Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 70

Temat: Shell V-Power Diesel w technologii GTL

  1. #11
    emac156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał RogerIZ28 Zobacz post
    O tak BRAWOOO!! dla wszystkich posiadaczy diesli, ale tych którzy jednocześnie są wielkimi przeciwnikami gazu (a nie mają tego niczym uzasadnionego) a teraz napalającym się na paliwo GTL

    dla nieobeznanych - jest to paliwo uzyskiwane poprzez przetworzenie gazu ziemnego - czyli takiego jak wlasnie w kuchenkach w większośći państw. gratulacje..
    bez przesady to tak jak byś porównywał pleśń z lodówki z penicyliną w zastrzykach...

  2. #12
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    A jakie są wady paliwa wytwarzanego technologią GTL? Tylko rzeczowo proszę.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar J.A.N
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wlkp.
    Auto
    Alfa Romeo156 1.9 JTD 8V 115 KM 2003
    Postów
    213

    Domyślnie

    Też podłącze się do pytania - czym jest ON otrzymywany w technologi GTL tzn. jakie ma właściwości i czym się różni od zwykłego ON, no i jakie są "korzyści" z jego tankowania ?
    156 Sportwagon 2003 1,9 JTD 8V 115 km - zostałem ALFAHOLIKIEM

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał emac156 Zobacz post
    bez przesady to tak jak byś porównywał pleśń z lodówki z penicyliną w zastrzykach...
    Raczej jak bym porownywał że woda z kranu jest blee, syf i w ogule, ale lód (z tej samej wody) już super cacy:]

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar J.A.N
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wlkp.
    Auto
    Alfa Romeo156 1.9 JTD 8V 115 KM 2003
    Postów
    213

    Domyślnie

    Już sobie wyguglałem co to takiego GTL :-)

    "Technologia GTL
    Technologia GTL to proces przetwarzania gazu ziemnego na szereg czystszych produktów paliwowych (dla transportu drogowego, wodnego i lotniczego), surowce chemiczne i smary. Produkty GTL to praktycznie czyste węglowodory parafinowe o doskonałych właściwościach spalania; proces spalania jest czystszy, bardziej płynny i przebiega w sposób kontrolowany.

    Paliwo GTL stosowane w transporcie to, czyste paliwo o dużej przejrzystości, praktycznie wolne od siarki i substancji aromatycznych, o bardzo wysokiej liczbie cetanowej. Liczba cetanowa jest miarą jakości spalania paliwa, analogiczną do liczby oktanowej w benzynie - im wyższa liczba cetanowa, tym pełniejszy proces spalania. Liczba cetanowa paliwa GTL jest wyższa, niż dla typowego oleju napędowego. Różnica ta może wynosić nawet kilka procent."

    "Technologia GTL

    GTL (Gas to Liquids) to ogólny termin używany w przypadku technologii, które z gazu ziemnego wytwarzają ciekłe węglowodory (takie, jak paliwa czy smary).
    Paliwo GTL jest syntetyzowane z gazu ziemnego za pomocą zastrzeżonej technologii stworzonej przez Shell. Ma ono praktycznie zerową zawartość siarki i niespotykanie wysoką liczbę cetanową, co sprawia, że pali się ono w bardziej czysty i wydajny sposób niż zwykły olej napędowy."

    To jak by ktoś nie wiedział co to - tak jak ja do tej pory
    156 Sportwagon 2003 1,9 JTD 8V 115 km - zostałem ALFAHOLIKIEM

  6. #16
    emac156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał RogerIZ28 Zobacz post
    Raczej jak bym porownywał że woda z kranu jest blee, syf i w ogule, ale lód (z tej samej wody) już super cacy:]
    tak lód z "przefiltrowanej" wody będzie cacy.

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kln
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    ZGR
    Auto
    156 1.9JTD16V '03 FL
    Postów
    227

    Domyślnie

    Ostatnio zalałem do pełna tego paliwa. Zrobiłem trochę więcej kilometrów na baku, ale ciężko stwierdzić czy różnica w spalaniu jest znacząca, bo wiadomo że raz się ciśnie bardziej, czasem mniej. Jeśli chodzi o kopcenie to też cięzko mi ocenić, bo jak depne na dwójce to chmura za mną zawsze zostaje

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał emac156 Zobacz post
    tak lód z "przefiltrowanej" wody będzie cacy.
    Panie emac - gaz do użytku samochodowego też jest odpowiednio filtrowny a nie wprost po wydobyciu pompowany do samochodów, więc o czym mowa? fakt jest faktem ze jesli ktos twierdzi że coś jest gównem, to przykro mi ale z gówna złota się nie zrobi.

  9. #19
    emac156
    Gość

    Domyślnie

    jedno jest pewne nie jest gorzej. U mnie skończył się w trasie przepływomierz więc chyba nie uda mi się stwierdzić ile pali;/ w każdym razie dopóki działał było ok.

    ---------- Post dodany o godzinie 00:14 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 00:06 ----------

    Cytat Napisał RogerIZ28 Zobacz post
    Panie emac - gaz do użytku samochodowego też jest odpowiednio filtrowny a nie wprost po wydobyciu pompowany do samochodów, więc o czym mowa? fakt jest faktem ze jesli ktos twierdzi że coś jest gównem, to przykro mi ale z gówna złota się nie zrobi.
    a czy ja krytykowałem gaz?? drogi panie może z gówna złota się nie zrobi, ale można je wypolerować tak, ze będzie świecić YouTube - MYTHBUSTERS are going to Polish SHIT they have gone nuts
    pozdrawiam

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał emac156 Zobacz post
    jedno jest pewne nie jest gorzej. U mnie skończył się w trasie przepływomierz więc chyba nie uda mi się stwierdzić ile pali;/ w każdym razie dopóki działał było ok.

    ---------- Post dodany o godzinie 00:14 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 00:06 ----------


    a czy ja krytykowałem gaz?? drogi panie może z gówna złota się nie zrobi, ale można je wypolerować tak, ze będzie świecić YouTube - MYTHBUSTERS are going to Polish SHIT they have gone nuts
    pozdrawiam
    No widzisz, ale nie chodzi o to aby cos wygladało dobrze a w działaniu było nadal gównem.
    Poprostu nie lubie ludzi którzy twierdzą że coś jest kupą krytykują to, a pozniej kupują coś ulepione z tej kupy i juz jest super ekstra i są w ogule the best.

    Jezeli nie krytykujesz gazu to nie Ciebie dotyczyła z kolei Moja krytyka - napisałem to wyraźnie
    Ostatnio edytowane przez RogerIZ28 ; 10-04-2009 o 23:28

Podobne wątki

  1. V-Power Diesel w cenie zwykłego diesla - Shell Wrocław
    Utworzone przez riwo w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-04-2014, 18:30
  2. Shell V-Power Nitro+ czy bezpieczne ?
    Utworzone przez Tommy_BC w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-08-2013, 18:52
  3. Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 04-11-2012, 21:44
  4. Tylne światła w technologii LED
    Utworzone przez blackalfa166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 16-08-2012, 12:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory