Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 73

Temat: Antymateria w zbiorniczku wyrównawczym... Znika płyn, wszędzie sucho ...

  1. #51
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    To nie powinien nazywać się mechanikiem i brać za naprawę samochodu
    Zbyt prosto to potraktowałeś, mechanik może sprawdzić bardziej lub mniej dosłownie "na oko", a "na oko to chłop w cspitalu umarł".

  2. #52
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak dysponuje w warsztacie tylko "okiem" to strach tam zostawić samochód
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #53
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Też wrzucę swoje 5 groszy do tej akademickiej dyskusji. Głowicy się nie planuje jeśli nie ma takiej potrzeby. Wskazaniem do planowania głowicy są wżery na powierzchni lub nierówności powierzchni przylegającej (tak jest napisane w instrukcji serwisowej do v6) - zresztą głowicy nie można planować w nieskończoność bo w końcu grzybki zaworów zaczną wystawać poza powierzchnię przylegającą. Co do sprawdzania powierzchni głowicy - można użyć tuszu na płycie traserskiej - jak ktoś napisał, ale wystarczy również liniał traserski lub płytka traserska i szczelinomierz. Może się to komuś wydać średniowieczem ale sam widziałem jak w fabryce w Volkswagena szkop z uporem wtykał pasek 0,03mmm szczelinomierza pod płytkę traserską - jak wlazł to głowica wracała obróbkę. No teraz to mają robota do sprawdzania. Przy tolerancji jakie mają amatorskie klucze dynamometryczne to przy dokręcaniu głowica i tak się bardziej pokrzywi niż te 0,03mm.
    I jeszcze jedna rzecz: czy ktoś tu pisał coś o badaniu głowicy na defektoskopie w celu wykrycia pęknięć/mikropęknięć? Bo jeśli głowica ma pęknięcia to można ją sobie do usranej śmierci planować.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  4. #54
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał r-sokol Zobacz post
    Też wrzucę swoje 5 groszy do tej akademickiej dyskusji. Głowicy się nie planuje jeśli nie ma takiej potrzeby. Wskazaniem do planowania głowicy są wżery na powierzchni lub nierówności powierzchni przylegającej
    To z jakim przebiegiem silnika głowica nie ma nierówności powierzchni ?

  5. #55
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    A co ma przebieg do rzeczy?
    "Wskazaniem do planowania głowicy są wżery na powierzchni lub nierówności powierzchni przylegającej."
    Możemy teoretycznie rozważyć taką sytuację: w fabryce komputer (robot) się machnął i dokręcił głowice zbyt dużym momentem lub nierównomiernie wszystkie śruby. Może sie zdarzyć bo np klucz sie uszkodził. Głowica skrzywiona - przebieg zero.
    Więc co ma piernik do wiatraka czyli przebieg do stanu głowicy? Rodzaj płynu (lub woda zamiast niego), przegrzanie głowicy, złej jakości uszczelka, nieprawidłowe dokręcenie głowicy - to może mieć wpływ.
    Ale przebieg? NIE WIDZĘ ZWIĄZKU.
    PS. Uzupełnię swoją wcześniejszą wypowiedź o objaśnienie: 1. wg mnie nie planuje się głowicy jeśli nie ma takiej potrzeby, 2. Głowicę można sprawdzić nawet domowym sposobem - wystarczy płytka lub liniał traserski i szczelinomierz - z wyjątkiem sytuacji gdy ma pęknięcia - ale wtedy i planowanie jej nie pomoże (ale ASO też nie sprawdza głowic defektoskopem). Taka głowica będzie się odkształcać i uszczelka prędzej czy później "poleci" - zwłaszcza w silnikach rzędowych o dużej ilości cylindrów (weźmy chociaż silnik r6 BMW).
    Ostatnio edytowane przez r-sokol ; 07-09-2015 o 12:59
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  6. #56
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał r-sokol Zobacz post
    A co ma przebieg do rzeczy?
    "Wskazaniem do planowania głowicy są wżery na powierzchni lub nierówności powierzchni przylegającej."
    Możemy teoretycznie rozważyć taką sytuację: w fabryce komputer (robot) się machnął i dokręcił głowice zbyt dużym momentem lub nierównomiernie wszystkie śruby. Może sie zdarzyć bo np klucz sie uszkodził. Głowica skrzywiona - przebieg zero.
    Więc co ma piernik do wiatraka czyli przebieg do stanu głowicy? Rodzaj płynu (lub woda zamiast niego), przegrzanie głowicy, złej jakości uszczelka, nieprawidłowe dokręcenie głowicy - to może mieć wpływ.
    Ale przebieg? NIE WIDZĘ ZWIĄZKU.
    PS. Uzupełnię swoją wcześniejszą wypowiedź o objaśnienie: 1. wg mnie nie planuje się głowicy jeśli nie ma takiej potrzeby, 2. Głowicę można sprawdzić nawet domowym sposobem - wystarczy płytka lub liniał traserski i szczelinomierz - z wyjątkiem sytuacji gdy ma pęknięcia - ale wtedy i planowanie jej nie pomoże (ale ASO też nie sprawdza głowic defektoskopem). Taka głowica będzie się odkształcać i uszczelka prędzej czy później "poleci" - zwłaszcza w silnikach rzędowych o dużej ilości cylindrów (weźmy chociaż silnik r6 BMW).

    Szanowni Koledzy Maciek-156 i r-sokol

    W dniu dzisiejszym przejeżdżałem obok "mojego" warsztatu więc postanowiłem zapytać mojego mechanika jak to jest z tą uszczelką pod głwicą. Jako, ze warsztat ma kilka miejsc stanowiskowych i pracują tam również inni mechanicy ( na własny rachunek), a każdy z nich conajmniej z 30 letnim stażem to i oni chcąc nie chcąc słyszeli jakież to mam dylematy (pardon Wy macie). Niniejszym spieszę z przekazaniem tego co usłyszałem od tychże mechaników: otóż są otwarci na wszelkie sugestie i życzenia klienta i moga zrobić wszystko nawet pod dyktando ale pod jednym warunkiem, że klient pisemnie oświadczy, iz nie życzy sobie planowania głowicy. Nie pobierają więcej wg cennika w myśl zasady "jeśli klient wie lepiej 200% ceny " jak w niektórych warsztatach Moga wykonać wszelkie czynności zlecone w tym formę i sposób czyszczenia sprawdzania itd. bo to klient pałci za czas spędzony na warsztacie przez jego samochód. Natomiast jeśli klient przyjeżdża i jedynem jego życzeniem jest naprawa i wymiana uszczelki pod głowicą i chce się ciszyć długo z tej naprawy to głowicę oddają do planowania. Kilku zdań nie zacytuję z uprzejmości.

  7. #57
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jeśli nie masz wiedzy tylko piszesz to co ktoś powie to gratulacje w uczestniczeniu dyskusji. A jeszcze jedno: czemu bloku nie oddajesz do planowania?

    Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  8. #58
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Jeśli nie masz wiedzy tylko piszesz to co ktoś powie to gratulacje w uczestniczeniu dyskusji. A jeszcze jedno: czemu bloku nie oddajesz do planowania?

    Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
    Od początku twierdziłem, ze głwocę się planuje to w/w koledzy mieli inną koncepcję. Więc aby nie tworzyć miliona postów nic nie wnoszących zapytałem w warsztacie a nóż widelec się myliłem. Blok kolego nie jest aluminiowy

  9. #59
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Nikt nikomu (przynajmniej ja) nie broni profilaktycznie splanować głowicy - na pewno nie zaszkodzi i na pewno poprawi sen i włascicielowi auta i mechanikowi. "Zrobiłem wszystko co w mojej mocy żeby było dobrze i sie nie zepsuło". W myśl zasady: rób raz a dobrze a kilka złotych oszczędności może sie potem zemscić dużym kosztem ponownej naprawy. To jest prawda i ja się z tym zgadzam. Tym bardziej że to 2.0 TS który ma tylko jedną głowicę. (No bo jak ktoś jest idealistą to planując jedną głowicę w V6 powinien splanować i drugą co by obie głowice miały porównywalny spręż.)
    Tylko co będzie jak się okaże w przyszłości że będzie trzeba splanować głowicę jeszcze raz? Może nie być z czego... Jeśli powierzchnia głowicy jest ideał - ja bym mimo wszystko nie ruszał, jeśli faktycznie jest nie za bardzo - to trzeba splanować.
    Tak przy okazji zapytaj - ile Ci zdejmą z grubości głowicy przy planowaniu (bo o pomiar nierównomierności to może ich nie pytaj bo Cię w końcu pogonią)
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  10. #60
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    ... Blok kolego nie jest aluminiowy
    A głowica zawsze jest aluminiowa??? Zburzę twoje pojęcie o świecie - głowice są też żeliwne. Ba głowicę żeliwną dokręca się "na gorąco", a głowicę ze stopu lekkiego na zimno... - spytaj swojego mechanika czy o tym słyszał? Chcesz pogłębić wiedzę to nie u domorosłych mechaników, którzy pracowali kilka lat w ASO i już mają się za ekspertów, tylko zajrzyj do literatury fachowej ( nie zasobów internetu). Polecam:
    inz Franciszek Stawiński "Niedomagania samochodów" Wydawnictwa Komunikacji i Łączności
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [Brera] Wysoki stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
    Utworzone przez zuch10 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 20:49
  2. wymiana węży przy zbiorniczku wyrównawczym AR 156 JTD
    Utworzone przez luzaczek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-06-2013, 21:31
  3. Syf w zbiorniczku wyrównawczym i ubytek oleju
    Utworzone przez Maciek w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-12-2011, 09:54
  4. Ubywa mi płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym
    Utworzone przez alfawm w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-07-2010, 19:55
  5. alfa 156 1.8 cisnienie w zbiorniczku wyrównawczym
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-10-2009, 15:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory