Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 44

Temat: Wybór opon letnich

  1. #31
    Awagandro
    Gość

    Domyślnie

    Hmm przeswit byl ok. Tylko ciezko bylo podjechac pod kraweznik przodem

    No wlasnie 205/55/r15 b.drogie sa, nietypowe i kosztuja drozej o 100 zl niz 55/r16 o.O

    A co myslicie zeby kupic alu r16 jakies ladne uzywki i do tego opony dopiero.

    Teraz mam 15 w zlym stanie (400zl zeby byly jak nowe)

    A 205/65/r15 bym mogl zalozyc do swojej niuni? Ma ktos takie ?

  2. #32
    k@rol
    Gość

    Domyślnie

    A czy ktoś ma doświadczenie z oponami firmy Falken? Prawdopodobnie kupię takie model ZE912. Proszę o opinie o tych oponkach jeśli ktoś miał z tą firmą styczność.

  3. #33
    Piciu
    Gość

    Domyślnie

    W najnowszym "Auto Świecie" (nr 14 z 30. marca) jest test opon letnich w idelnie pasującym do "156" rozmiarze 205/55/16. Ranking:

    Ocenę "wzorową" uzyskały:
    1/ Bridgestone Turanza
    2/ Continental PremiumContact 2
    3/ Hankook Ventus Prime K105

    Ocena "dobra":
    4/ Pirelli P7 (zwyciężyła w testach na mokrej nawierzchni, trochę zawaliła na suchym)
    5/ Dunlop SP Sport Fastresponse
    6/ Nokian V

    Ocena "zadowalająca":
    7/ Michelin Primacy HP
    8/ Firestone TZ 300 alpha
    9/ Kumho Ecsta HM Asimm.

    Ocena "niepolecana":
    10/ Apollo Acelere Sportz (Indie) - niezrównoważone własności jezdne i długie drogi hamowania
    Dla porównania na mokrym Pirelli P7 zahamowała na 50,5 m, a Apollo na 65,8 m To jest jakaś masakra Podobnie kiepsko wypadają chińskie wynalazki...
    Pozdrawiam i bezpiecznej jazdy na BEZPIECZNYCH oponach!
    Piciu

    PS I jeszcze coś z portalu moto.wp

    " 2009-03-10 (10:38)
    Brytyjski magazyn "Autocar", w jednym z ostatnich wydań, wykazał znaczące różnice w jakości pomiędzy oponami europejskimi a pochodzącymi z Azji. Dziennikarze gruntownie przetestowali 5 opon letnich, używając jako wzorca opony ContiPremiumContact 2.
    Testy wykazały, że modele azjatyckie borykały się z kwestiami bezpieczeństwa, szczególnie w dziedzinie jazdy po mokrym. Okazały się też gorsze od europejskiego ogumienia pod względem długości drogi hamowania na suchym asfalcie. Testy przy dużych prędkościach wykazały jeszcze więcej problemów. Cztery z pięciu importowanych opon kompletnie nie radziły sobie z bezpieczną jazdą przy dużych prędkościach.
    Dziennikarski zespół testowy porównał pięć opon wyprodukowanych przez azjatyckie firmy: GT Radial, Nankang, Wanli, Linglong i Triangle z oponą ContiPremiumContact 2 koncernu Continental przeznaczoną dla kompaktów i aut średniej wielkości. Wykryte zostały poważne zagrożenia bezpieczeństwa. I tak na mokrych nawierzchniach przy prędkości 50 km/h różnice w drodze hamowania wynosiły nawet& 8,5 m. Podobnie duże różnice występowały w przypadku stabilności przy pokonywaniu zakrętów na mokrych drogach. Samochód wyposażony w opony europejskie przejeżdżał okrążenie na torze testowym niemal 10% szybciej niż w przypadku najsłabiej spisujących się opon importowanych. Opony azjatyckie miały słabą przyczepność, szczególnie przy gwałtownych manewrach kierownicą na zakrętach. W trakcie okrążeń na mokrej nawierzchni, czyli w najlepszych warunkach do sprawdzenia przyczepności, najgorsza z importowanych opon osiągnęła wynik o 28% słabszy od badanej opony produkcji europejskiej.
    Słabe strony tanich opon azjatyckich widoczne były także przy próbach na suchym: przy 100 km/h droga ich hamowania była nawet 5,5 m dłuższa od wyniku europejskiej opony. Ciężko o tym pisać ale prędkość samochodu testowego wyposażonego w opony Linglong w miejscu, w którym na oponach ContiPremium zdążył się już zatrzymać, wynosiła jeszcze 34 km/h.
    Importowane z Azji opony równie źle, jak w testach przyczepności, radziły sobie przy wysokich prędkościach. Czterem z nich nie udało się sprostać wymogom narzuconym przez koncern Volkswagena. Najnowsze wyniki testu opublikowane przez "Autocar" pokrywają się z badaniami przeprowadzonymi w ciągu ostatniego roku przez inne magazyny motoryzacyjne i wskazują na zagrożenie bezpieczeństwa podróżowania samochodem wyposażonym w tanie opony azjatyckich marek."
    Ostatnio edytowane przez Piciu ; 03-04-2009 o 08:05

  4. #34
    webmaster007
    Gość

    Domyślnie

    a ja mam NANKANG NS2 i nie ma z nia żadnych problemów - made in taiwan - dobrze hamują , trzymają na zakrętach , na mokrym jeżdzę zachowawczo profilaktycznie - nigdy 100% zaufania do opony jaka by nie była
    potwierdzam u nas w na Pomorzu dużo osób śmiga na nich w rozmiarach 16, 17 i 18"

    osobiście tez sobie kupilem w oponytanio.pl - Szczegóły: Nankang NS-2 205/55 R16 91V osłona felgi, CN i wiem po relacjach kolegów ze bede zadowolony index prdkosci v =240 i ochrona rantów felgi

    btw test opon ADAC http://www.portaloponiarski.pl/testy...20555-r16-v-t-
    Ostatnio edytowane przez webmaster007 ; 03-04-2009 o 08:52

  5. #35
    norbiwolow
    Gość

    Domyślnie

    poszła w góre cenowo ja w tamtym roku dałem jak pamiętam 220 zł za sztukę

  6. #36
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    A czy ktoś ma doświadczenie z oponami firmy Falken? Prawdopodobnie kupię takie model ZE912. Proszę o opinie o tych oponkach jeśli ktoś miał z tą firmą styczność.

    Ja mam oponki tej firmy w rozmiarze 225\45\17 i jestem z nich zadowolony tylko nie ten model o ktorym piszesz

  7. #37
    DDEvil
    Gość

    Domyślnie

    Ja osobiscie wczoraj zamowilem pirelli P7 na 205/55/16 bo sporo osob je polecalo, wiec dalem sie namowic

  8. #38
    k@rol
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal0717 Zobacz post
    Ja mam oponki tej firmy w rozmiarze 225\45\17 i jestem z nich zadowolony tylko nie ten model o ktorym piszesz
    A jak długo już na nich jezdzisz? Słyszałem opinie, że "znikają w oczach" ??

  9. #39
    BENNY
    Gość

    Domyślnie

    Na stronie www.oponytanio.pl to wcale tak tanio nie jest. Porównałem z www.baloon.pl na podstawie 195/60/R15 ( Fulda Carat i Pirelli P6000 ). Różnica na Fuldzie to ponad 60 zł / szt., a na Pirelli ponad 80 zł / szt !!! Gdzie ta "taniość", jakby powiedzieli w reklamie Plusa???

  10. #40
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    k@rol Cytat
    A jak długo już na nich jezdzisz? Słyszałem opinie, że "znikają w oczach" ??


    w tej chwili mam drugi komplet juz tych opon pierwszy wytrzymal cos kolo 30tys. nie wiem czy to duzo czy malo na opony w takim rozmiarze

Podobne wątki

  1. Wybór opon letnich. Prosze o opinie:)
    Utworzone przez SocikZero4 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1416
    Ostatni post / autor: 08-04-2023, 19:29
  2. PIRELLI P6 185 65 R15 88H komplet opon letnich
    Utworzone przez HuskyDogs w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-05-2014, 09:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory