Ok.
Dzięki. W takim razie czekam na odp innych, którzy montowali nieseryjne dogrzewanie.
Ok.
Dzięki. W takim razie czekam na odp innych, którzy montowali nieseryjne dogrzewanie.
W 159 jest "trochę" prościej. Potrzebna jest dodatkowa wiązka do nagrzewnicy razem z przekaźnikami. Oraz wiązka do zasilania z akumulatora z bezpiecznikami. Wiązkę wpina się do centralki klimatyzacji i aktywuje się podobnie jak trzecią strefę. Komputer klimatyzacji ma na tyle dużo danych, że jest w stanie sterować PTC.
Największą trudnością jest to, że nagrzewnica elektryczna jest nad nagrzewnicą tradycyjną. To oznacza, że dostęp do niej jest tylko po wytarganiu całej deski (tak jak przy wymianie nagrzewnicy wody). Więc mimo, że części dałoby się zorganizować ze szrotu (to nie jest takie rzadkie wyposażenie) to trudność montażu odstrasza. Ja ledwo sobie poradziłem z montażem trzeciej strefy, więc nagrzewnicę PTC na razie odpuszczam.
Zaznaczam, gdzie moim zdaniem jest nagrzewnica PTC, bez demontażu wzmocnienia pod schowkiem nie da się tam dojść. Dokładnie nad nagrzewnicą "wodną".
Przejrzę później i się wypowiem.
Ostatnio edytowane przez jahu ; 27-09-2015 o 20:45
Jahu, mi niekoniecznie chodzi o zamontowanie oryginalnego PTC. Ale czytałem że można zamontować coś po swojemu i chyba nawet ludzie z naszego forum to robili. Dla mnie najważniejsze jest aby osiągnąć efekt szybszego ogrzewania samochodu.
To może podgrzewacz wody. Z innego auta używka w cenie złomu, większy problem ze sterowaniem - kable, przekaźniki, termiki. Tu w temacie pokazany był gotowy zestaw, ale nie znalazłem nic takiego na allegro obecnie. Alternatywy to grzałka z pompą na 230V lub webasto.
Widziałem te grzałki na 230 i jest to jakaś opcja ale wolałbym jednak dogrzewanie. Zobaczymy, może odezwie się ktoś kto to robił.
U siebie zamontowałem ogrzewanie DEFA
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...wego_defa.html
nie podgrzewa płynu chłodniczego tylko olej. Jednak jet możliwość rozbudowy o ogrzewanie wnętrza, doładowywanie akumulatora.
Witam, trochę zimno się zrobiło więc odkopię troche temat.
Mianowicie wg vin mam dodatkowe ogrzewanie czyli dodatkową grzałkę powietrza. Jednak dziś 0'C i po przejechaniu ok 10km temperatura silnika 60'C a powietrze z nawiewów takie średnie nie zbyt ciepłe. Czy to norma czy powinno powietrze lecieć gorące?
Idzie jakoś sprawdzić czy ta dodatkowa grzałka grzeje?
Sprawdź termostat, może się nie domyka. Jeśli masz zatkany EGR to teoretycznie silnik nagrzewa się wolniej. Gdy jest zimno, silnik grzeje się wolniej a do tego dochodzi jeszcze nawiew wewnętrzny, który próbując nagrzać wnętrze, opóźnia proces dogrzewania. U mnie letnie powietrzne zaczyna lecieć po przejechaniu kilometra ale dogrzanie wody trwa długo ( kilkanaście km)
Dzięki mam wyłączony EGR i przez to pewnie wolniej się silnik nagrzewa, ale chodzi mi właśnie o tą dodatkową nagrzewnice 600W, czy idzie jakoś sprawdzić jej działanie?
Czy na tak krótkim dystansie powinno już lecieć ciepłe powietrze?
Bo wydaje mi się że ta dodatkowa nagrzewnica powinna dawać cieplejsze powietrze
Jak przekręcisz gałkę temperatury na max to usłyszysz kliknięcie przekaźnika - jeśli faktycznie masz podgrzewacz postojowy (PTC). Tak jest przy klimie manualnej, przy automatycznej nie wiem.
PTC nie powoduje, że powietrze jest mocno ciepłe, raczej letnie. Dopiero jak wskazówka temperatury się ruszy o jedną kreskę to czuć wyraźnie cieplejsze dmuchanie. PTC pozwoli Ci odmrozić czy odparować wnętrze szybciej, ale nie nagrzać całe powietrze w środku.
Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była