04-2013, 21:53
  4. Problem z silnikiem w 159 1.9 JTDM
    Utworzone przez GregDublin w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2011, 16:10
  5. JTDM 150 KM duży problem z silnikiem
    Utworzone przez skorpi36 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-04-2010, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory