Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Quadrifoglio Verde 2015 - pytań kilka i przemyśleń

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    testowy
    Postów
    5

    Domyślnie Quadrifoglio Verde 2015 - pytań kilka i przemyśleń

    Cześć!

    nazywam się Bartek i moją pracą/hobby jest testowanie samochodów. Nie będę pisał dla kogo bo nie chodzi mi o reklamę Kilka dni temu odebrałem do testów przepiękną Giuliette Quadrifoglio Verde 2015 w kolorze Rosso 8C Tristato (co za barwa!!). Samochód oczywiście z automatyczną przekładnią (trochę szkoda że nie ma manuala, ale TCT daje radę) i silnikiem o 5 KM mocniejszym niż poprzednik. Mam w redakcji racelogica więc pomierzyłem Bellę i wyszło do setki 6.2s (tryb D i z procedury ruszanie), na 400 m 14.4 s, a 100-200 km/h 17.3 s. Czasy niezłe, bardzo zbliżone do Focusa ST. I tutaj rodzą się moje trzy pytania:

    1 czy da się całkowicie wyłączyć kontrolę trakcji? Bo zauważyłem że w trybach DNA można ją nieco uśpić/opóźnić jednak przy mocnym startowaniu i tak wkracza do akcji, co dość mocno mi osobiście przeszkadza. Przy bardzo szybkiej jeździe torowej to niestety duży problem, bo tracimy czas. Myślę, że gdyby dezaktywować kontrolę to czas do setki dobiłby spokojnie do 6 a może i nieco niżej? 220 Scirocco z DSG robiło równe 6s, a tamta skrzynia wcale szybsza nie jest a i auto waży podobnie.

    2 kolejna kwestia to dźwięk samochodu słyszany w kabinie. Czy poliftowa Giulietta ma podrasowany dźwięk poprzez głośniki? Bo odgłosy są ciekawe, ale nieco sztuczne przez co mocno podejrzewam, że ktoś tam maczał palce nie koniecznie w układzie wydechowym. Sam układ brzmi przyjemnie, nieco cicho, ale przy zmianach biegów słychać basowy pomruk, nawet jak jeździmy spokojnie.

    3 DNA. Zauważyłem że czasami jak zostawiam samochód na D to po odpaleniu jest nadal na D, a czasami wraca na N. Musze sprawdzić czy to przypadkiem nie wiąże się z czasem na jak długo odchodziłem o Giulietty, czyli po dłuższej chwili komputer sam wraca na N, a jak niedawno jeździliśmy to zostaje jak jest.

    Gdyby ktoś miał jakieś pytania o testowany egzemplarz bądź o pomiary to piszcie śmiało. Wykonałem szereg pomiarów na każdym trybie - z procedura startu i bez.


    wrzucam dwie fotki na szybko obrobione z Alfą wybaczcie za logo portalu...

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_4086 copy.jpg
Wyświetleń:	570
Rozmiar:	110.9 KB
ID:	180224   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_4089 copy.jpg
Wyświetleń:	560
Rozmiar:	51.4 KB
ID:	180225  

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Postów
    79

    Domyślnie

    Ad. 1. Czy próbowałeś pomiar przyspieszenia z launch control?
    Nie wiem czy w QV można wyłączyć kontrolę trakcji. W 1.4 MA nie da się.

    Jeśli testujesz TCT to zwróć uwagę na czas zmian biegów góra / dół przy pomocy manetek na kierownicy. Mnie bardzo odpowiada czas redukcji w porównaniu do DSG.

    Ad 3. U mnie nie zauważyłem żeby zapomniał ustawienie DNA. Zwracam uwagę, że gdy jest wybrany tryb D, wybieram do góry - w kierunku D to wówczas wrzuca N.
    Pozdrawiam, powodzenia.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    testowy
    Postów
    5

    Domyślnie

    Próbowałem z launch control: 6.2 s. Bez LC w trybie D ma 6.8s. W trybie N bez LC 7.3 s. W trybie A 8.9 s

    Szkoda że nie da się wyłączyć kontroli...

    Czas redukcji TCT jest bardzo dobry. Ogólnie skrzynia naprawdę daje rady i spokojnie może walczyć z DSG.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Postów
    79

    Domyślnie

    Cytat Napisał barturban Zobacz post
    Próbowałem z launch control: 6.2 s. Bez LC w trybie D ma 6.8s. W trybie N bez LC 7.3 s. W trybie A 8.9 s

    Szkoda że nie da się wyłączyć kontroli...

    Czas redukcji TCT jest bardzo dobry. Ogólnie skrzynia naprawdę daje rady i spokojnie może walczyć z DSG.

    Spoko czasy. Nie sądziłem, że jest różnica między N i A. Jeśli chodzi o DSG vs. TCT to moje spostrzeżenia są takie. Załóżmy, że jedziemy aktualnie na biegu 3. TCT ma zapięty 2 na drugim sprzęgle, a DSG ma zapięty 4. W związku z tym TCT redukuje natychmiast, a bieg 4 wrzuca z pewnym opóźnieniem. Wydaje mi się, że to jest ok. 1 sekunda. DSG odwrotnie. W codziennej eksploatacji wolę zachowanie TCT.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Kontrolę trakcji da się całkowicie wyłączyć. Wystarczy się podpiąć interfejsem (bodajże z adapterem numer 3) przez MESa z centralką kontroli trakcji, ASR itd. Oczywiście tylko na czas połączenia to działa. Ale pomierzyć można. Jak jesteś w Wawie to można się spotkać, mam komputer i kabelki (w 1.4MA ten trik działa, więc pewnie w 1.75 też).

  6. #6
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Co do głośnika to też mam takie wrażenie w w starej wersji dźwięk był nijaki a w tej już fajnie to mruczy ,pytałem gościa z fapu o ten głośnik ale nic mu nie było wiadomo ,że jest taki zamontowany

    Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    testowy
    Postów
    5
    Ostatnio edytowane przez barturban ; 10-10-2015 o 18:45

  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Wink

    Może zastosowali tric z przewodem z nad wydechu jak chyba w fokusie ST.Trzeba by rwać środkowy tunel aby to zbadać
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar bajtek5
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Szczecin / Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 3.0
    Postów
    127

    Domyślnie

    Z ciekawości zapytam czym robiliście zdjęcia ( obiektyw, body) ? Są fenomenalne!

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawelek
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta 1.4 TB
    Postów
    264

    Domyślnie

    Cytat Napisał bajtek5 Zobacz post
    Z ciekawości zapytam czym robiliście zdjęcia ( obiektyw, body) ? Są fenomenalne!
    to może być efekt tła: szarobure + lekka mgła. Na takiej bazie nawet gó...o wygląda atrakcyjnie. W okolicy roboty mam budynek z surowego betonu + szkło i codziennie jest tam min 1 sesja zdjęciowa jakiejś parki.

Podobne wątki

  1. [145]Quadrifoglio Verde
    Utworzone przez Elegancko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-12-2008, 22:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory