Strona 95 z 152 PierwszyPierwszy ... 45858687888990919293949596979899100101102103104105145 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 941 do 950 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #941
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dareknewry
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    '08 159 Ti 1.9 JTDm 16v
    Postów
    301

    Domyślnie

    Marcin wszystko wporzadku tylko ten dystans 60 tys km zanim zagladniesz do kolektora nastepny raz jak sobie zaplanowales bym skrocil. Ja za pierwszym razem zostawilem klapy przy 80tys wyczyscilem kolektor nie zaslepialem EGRu, ponownie zajrzalem do kolektora przy 94tys i juz je usunalem, mimo ze stan klap idealny, kolektor stosunkowo czysty. Poprostu wiedzialem, ze nie bedzie chcialo mi sie tam zagladac trzeci raz.

  2. #942
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcingoleniow Zobacz post
    Zrozumcie mnie, że nie jestem zdania, że rozwiązanie z klapami wirowymi jest dobre i bezpieczne. Sadzę, że 90% 159-tek z tego forum ma przebiegi powyżej 200 tys i uważam, że w takiej sytuacji trzeba albo wymienić kolektor na nowy (kto bogatemu zabroni) albo usunąć je.
    U mnie kolektor sie rozsypał przy 170 000(spadła listwa, ustawiłem klapy w pozycji otwartej) przy 170 000 zaczął być nieszczelny i go wymieniłem. Wbrew pozorom koszt kolektora w 2.4, spawania i wyprogramowania klap jest porównywalny do założenia nowego

  3. #943
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcingoleniow Zobacz post
    Może też tak być, że mój kolektor jest w takim stanie w jakim jest bo samochód jest odpowiednio serwisowany (olej) i leję tylko i wyłącznie najlepsze paliwo (spaliny).
    Dobre paliwo i olej wpływają w niewielkim stopniu na to co się dzieje w kolektorze. Sam olej albo sama sadza ze spalin nie jest problemem. Problemem jest gdy to się ciągle miesza i powstaje błoto z oleju i sadzy.
    Przyznać trzeba rację, że klapa urywa się gdy to błoto zaczyna przeszkadzać w pracy klap i po oczyszczeniu dłużej trzeba by czekać na urwanie (choć pewnie też ma to jakąś wytrzymałość liczoną w latach...). Wycięcie EGR również powinno wydłużyć żywotność tego ustrojstwa. Ja jednak nie odważyłbym się jeździć z klapami w plastikowym kolektorze.

    Cytat Napisał jasio79 Zobacz post
    U mnie kolektor sie rozsypał przy 170 000(spadła listwa, ustawiłem klapy w pozycji otwartej) przy 170 000 zaczął być nieszczelny i go wymieniłem. Wbrew pozorom koszt kolektora w 2.4, spawania i wyprogramowania klap jest porównywalny do założenia nowego
    W metalowym kolektorze problemem jest szczelność klap i mechanizm jest inny, więc i żywotność inna. Ja widziałem kompletnie zniszczone uszczelnienia w aucie z przebiegiem 150 kkm.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 29-09-2015 o 19:53

  4. #944
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Pisząc o regularnym serwisie olejowym miałem na myśli utrzymanie turbosprężarki w dobrej kondycji a co za tym idzie mniej oleju trafiającego przez przepustnice i do dolotu. Pisząc o dobrym paliwie miałem na myśli kondycje wtrysków a co za tym idzie mniejsze ilości sadzy trafiającej przez EGR do dolotu.

  5. #945
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski WIELKOPOLSKA
    Auto
    Alfa romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    76

    Domyślnie

    Witam,
    Odnośnie kolektora ssącego. Czy poprawili coś w 159 po "Lifcie" czy cały czas był montowany ten sam?

  6. #946
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał boobas00 Zobacz post
    Witam,
    Odnośnie kolektora ssącego. Czy poprawili coś w 159 po "Lifcie" czy cały czas był montowany ten sam?
    W skrócie:

    159 po lifcie dostała w 1.9 kolektor plastikowy, gorszy bo mogą się w nim urwać klapy i całkowicie uszkodzić silnik i jednocześnie lepszy bo jest bardziej szczelny.

    Przed liftem w 1.9 i we wszystkich 2.4 są kolektory metalowe. Tam o urwanych klapach nie słyszałem w ogóle. Ale nieszczelność jest sporym problemem – powoduje dużo wyższą temperaturę w cylindrze, dużo sadzy, problemy z DPF. Być może są też jedną z przyczyn pękających głowic w 2.4? Choć to teza zdecydowanie na wyrost.
    Podobno są też dwa typy kolektorów metalowych, wprowadzono jakieś poprawki po jakimś czasie. Ale nie wiem czy to prawda.

  7. #947
    Użytkownik Znawca Avatar pabloXXL
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150KM
    Postów
    1,275

    Domyślnie

    To wychodzi na to, że najlepiej mieć plastikowy bez klap.

  8. #948
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał pabloXXL Zobacz post
    To wychodzi na to, że najlepiej mieć plastikowy bez klap.
    Metalowy bez klap ma te same cechy co plastikowy bez klap. A moim zdaniem lepiej kupić samochód z metalowym kolektorem, bo mamy pewność, że nikomu wcześniej nie urwała się klapa w plastikowym. Były tutaj przypadki osób, które kupiły auto po awarii klapy i okazywało się po kilku miesiącach, że auto ma do wymianę tłoki i głowicę. Generalnie to problem minimalizacji ryzyka. 95% aut i tak nie miało problemu lub można go zapobiec.

  9. #949
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    jahu ja mam rocznik 2006 i kolektor MM (plastik), gostek od regeneracji kolektorów (ten od kolektory CDTI) pisał mi, że tak było - raz metal raz plastik. Więc nie wiązałbym tego z rocznikiem.

  10. #950
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    jahu ja mam rocznik 2006 i kolektor MM (plastik), gostek od regeneracji kolektorów (ten od kolektory CDTI) pisał mi, że tak było - raz metal raz plastik. Więc nie wiązałbym tego z rocznikiem.
    Ja uważam, że w 2006 seryjnie auta wychodziły z metalowym kolektorem. Często te kolektory były wymieniane jeszcze na gwarancji lub już po gwarancji na "poprawione" plastikowe. Z tego wynika, że część aut ma teraz plastikowe, część metalowe.

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory