Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Temat: Dynamika silnika MultiAir 170 KM przed vs poliftowa

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał dziadzia82 Zobacz post
    Proszę wymienić olej w fabrycznie nowym samochodzie po 4-5 tys km to wtedy kolega zobaczy czy silniki potrzebują dotarcia.
    Jednym słowem srebrny pył
    Od tego jest filtr oleju żeby to zbierał, technicznie docieranie nie ma nic wspólnego z tym co kiedyś docieraniem się nazywało, a silniki tego nie potrzebują.
    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    W tej zastępczej w dowodzie rej. jest Euro 5.
    I to o czym pisałem wyżej .. pewnie zamieszali w sofcie.

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Postów
    79

    Domyślnie

    Roman35. Jeśli jesteś z Wrocławia lub okolic to możemy porównać bolidy. Jeśli tak, to napisz na prv.

  3. #13
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    Od tego jest filtr oleju żeby to zbierał, technicznie docieranie nie ma nic wspólnego z tym co kiedyś docieraniem się nazywało, a silniki tego nie potrzebują.
    ojj chyba się za dużo "Auto Świata" naczytałeś
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 17-09-2015 o 14:11

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    Od tego jest filtr oleju żeby to zbierał, technicznie docieranie nie ma nic wspólnego z tym co kiedyś docieraniem się nazywało, a silniki tego nie potrzebują.

    I to o czym pisałem wyżej .. pewnie zamieszali w sofcie.
    Kłaniają się Podstawy Konstrukcji Mechanicznych

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    ojj chyba się za dużo "Auto Świata" naczytałeś
    Nie czytam ..


    Cytat Napisał dziadzia82 Zobacz post
    Kłaniają się Podstawy Konstrukcji Mechanicznych
    O coś nowego na politechnice się pokazało

    Przestańcie pisać bajki z czasów lat 60 -tych ok.

    Obecne silniki nie wymagają docierania i koniec, Master z forum tdi - swojego Lena chipował tego samego dnia po wyjeździe z salonu i jakoś się nie rozpadł mimo podniesionej mocy z 170 do ponad 200PS i śmiechem zbywał teksty o "docieraniu" a gość na mechanice i chiptuningu zęby zjadł i zresztą każdy kto ma jakiekolwiek pojęcie o współczesnej technologi produkcji silników powie to samo.

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    Nie czytam ..



    O coś nowego na politechnice się pokazało

    Przestańcie pisać bajki z czasów lat 60 -tych ok.

    Obecne silniki nie wymagają docierania i koniec, Master z forum tdi - swojego Lena chipował tego samego dnia po wyjeździe z salonu i jakoś się nie rozpadł mimo podniesionej mocy z 170 do ponad 200PS i śmiechem zbywał teksty o "docieraniu" a gość na mechanice i chiptuningu zęby zjadł i zresztą każdy kto ma jakiekolwiek pojęcie o współczesnej technologi produkcji silników powie to samo.
    To powiedz mi
    czemu silnik po przejechaniu 5-10 tys pali mniej ciszej pracuje ma lepsza elastyczność ???
    czemu skrzynia biegów po pewnym przebiegu pracuje płynniej ???

    Czyżby sie docierały elementy układały hym.....


    Apropo PKM to podstawowy przedmiot w tych złych technikach tak samo jak termodynamika, nie mówiąc już o tych starych złych uczelniach
    Na tym forum jest dwóch profesorów jeden z AGH drugi z UW.
    Niech oni sie wypowiedzą na ten temat bo mi już ręce opadają.
    Z mej strony w tym temacie wszystko napisane.
    Pozdrawiam

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Tak cuda się dzieją, ręce opadają jak się słucha takich zabobonów i tyle Tobie powiem, żyj w swoich przekonania tylko nie "zakwaszaj" głowy innym. Gdyby choć w % było tak jak piszesz, co 90% żłopała by olej, spalała ponad paliwo ponad normę i generowała niższe parametry mocy i momentu .. ciekawe czemu tak nie jest ?
    Tak bo wszyscy zmieniają olej po 5kkm i jeżdżą max 100km/h przez pierwsze 10kkm - bzdury totalne i tyle.
    Normalnie użytkowane auto nie wymaga takich farmazonów, bo zwyczajnie nie są one potrzebne.

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Dziś się nie dociera silników... nie robiło się już tego nawet w FSO w roku 2000. Fabryka to robi za nas.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Imć
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    WJ
    Auto
    Giulietta MA TCT, Giulia 2.0T Veloce, Spider 916 1.8 TS
    Postów
    520

    Domyślnie

    Cytat Napisał dziadzia82 Zobacz post
    Proszę wymienić olej w fabrycznie nowym samochodzie po 4-5 tys km to wtedy kolega zobaczy czy silniki potrzebują dotarcia.
    Owszem, oleum po takim przebiegu zawiera różne badziewia których nie zawiera później (silikon na ten przyklad). Sprawdziłem u siebie.

    Co nie zmienia faktu, ze Julcie "docierałem" z butem w podłodze w pełnym zakresie obrotów

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    Jeżdżę obecnie zastępczą Giuliettą przedliftową z tym samym silnikiem i zauważyłem ogromną różnicę w stosunku do mojej.
    Nie zauważyłem. Jedynie troche inaczej pracujące TCT (inny soft). I głośniejszy wydech w zastępczej niż w mojej.
    Ostatnio edytowane przez Imć ; 17-09-2015 o 23:29 Powód: jak jest taka opcja to grubiaństwem jest nie skorzystać

  10. #20
    Użytkownik Świeżak Avatar Robalgis
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW 1.9 16v JTD 2006, Fiat 126p 1988, Ducati Monster 695 2007, AR 145 1.4 TS 1998 (2005-2010)
    Postów
    229

    Domyślnie

    w moim ducati monster z 2007 wyraźnie podane są dopuszczalne zakresy obrotów przy przebiegu do 1000km (wymiana oleju), a następnie do 3500 km. Dopiero po tym czasie producent dopuszcza stosowanie pełnego zakresu. Ok, może silniki motocyklowe mają cięższe życie, ale mimo wszystko podobną technikę zastosowałem w nowym MITO, które pojawiło się rok temu w rodzinie. Do 1000 km spokojnie i po tym czasie olej out.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] eksploatacja silnika MultiAir 1.4 dla początkujących
    Utworzone przez dobryalf w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 11-05-2014, 15:53
  2. [Giulietta] obsługa silnika 1,4 Multiair
    Utworzone przez zari w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-05-2014, 09:17
  3. [156] nagrzewnica przed / poliftowa
    Utworzone przez r-sokol w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-02-2011, 17:43
  4. dynamika silnika 1.9 jtd 105 koni (alfa 145)
    Utworzone przez asterix w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-05-2010, 17:31
  5. dynamika silnika 1.9 jtd 105 koni (alfa 145)
    Utworzone przez asterix w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-04-2010, 20:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory