Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33

Temat: Dynamika silnika MultiAir 170 KM przed vs poliftowa

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Robalgis Zobacz post
    w moim ducati monster z 2007 wyraźnie podane są dopuszczalne zakresy obrotów przy przebiegu do 1000km (wymiana oleju), a następnie do 3500 km. Dopiero po tym czasie producent dopuszcza stosowanie pełnego zakresu. Ok, może silniki motocyklowe mają cięższe życie, ale mimo wszystko podobną technikę zastosowałem w nowym MITO, które pojawiło się rok temu w rodzinie. Do 1000 km spokojnie i po tym czasie olej out.
    Poczytaj posty Adama Medyny: http://forum.motocyklistow.pl/index....ac-nowy-motor/ Takie mulaste docieranie to zabezpieczenie producentów w razie awarii. Jak nie będziesz się do tego stosował, coś się spier.oli, to Ty płacisz

  2. #22
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Czy sprawdzenie samochodu na hamowni może dać tu jakaś konkretną odpowiedź, czy tam tylko da się zmierzyć moc i moment? Nigdy nie byłem na hamowni, więc nie wiem.

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    Czy sprawdzenie samochodu na hamowni może dać tu jakaś konkretną odpowiedź, czy tam tylko da się zmierzyć moc i moment? Nigdy nie byłem na hamowni, więc nie wiem.
    Hamownia da obraz tego jaką mocą max dysponuje silnik przy jakich obrotach jak wygląda jej rozwój czy nie ma dołków podobnie z momentem obrotowym to da obraz kondycji silnika. Najlepiej podjechać do tunera na hamownie, dobry tuner to przede wszystkim dobry diagnosta i w razie jakiś niedomagań zdiagnozuje przyczynę.

  4. #24
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    Tak cuda się dzieją, ręce opadają jak się słucha takich zabobonów i tyle Tobie powiem, żyj w swoich przekonania tylko nie "zakwaszaj" głowy innym.
    Faktem jest, ze nowy samochód w pierwszym okresie użytkowania ma gorsze osiągi i spala więcej paliwa niż po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Wystarczy sobie przejrzeć testy Auto-Świata długodystansowe - sprawdzają tam przyśpieszenie do 100 km/h i spalanie średnie na początku i końcu testu rożnych modeli. Z reguły lepsze osiągi i niższe spalanie ma samochód na końcu testu
    W instrukcji większości samochodów są zalecenia jak zachowywać się w początkowym okresie użytkowania - takie zalecenia są także w instrukcji Giulietty.
    Obecnie oczywiście nie stosuje się typowego docierania silnika - nie znaczy to jednak, że powinno się jeździć z pełnym butem od samego początku. Przez klika - kilkanaście tysięcy silnik się jeszcze układa i pełne pałowanie na pewno mu nie służy.
    Nikt nie twierdzi, że jeśli nie będziemy go oszczędzać to się rozleci - bo tak nie będzie. Ostrożność na początku zwróci się na pewno przy dużym przebiegu silnika - pamiętajmy, że to silnik w technologii downsizingu i nie jest obliczony na mln kilometrów.
    Wymiana oleju po kliku tysiącach też nie zaszkodzi.

    Co do osiągów starszych wersji to prawda - nowa wersja z normą euro 6 ma nieco gorsze osiągi, trochę słabsze przyśpieszenie i gorszą elastyczność. Polift nie ma już szans złapać 7.8 s ale oczywiście w papierach zostały stare dane...
    Jeśli porównuje się świeżą Giuliettę z wersją przedliftową, która ma już trochę przelatane to różnica w osiągach będzie jeszcze bardziej odczuwalna.
    Ostatnio edytowane przez Żuczek ; 22-09-2015 o 19:28

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar TILT
    Dołączył
    09 2008
    Auto
    Giulia Sprint MY21
    Postów
    431

    Domyślnie

    Przecież wcześniej było że normy dla benzyny się nie zmieniły więc po co mieliby zamulać?
    Giulietta 1.4 MA / AR 147 JTDM 16V

  6. #26
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Co do osiągów starszych wersji to prawda - nowa wersja z normą euro 6 ma nieco gorsze osiągi, trochę słabsze przyśpieszenie i gorszą elastyczność. Polift nie ma już szans złapać 7.8 s ale oczywiście w papierach zostały stare dane...
    Jeśli porównuje się świeżą Giuliettę z wersją przedliftową, która ma już trochę przelatane to różnica w osiągach będzie jeszcze bardziej odczuwalna.
    Jeśli to prawda co piszesz, to szkoda że to nie Stany. Tam swego czasu właściciel bodajże hondy wygrał odszkodowanie, bo w instrukcji było napisane, że samochód spala tyle a tyle, a spalał więcej.
    Ale na hamownię i tak pojadę, bo mi się to nie podoba.

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Moc powinna być zbliżona do deklarowanych wartości, nie ma tutaj co panikować. Na plus jest to, że polift powinien nieco mniej palić, w mieście różnica może dochodzić do 0.5 litra.

  8. #28
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Przejechałem już prawie cały zbiornik benzyny i pali dokładnie tyle samo.

  9. #29
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Moc powinna być zbliżona do deklarowanych wartości, nie ma tutaj co panikować. Na plus jest to, że polift powinien nieco mniej palić, w mieście różnica może dochodzić do 0.5 litra.
    Przepraszam - jeśli polift ma taką moc jak przedlift, taki moment i analogiczną masę to czemu miałby gorzej przyspieszać? Zakładam, że skrzynia też jest taka sama.

    A tak poważnie to ja sam kiedyś czytałem normy EURO 5/6 i dla benzyn nic, absolutnie nic, się nie zmieniło. Nie widzę więc powodu, dla którego silnik miałby być okrojony. Przedlifty nie mają wpisanego EURO 6, bo... wtedy jeszcze nie było EURO 6, gdy wychodziły. A polifty nie mają wpisanego EURO 5, bo... zawsze najlepiej pokazać najnowsze EURO w katalogu.

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Obecnie oczywiście nie stosuje się typowego docierania silnika - nie znaczy to jednak, że powinno się jeździć z pełnym butem od samego początku. Przez klika - kilkanaście tysięcy silnik się jeszcze układa i pełne pałowanie na pewno mu nie służy.
    Ja się z tym w pełni zgadzam, nawet o tym wcześniej pisałem, to nazwijmy to "ułożenie się" nie ma nic wspólnego z docieranie które się kiedyś przeprowadzało i tyle.
    I nie ma co ludziom robić wodę z mózgu, żeby zmieniali olej po 4-5kkm i telepali się max 100km/h .
    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Obecnie oczywiście nie stosuje się typowego docierania silnika
    I wszystko w tym temacie.
    Cytat Napisał MiLykie Zobacz post
    Przepraszam - jeśli polift ma taką moc jak przedlift, taki moment i analogiczną masę to czemu miałby gorzej przyspieszać? Zakładam, że skrzynia też jest taka sama.
    Moc i moment podane w danych to wartości maksymalne, a różnica może być w ich przebiegu - z dołu może być gorzej z mocą i z momentem (na przykład) - soft to instrukcja dla silnika jak ma się zachowywać w określonych stanach i tu mogą być spore różnice. Dodatkowe czujniki sondy i inne cuda skutecznie mogą i ograniczają reakcje na gaz - silnik się wolniej wkręca na obroty.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] eksploatacja silnika MultiAir 1.4 dla początkujących
    Utworzone przez dobryalf w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 11-05-2014, 15:53
  2. [Giulietta] obsługa silnika 1,4 Multiair
    Utworzone przez zari w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-05-2014, 09:17
  3. [156] nagrzewnica przed / poliftowa
    Utworzone przez r-sokol w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-02-2011, 17:43
  4. dynamika silnika 1.9 jtd 105 koni (alfa 145)
    Utworzone przez asterix w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-05-2010, 17:31
  5. dynamika silnika 1.9 jtd 105 koni (alfa 145)
    Utworzone przez asterix w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-04-2010, 20:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory