Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Hamulce tył słabiutkie

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArturK
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    [156 2,4 JTD SW 2005]
    Postów
    295

    Question Hamulce tył słabiutkie

    Hej,

    Temat hamulców w GTV przerabiam już od dłuższego czasu, nakłady poszły w zasadzie w tysiące, czasowo 2 latka chyba.

    Przód - żyleta, jak należy.
    Tył - 60% normy, auto nurkuje i nie hamuje.

    Uprzedzając pytania...

    Tak, jeżdżę innymi autami, tak, hamują lepiej, tak potrzebuję dobrych (normalnych) hebli, druga alfa zawisała ostatnio na haku holowniczym no i tak, diagnosta wiele razy stwierdził że tył to porażka, bywam regularnie po każdym serwisie.

    Zrobione:
    - klocki tył wymienione 2x z dobrych na FDS2000 (kupa kasy) i potem na trw standard
    - tarcze wymienione 1x z dobrych na nowe
    - korektor hamowania wymieniony 1x na właściwy nowy! (~ in out 0bar 0bar, 40bar 40 bar, 100bar 62 bar zgodnie z service manualem)
    - przewody połatane, wymiana na miedź gdzie trzeba było (podejrzenia)
    - płyn wymieniony 2x na motul rbf600 312C temp. wrzenia na sucho
    - zaciski tył zregenerowane uszczelnienia z tłoczkami, minimalnie lepiej ale szału nie ma
    - linki ręcznego ;D wymienione 2x a co ręczny ratuje nieraz przed kolizją
    2 różnych mechaników, którzy daję radę.

    Została pompa hamulcowa (pedał nie poddaje się, czyli szczelna) i pompa ABS (to ostatnia podejrzana).

    Nie mogę uwierzyć że tylko ja mam taki problem, wydam jeszcze 400PLN na te 2 elementy, to nie problem, ale jakoś światełka nie widzę.

    Rozwiązanie, ktoś się uporał?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    czy tył był w poziomie przy odpowietrzaniu, tj. na podnośniku kolumnowym?

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArturK
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    [156 2,4 JTD SW 2005]
    Postów
    295

    Domyślnie

    Tak, był (np. dzisiaj, nowy płyn, nowe odpowietrzanie po wymianie korektora). Podobnie jak alfa 156, która przechodziła podobne zabiegi u obu mechaników i hamuje naprawdę znakomicie przy tej samej masie ~1430kg (pomimo zaledwie 284mm średnicy tarcz z przodu). Z tym że u jednego mechanika tak ze 2 miechy temu stała na kołach na kanale, zresztą 2x z rzędu, sam deptałem hamulec, nie ma powietrza. Pedał twardy, dobrze wyczuwalny, nie zapada się i nie jest miękki, po odpaleniu silnika ładnie opada (na wypadek podejrzeń serwa), wszystko ok tylko siła hamowania na rolkach za mała.

    Raczej szukam kogoś kto rozwiązał problem z dziedziny niemożliwych, to nie wina mechanika, może alfa źle dobrała parametry układu...

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    wiem że był na początku jeden korektor zależny od obciążenia tyłu
    potem był "automatyczny"
    a finalnie tył ogarniał sam abs

    - - - Updated - - -

    a przewody elastyczne?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArturK
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    [156 2,4 JTD SW 2005]
    Postów
    295

    Domyślnie

    Przewody ok, ale Twój pomysł z pompą nie dał mi spać, dosłownie.
    Przekartkowałem manual i sprawdziłem ePera, moja pompa wygląda jak ta nowsza Bosch 5.3 ABS z EBD, faktycznie jest w opisie informacja o regulacji siły hamowania tylnych kół przez samą pompę.
    Czyżby poprzedni właściciel zmienił pompę i zapomniał wyciąć korektor?

    Bardzo Ci dziękuję za kolejny trop, miałem wywalić korektor ale na początek wymieniłem na nowy, aby pedał nie wpadał, nie pomyślałem że ktoś mi zrobił upgrade pompy. Teraz wstawię złączki i będę testował.

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał ArturK Zobacz post
    Przewody ok, ale Twój pomysł z pompą nie dał mi spać, dosłownie.
    Przekartkowałem manual i sprawdziłem ePera, moja pompa wygląda jak ta nowsza Bosch 5.3 ABS z EBD, faktycznie jest w opisie informacja o regulacji siły hamowania tylnych kół przez samą pompę.
    Czyżby poprzedni właściciel zmienił pompę i zapomniał wyciąć korektor?

    Bardzo Ci dziękuję za kolejny trop, miałem wywalić korektor ale na początek wymieniłem na nowy, aby pedał nie wpadał, nie pomyślałem że ktoś mi zrobił upgrade pompy. Teraz wstawię złączki i będę testował.
    Kolego, miałem poprzednią Gtv z 1996 i tam był "nieszczęśliwy" korektor na tylne koła, pompa ABS też starego typu - źle hamowały- po wywaleniu wszystko wróciło do normy.
    Zresztą nawet w tych rocznikach < 1998 było wiele wypuszczanych bez tego korektora.
    W obecnej 2001 rok mam pompę Bosch 5.3 i ta ma programowo wbudowany ogranicznik hamowania na tył.
    Nowe pompy były dopiero od 1998 roku.
    U Ciebie redukuje ciśnienie na tylne koła pompa i drugi raz masz redukcję na tym korektorze - usunąć i będzie OK.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    daj znać czy to to

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar maras37
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    AR GTV 3.0 V6 24V
    Postów
    726

    Domyślnie

    Cytat Napisał stanlizak Zobacz post
    Kolego, miałem poprzednią Gtv z 1996 i tam był "nieszczęśliwy" korektor na tylne koła, pompa ABS też starego typu - źle hamowały- po wywaleniu wszystko wróciło do normy.
    Zresztą nawet w tych rocznikach < 1998 było wiele wypuszczanych bez tego korektora.
    W obecnej 2001 rok mam pompę Bosch 5.3 i ta ma programowo wbudowany ogranicznik hamowania na tył.
    Nowe pompy były dopiero od 1998 roku.
    U Ciebie redukuje ciśnienie na tylne koła pompa i drugi raz masz redukcję na tym korektorze - usunąć i będzie OK.
    Czyli w przedliftowych typach na starej pompie , przyczyna niewłaściwego hamowania tylnej osi może pojawić się przez wadliwe działanie korektora ? i można go usunąć bez konsekwencji? Bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArturK
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    [156 2,4 JTD SW 2005]
    Postów
    295

    Domyślnie

    Przy starej pompie usunięcie korektora może skutkować wpadaniem pedału hamulca (sprawdzone w praktyce przez mojego mechanika na jakimś innym aucie) i oczywiście blokowaniem tylnych kół (nasz korektor redukuje ciśnienie do ~62%), ABS będzie się męczył.

    Już jestem w kolejce do mechanika na wywalenie korektora. No i mam sprawny oryginał zdjęty z auta jeżeli potrzebujesz, z zaciśniętymi rurkami i płynem motul rbf600 w środku. Nowy z opla (w zasadzie to 2 korektory ale sprzedawane jako komplet) z identyczną charakterystyką (parametr 3/45) też posiadam, właśnie kupiłem i został założony. Zajmuje mniej miejsca niż fiat/alfa, który nie jest dostępny nowy.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar maras37
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    AR GTV 3.0 V6 24V
    Postów
    726

    Domyślnie

    Na dzień dzisiejszy wszystko jest ok z tylną osią ,pytałem zapobiegawczo na przyszłość bo chcę jeszcze długo jeździć i cieszyć się tym autem.Więc zbieram wszelkie przydatne informacje .Ale dzięki za zainteresowanie,po to jest te forum żeby sobie pomagać..

Podobne wątki

  1. [146] Hamulce AR 146 1.6TS
    Utworzone przez rysiek63 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-10-2013, 18:58
  2. hamulce
    Utworzone przez cinek156sw w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-05-2012, 23:48
  3. hamulce tył 156 v6
    Utworzone przez kamien007 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-09-2011, 23:18
  4. 147 - hamulce
    Utworzone przez BENNY w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-07-2011, 13:43
  5. hamulce?
    Utworzone przez iwona22p w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-05-2010, 20:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory