Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Turbina się rozlceciała

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 120KM (chip 150KM)
    Postów
    90

    Domyślnie Turbina się rozlceciała

    Jakiś czas temu skończyła mi się turbina. Zaciągnęła prawie cały olej w wydech. Na szczęście nie cały. Efekt: turbina do regeneracji, wyrzucony katalizator i dpf. Przed awarią maiłem wgrany program na 150KM. Bella wchodziła na obroty dość wcześnie ,od 1250 ciągnęła już nieźle. Teraz wkręca się baaaaardzo powoli. Jakby ważyła z 500kg więcej. W zasadzie ciągnie dopiero od 2tys obrotów. Turbina była regulowana (sztanga). Nie ma przeładowania. Czy trzeba na nowo napisać program jeśli jest wywalony katalizator i dpf? Czy to może być przyczyną tego ślimaczego przyspieszania?

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 150 KM 2008 r.
    Postów
    226

    Domyślnie

    Nie wiem jak jest z programem, ale polecam popatrzyć na masy powietrza oczekiwane i zmierzone, to samo z doładowaniem. Mi jak skończyła się turbina poszedł też przepływomierz i zawór sterowania turbiną, a samochód po wymianie turbiny był przez to mułowaty.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDM Distinctive DPF off+EGR off+klapki off+Chip
    Postów
    13

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonV Zobacz post
    Mi jak skończyła się turbina poszedł też przepływomierz i zawór sterowania turbiną, a samochód po wymianie turbiny był przez to mułowaty.
    Pisząc zawór sterowania turbiną masz na myśli overboosta?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 120KM (chip 150KM)
    Postów
    90

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonV Zobacz post
    Nie wiem jak jest z programem, ale polecam popatrzyć na masy powietrza oczekiwane i zmierzone, to samo z doładowaniem. Mi jak skończyła się turbina poszedł też przepływomierz i zawór sterowania turbiną, a samochód po wymianie turbiny był przez to mułowaty.
    FES'em da się to sprawdzić?

  5. #5
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Da sie








  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 150 KM 2008 r.
    Postów
    226

    Domyślnie

    Tak, chodziło o overboosta. Sprawdź sobie parametry w FESie bo to najłatwiej zrobić, a może dać wiele odpowiedzi. Mój przykład dotyczył co prawda AR 147 gdzie przepływomierz i overboost jest umieszczony w nieszczęśliwym pod tym względem miejscu, ale od sprawdzenia parametrów w FES powinieneś zacząć bo jeśli nie przepływka i overboost to może być zbliżona przyczyna, np. olej który poszedł do wydechu mógł zasyfić EGR i kolektor.

    Na szybko, spróbuj odpiąć wtyczkę z przepływomierza - jak będzie poprawa to masz już z górki - sprawdź w pierwszej kolejności EGR.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 120KM (chip 150KM)
    Postów
    90

    Domyślnie

    W takim razie, masy powietrza oczekiwane i zmierzone muszą być identyczne czy zbliżone? Jaka jest tolerancja? Pomiar możemy zrobić na piegu jałowym, czy podczas jazdy? W jakim zakresie obrotów i na jakim biegu? Jak można zdiagnozować uszkodzony przepływomierz, a jak overboost?

    Wiem, dużo pytań, ale kto pyta nie błądzi :-)

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 150 KM 2008 r.
    Postów
    226

    Domyślnie

    Czasem widać na biegu jałowym, czasem w teście drogowym - test drogowy robisz na 3 biegu od ok. 1500 obr. but w podłogę do ponad 3000 obr. i 4. bieg to samo.

    EGR/przepływomierz diagnozujesz badając ilość powietrza zmierzoną/oczekiwaną, ew. jeszcze stopień otwarcia EGR, overboost analizujesz porównując zmierzone ciśnienie doładowania / oczekiwane ciśnienie doładowania.

    Wartości zmierzone i oczekiwane nigdy nie będą takie same, ale jak coś będzie nie halo to na pewno zauważysz.

    Zacznij od odpięcia wtyczki przepływomierza i zobacz czy objawy ustępują. Wtyczkę odpinasz dosłownie w 2 sekundy.

    Jak nie masz pewności to możesz wrzucić zapis testu na forum, popatrzymy.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mamel
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 8v
    Postów
    469

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonV Zobacz post
    Czasem widać na biegu jałowym, czasem w teście drogowym - test drogowy robisz na 3 biegu od ok. 1500 obr. but w podłogę do ponad 3000 obr. i 4. bieg to samo.

    EGR/przepływomierz diagnozujesz badając ilość powietrza zmierzoną/oczekiwaną, ew. jeszcze stopień otwarcia EGR, overboost analizujesz porównując zmierzone ciśnienie doładowania / oczekiwane ciśnienie doładowania.

    Wartości zmierzone i oczekiwane nigdy nie będą takie same, ale jak coś będzie nie halo to na pewno zauważysz.

    Zacznij od odpięcia wtyczki przepływomierza i zobacz czy objawy ustępują. Wtyczkę odpinasz dosłownie w 2 sekundy.

    Jak nie masz pewności to możesz wrzucić zapis testu na forum, popatrzymy.
    A jak ma być egr otwarty? W sensie jakie tam te % powinny tak mniej wiecej byc?

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 120KM (chip 150KM)
    Postów
    90

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonV Zobacz post
    Czasem widać na biegu jałowym, czasem w teście drogowym - test drogowy robisz na 3 biegu od ok. 1500 obr. but w podłogę do ponad 3000 obr. i 4. bieg to samo.

    EGR/przepływomierz diagnozujesz badając ilość powietrza zmierzoną/oczekiwaną, ew. jeszcze stopień otwarcia EGR, overboost analizujesz porównując zmierzone ciśnienie doładowania / oczekiwane ciśnienie doładowania.

    Wartości zmierzone i oczekiwane nigdy nie będą takie same, ale jak coś będzie nie halo to na pewno zauważysz.

    Zacznij od odpięcia wtyczki przepływomierza i zobacz czy objawy ustępują. Wtyczkę odpinasz dosłownie w 2 sekundy.

    Jak nie masz pewności to możesz wrzucić zapis testu na forum, popatrzymy.
    Dzięki za info. EGR mam zaślepiony i wyłączony programowo. Spróbuję dziś wieczorem przetestować Belle.

Podobne wątki

  1. turbina
    Utworzone przez iwona22p w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-03-2012, 19:05
  2. [155] Turbina 1,9 TD
    Utworzone przez Dziaru w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-02-2011, 19:44
  3. Turbina
    Utworzone przez arczi444 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-01-2011, 12:29
  4. 156 2.4 JTD Turbina
    Utworzone przez K1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-12-2010, 09:56
  5. [156] Turbina do 2.0TS...
    Utworzone przez luj666 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 14:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory