Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Temat: Alfa Romeo 147 bierze olej oraz dymi na biało

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    758

    Domyślnie

    Cytat Napisał czosnek1802 Zobacz post
    Nie wiem jaka bo tsa nie mam. Na silnikach na tyle się nie znam ale na mądry rozum patrząc jeżeli była by to uszczelka pod głowica to by zauważył podniesiony poziom oleju, i wysoką temlerature pracy silnika. Ale co ja tam na ten temat mogę wiedzieć, wkoncu w autach tylko 5 razy miałem walnieta uszczelke z jednoznacznymi objawami. No ale lepiej czytać ze zrozumieniem niż praktykować kolego jedz do mechanika.
    Nie chcem się z Tobą kłócić ale może uszczelka lekko przepuszczać i dlatego silnik przepala płyn, nie wiemy jakie jest zużycie płynu i oleju? A jeżeli chodzi o praktykę to samodzielnie złożyłem w piwnicy silnik w mojej poprzedniej AR, może to mało ale jakieś pojęcie mam.

    P.S. Jeżeli nowy użytkownik forum przeczyta "jedź do mechanika" to po co to forum?
    Ostatnio edytowane przez esco1982 ; 10-09-2015 o 20:38
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar czosnek1802
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Zgorzelec
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.9TD Alfa Romeo 147 1.9jtdm 16v
    Postów
    1,252

    Domyślnie

    Taki scenariusz też jest możliwy, ale jednak gdyby była to naprawdę mała ilość to auto nie zostawialo by chyba aż tak białej chmury... Sprawdź kolego w zbiorniczku wyrownawczym czy nie nasz nagaru oleju, albo po prostu oznak minimalnych oleju

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar matek
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Żywiec SZY
    Auto
    Alfa Romeo 159SW 1.9 JTDm 120KM 2009r
    Postów
    109

    Domyślnie

    remont 4tyś i problem rozwiazany:
    http://www.forum.alfaholicy.org/sprz..._remoncie.html

  4. #14
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS 120
    Postów
    5

    Domyślnie

    Nic nie remontuj na razie Trzymaj Stan Oleju najlepiej full nie pozwól żeby zapipczał olej bo poleci ci panewka na 3 korbowodowym najprawdopodobniej. Czemu już go stresujecie może to uszczelnienia zaworów ? Jaka uszczelka o czym wy mówicie jeżeli była by to ona to miał by mleko w zbiorniczku wyrównawczym albo na bagnecie (Nagar dobre . Złożyłeś silnik a nie masz pojęcia o podstawach człowieku. Sprawdź przedmuchy otwórz korek wlewowy oleju i zobacz jak ci podskakuje może w odmę pcha ? Rozepnij popatrz, nie stresuj się

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    758

    Domyślnie

    "Złożyłeś silnik a nie masz pojęcia o podstawach człowieku"
    Ważne że TY masz - "bo poleci ci panewka na 3 korbowodowym" - korbowodowym czym? no widzę że jeszcze jesteś wróżbitą

    "Trzymaj Stan Oleju najlepiej full nie pozwól żeby zapipczał olej" z skrajności w skrajność no comment
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    alfa 156 JTS 2.0 i 147 jtdm150km
    Postów
    79

    Domyślnie

    Jak dymi na bialo i lyka olej to pierscienie do wymiany i tyle w temacie uszczelke i tak bedzie trzeba wymienic


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #17
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS 120
    Postów
    5

    Domyślnie

    Przestań człowieku nie jestem wrózbitą poczytaj czemu na 3 korbowodowym mam ts robiłem dół i góre i nie w piwnicy tylko w swoim warsztacie znaczy taty 25 na rynku

  8. #18
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Cytat Napisał esco1982 Zobacz post
    P.S. Jeżeli nowy użytkownik forum przeczyta "jedź do mechanika" to po co to forum?
    Jakby nowy użytkownik wiedział o co lotto to nie zakładał by tu tematu. Przez neta rozkręcisz, zdiagnozujesz, naprawisz i skręcisz mu silnik? BEZ JAJ. Net netem, forum to forum, są przypadki gdzie bez ingerencji mechanika się nie obejdzie, a wszelkie gdybanie to wróżenie z fusów.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    758

    Domyślnie

    Cytat Napisał Furt1 Zobacz post
    Przestań człowieku nie jestem wrózbitą poczytaj czemu na 3 korbowodowym mam ts robiłem dół i góre i nie w piwnicy tylko w swoim warsztacie znaczy taty 25 na rynku
    To Cię tatuś dużo nie nauczył, mówi się na na 3 korbowodzie jak juz coś człowieku. Trochę o TS czytałem zanim kupiłem i jakoś dziwnie wszystkim leci panewka na 1 korbowodzie a nie na 3 ale TY przecież jesteś wielkim fachowcem od TS'ów.

    P.S. Gratuluje zakupy zajechanego silnika to kolejny powód żeby myśleć że nie masz pojęcia o silnikach.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał sebawroc Zobacz post
    Jakby nowy użytkownik wiedział o co lotto to nie zakładał by tu tematu. Przez neta rozkręcisz, zdiagnozujesz, naprawisz i skręcisz mu silnik? BEZ JAJ. Net netem, forum to forum, są przypadki gdzie bez ingerencji mechanika się nie obejdzie, a wszelkie gdybanie to wróżenie z fusów.
    Wszystko się zgadza. Ale chyba lepiej coś wiedzieć zanim pojedzie się do mechanika który zacznie wciskać nam kit bo wyczuje że nie mamy zielonego pojęcia o naszej usterce.

    Przez neta rozkręcisz, zdiagnozujesz, naprawisz i skręcisz mu silnik? - pisanie takich tekstów to dziecinada.
    Ostatnio edytowane przez esco1982 ; 15-09-2015 o 12:52
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    AR147 1,9JTDm
    Postów
    87

    Domyślnie

    Kup na allegro taki zestaw, co to wykrywa obecność spalin w układzie. Jeżeli test wykaże, że masz spaliny, to przedmuch na uszczelce. Do tego możesz zrobić sobie pomiar ciśnienia układu chłodzenia. Jeżeli wartość będzie większa niż normalnie, to masz przedmuch spalin do układu chłodzenia. Możesz też sprawdzić kompresję silnika. Wszystko to oczywiście sprowadza się do sprawdzenia, czy uszczelka jest gdzieś przepalona. Mogą być też pierścienie zapieczone albo zużyte, bo bierze Ci olej. Miałem tak samo w stilo. Wymieniłem uszczelkę, bo robił dym, wymieniłem pierścienie + uszczelniacze, bo brał olej. Objawy ustały, płynu, oleju nie ubywało, a w rozrachunku samochód sprzedałem.
    Oczywiście kiedy zaczął brać mi olej i ubywało płynu chłodniczego, to jeździłem tak ponad pół roku. Dolewałem płynu, dolewałem oleju, bo nie były to duże ilości, a i dużo też nie jeździłem samochodem.

    No i to co mówią koledzy - jak nie chcesz z tym robić, to przynajmniej kontroluj poziom oleju i płynu.

Podobne wątki

  1. Dla wszystkich którym Alfa 147 bierze olej i dymi na biało :)
    Utworzone przez Arkadiusz321 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-10-2015, 13:07
  2. [159] Dymi na biało.
    Utworzone przez ZIOLO56 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 74
    Ostatni post / autor: 27-01-2015, 21:12
  3. AR 156 dymi na biało.
    Utworzone przez ssman122 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 31-01-2014, 19:41
  4. dymi i bierze olej!
    Utworzone przez mc7505 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-07-2013, 18:33
  5. [159] dymi na biało i bierze olej na mrozie
    Utworzone przez Łukasz W w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-01-2013, 18:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory