Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: 2.4 JTD 136KM - olej w intercoolerze (rura)

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Exclamation 2.4 JTD 136KM - olej w intercoolerze (rura)

    Hej,

    Dość pilna sprawa. Zobaczcie proszę zdjęcia jakie zamieściłem i odpowiedzcie mi:
    1) czy mogło to być spowodowane, że "mechanik" (jeżeli tak go można nazwać) nalał zbyt dużo oleju?
    2) czy koniecznie do mechanika mam z tym się udać? akurat jestem w Wawie na weekendzie, to mógłbym do Pablo zaprowadzić samochodzik - domyślam się, że tak...
    3) jeżeli nie jest to teza 1) to co się mogło stać?
    4) ile może kosztować naprawa i czego tak drogo

    Stan oleju: za dużo ok. 3-4 mm nad max.
    Filtr oleju nie wygląda na mający jakąkolwiek styczność z olejem, tylko obudowa.
    Zauważyłem, że ten olej na obudowie pojawił się, ponieważ ciekł z połączenia węża intercooler'a z chłodniczką IC.
    Co do samej chłodniczki, to możecie zauważyć na pierwszym zdjęciu, że coś tam pociekło.

    Dodam tylko, że samochód jak najbardziej pięknie jeździ. Zauważyłem to, jak tylko zacząłem rozkręcać obudowę filtra powietrza, w celu jego wymiany.


    EDIT ___________
    Aaaa, i jeszcze jedno, żeby nie było. Szukałem tematu podobnego do tego, ale wszędzie nie było jednoznacznej odpowiedzi.
    Jeżeli była to przepraszam, ale sam do końca nawet nie wiem jak mam opisać dany problem.
    Ostatnio edytowane przez grzgar ; 04-04-2009 o 14:15
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Rzeszów/Irl.
    Auto
    159 1.9 jtdm 16v 2007
    Postów
    122

    Domyślnie

    Ten olej to zapewne z turbiny.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał emzet156 Zobacz post
    Ten olej to zapewne z turbiny.
    Czyli, mam rozumieć, że jest wszystko ok?

    Znalazłem zresztą na innych forach wypowiedzi na ten temat. To co się powtarzało to: "STANDARD, NORMALKA" itp. itd. Że niby dopiero jak "leje" się strumieniami ten olej, wówczas nie jest ok. Wówczas również spada moc i takie tam... bla bla bla, trlala lala.

    Zgadza się?
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  4. #4
    Leszek K
    Gość

    Domyślnie

    jakiś czas temu zadałem to samo pytanie.Napisali że to normalka.Raz w miesiącu szmatka+benzynka czyszczonko i jest OK. POZDRAWIAM!!!!

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    turbina mogła puścić olej , zdejmij wąż idący z turbiny do IC i zobacz czy na wylocie turbiny jest olej;

    inna możliwość od nadmiaru oleju , odma zassała trochę oleju i poszło na układ doładowania - to bym obstawiał
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  6. #6
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Mam to samo od zawsze jak pamiętam, jak tylko nie docisnę opaski lub sama się poluzuje to troszkę oleju się pokaże ale to jest jak najbardziej normalne w każdym turbo dieslu, przed samą turbiną na dole masz taki zbiorniczek do którego ścieka olej z dolotu ja wykręcam go raz w roku i zlewam ten olej zlatuje ok 50 ml - zrobiłem już autkiem ok 90 tyś i cały czas jest tak samo a chodzi jak zegarek.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    turbina mogła puścić olej , zdejmij wąż idący z turbiny do IC i zobacz czy na wylocie turbiny jest olej;
    Chętnie bym to zrobił, tyle że za bardzo nie mam możliwości...

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    inna możliwość od nadmiaru oleju , odma zassała trochę oleju i poszło na układ doładowania - to bym obstawiał
    Też mi się tak wydaje, że to może być od nadmiaru. "Pozbędę się" trochę tego nadmiaru.

    I tak w najbliższych 2 miesiącach przymierzam się do wymiany sprzęgła i być może koła dwumasowego (u Pablo), zatem najwyżej porozmawiam z nim nt. temat i poproszę, żeby sprawdził odmę / przewody.
    Postaram się kontrolować co raz czy nadal sączy, czy nie.

    Cytat Napisał BedBoys
    Mam to samo od zawsze jak pamiętam, jak tylko nie docisnę opaski lub sama się poluzuje to troszkę oleju się pokaże ale to jest jak najbardziej normalne w każdym turbo dieslu
    No właśnie miałem trochę nie dociśniętą opaskę i zauważyłem, że tamtędy sączyło.

    Cytat Napisał BedBoys
    przed samą turbiną na dole masz taki zbiorniczek do którego ścieka olej z dolotu ja wykręcam go raz w roku i zlewam ten olej zlatuje ok 50 ml - zrobiłem już autkiem ok 90 tyś i cały czas jest tak samo a chodzi jak zegarek.
    Nie zauważyłem "od góry" tego zbiorniczka, chociaż coś tam mi się nasunęło na oczy podczas oględzin.
    A co do tych 90 tys. to "kamień spadł mi z serca"


    Dzięki wielkie za pomoc!
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  8. #8
    Doman
    Gość

    Domyślnie

    dokladnie tak jak chlopaki radza co jakis czas posciagac wszystkie rurki itd i poczyscic
    normalna sprawa

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Garos
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Opel Astra III 1.7CDTI Caravan
    Postów
    858

    Domyślnie

    U mnie też tak jest,będę musiał wkrótce zrobić akcję czyszczenia


    ... a to moja historia AR : 155 2.0 TS, 164 3.0 V6, 166 2.4 JTD

Podobne wątki

  1. JTDm olej w intercoolerze a odma
    Utworzone przez czarek145 w dziale 147
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 27-03-2017, 20:34
  2. Rura dolotowa 2.4jtd 136km
    Utworzone przez 123ravo123 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 03-05-2014, 12:38
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-04-2010, 10:14
  4. Olej w intercoolerze
    Utworzone przez matni w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 02-12-2009, 09:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory