Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 33 z 33

Temat: Dynamika silnika MultiAir 170 KM przed vs poliftowa

  1. #31
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive/Sport/Premium/Dach
    Postów
    480

    Domyślnie

    Technologia obróbki metali idzie do przodu i obecne silniki wykonywane są o wiele dokładniej i precyzyjniej niż silniki sprzed 10 czy 20 lat. Stąd również proces docierania ma o wiele mniejsze znaczenie, po prostu powierzchnie współpracujące z sobą są o wiele precyzyjniej obrobione, więc nie ma tak dużej ilości opiłków przedostających sie do oleju.

    Niestety stale z jakich są robione elementy metalowe są tak samo trwałe, a prędkości obrotowe i momenty wyciągane z tej samej mocy o wiele większe niż kiedyś, stąd mniejsza trwałość współczesnych silników. W znanych z "cudownej" trwałości silnikach z lat 80-tych z silnika 1,4 wyciągało się z 50-60 koni, z 2 litrów nieco ponad 100, a jakieś większe moce wymagały 3.0 V6. Teraz prawie 200 koni wyciąga się z sinika 1,4 i przy jeszcze dwa razy większym momencie niż kiedyś, nie dziwcie się więc że ten silnik musi szybciej paść.

  2. #32
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał barnio Zobacz post
    Technologia obróbki metali idzie do przodu i obecne silniki wykonywane są o wiele dokładniej i precyzyjniej niż silniki sprzed 10 czy 20 lat. .....
    Nie ma to absolutnie żadnego pokrycia w faktach - obrabiarki CNC to lata 50-te, a węgliki spiekane były juz w czasie II wojny światowej - jeśli chodzi o obróbkę skrawaniem to praktycznie obróbka gładzi cylindrów współczesnego silnika niczym nie różni się od obróbki silnika fiata 125

    Cytat Napisał barnio Zobacz post
    ....Niestety stale z jakich są robione elementy metalowe są tak samo trwałe,....
    Tu jest dokładnie na odwrót - inżynieria materiałowa bardzo dynamicznie się rozwija i materiały stosowane obecnie różnią się zasadniczo od tych chociażby z przed 10 lat - nie ma co szukać daleko np. STOPY MAGNEZU - z nich jest płyta podłogowa Giulietty - pozwalają zasadniczo obniżyć masę auta

    Przyczyną ograniczonej trwałości różnych podzespołów samochodu (nie tylko silnika) jest szeroko stosowana podczas projektowania "teoria starzenia produktu" - jeśli samochód będzie "wieczny" to kto kupi następny? Niektóre podzespoły są wręcz tak projektowane i dobierane (np. akumulatory) aby zakończyć żywot w niedługim czasie po upływie gwarancji. Firma mercedes w swoim czasie, o mały włos nie zbankrutowała bo słynne beczki były niezniszczalne
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #33
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Luke77
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280KM Benzyna MY20, Alfa Romeo Giulietta Distinctive 170KM Benzyna
    Postów
    813

    Domyślnie

    Zgadza się na przykład akumulator Exide montowany fabrycznie ma prąd rozruchowy 400 coś tam A, a powinen być 560A (mówię o wersji S&S).

    Jestem przeciwinikem teorii spiskowych ale nikt mi nie wmówi że S&S jest po to żeby obniżyć zużycie paliwa.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] eksploatacja silnika MultiAir 1.4 dla początkujących
    Utworzone przez dobryalf w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 11-05-2014, 15:53
  2. [Giulietta] obsługa silnika 1,4 Multiair
    Utworzone przez zari w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-05-2014, 09:17
  3. [156] nagrzewnica przed / poliftowa
    Utworzone przez r-sokol w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-02-2011, 17:43
  4. dynamika silnika 1.9 jtd 105 koni (alfa 145)
    Utworzone przez asterix w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-05-2010, 17:31
  5. dynamika silnika 1.9 jtd 105 koni (alfa 145)
    Utworzone przez asterix w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-04-2010, 20:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory