Mają, ja tam kupowałem to:
http://najlepszysyntetyk.pl/sklep/pr...ngine%20Flush/
widzę teraz że jeszcze inne mają :
http://najlepszysyntetyk.pl/sklep/pr...tem%20Cleaner/
Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
Mają, ja tam kupowałem to:
http://najlepszysyntetyk.pl/sklep/pr...ngine%20Flush/
widzę teraz że jeszcze inne mają :
http://najlepszysyntetyk.pl/sklep/pr...tem%20Cleaner/
A wystarczyło dodać do nazwy "płukanka"I jak się sprawił ten Archoil?
Nie chce się bezczelnie reklamować po dłuższej nieaktywności na forum(choć jestem użytkownikiem z 10 lat albo dłużej) ale po Specola zapraszam również do siebie. Sklep pod tym adresem http://www.sklep.lejolej.pl/ powinien wystartować w ciągu kilku dni ale generalnie wszystko już można zamówić mailowo lub przez allegro. W ofercie mamy m. in szeroki asortyment trudno dostępnego w PL Meguina (odpowiednik Liqui Moly). Jak ktoś jest z okolic Śląska/Zagłębia to np. Specola można odebrać w Sosnowcu/Czeladzi i okolicach (do uzgodnienia) więc odchodzi koszt przesyłki. Oczywiście planujemy specjalne rabaty dla Alfacholików (i inne formy wsparcia forum) ale ceny i tak są bardzo atrakcyjne. Koniec autorekalmy.
Odnoście Specola Golda 5W40 to zalałem nim Ducato 2.3 Multijet (bez dpf) i będę obserwował co i jak ale pierwsze wrażenia pozytywne - pracuje (chyba) ciszej niż przed wymianą (ale to po wymianie normalne) -wcześniej X-cess motula. Moim zdaniem firma Specol ma słaby marketing bo biorąc pod uwagę parametry ich olejów i cenę to ich oferta jest naprawdę super atrakcyjna. Sam jestem ciekaw większej ilości komentarzy użytkowników olejów Specol z tego i innych forów bo trochę ludzi w ostatnim czasie zdecydowało się go wypróbować.
Do swojej 159 z dpf zalałem jednak Meguina Compatible (to samo co LM top tec 4200) + Ceratec. Ale myślę, ze ten Specol Premium C3 nie jest dużo gorszy bo patrząc na parametry i dopuszczenia/specyfikacje oraz pakiet dodatków to jest to naprawdę dobry olej za śmieszne w sumie pieniądze. Co do parametrów to na (zareklamowanej) stronce lejolej.pl podane są udostępnione przez producentów parametry techniczne, więc można sobie porównać oleje rożnych producentów. Mam nadzieję, że moderator nie ukarze mnie za autoreklame ale myśle, że mój post może być przydatny dla wielu użytkowników tego forum.
No wypłukał .
Poważnie bo silnik składał mechanik z dwóch - jeden cywilny ze szrotu drugi resztka z pucharówki 156 (2.0TS). Później auto jeździłooooo, ale ciśnienie oleju wydawało się za małe. Dałem tą płukankę, i śiwezy olej, po czystości oleju można było powiedzieć rzeczywiście że zadziałała , ale bardziej wiarygodna była opinia mechanika bo tak się złożyło że znów ten silnik rozkładał i to bardziej i stwierdził że czyściutki, ze wyraźnie czystszy niż był gdy go składał. Do tego minimalnie ale jednak podniosło się ciśnienie oleju, choć i tak było za małe po tym i dlatego była ta kolejna rozbiórka silnika. (przyczyną nie był olej tylko mechanika - pisałem tu we wpisach odnośnie Agip/Eni 5W50)
Stosowałem płukankę normalnie zgodnie z instrukcją oczywiście.
Spokojnie możesz lać.
Kiedyś stosowałem też płukankę Liquy Moly ale tak dogłębnego wglądu później nie miałem w silnik, tyle co po prostu czaaaaarne spłynęło po niej. Stosowałem po selenii 20K for AR, a przed później stosowanym LM5W40 HighTech.
Akurat temu Meguinowi i LM 4200 z Noackiem 10,5% daleko do Specola Premium.
Na jednym parametrze trudno opierać porównanie olejów, choć trzeba przyznać, że Noack to wiele mówiący parametr.
Trzeba też pamiętać, że mimo wszystko LM/Meguina przetestowały miliony użytkowników (nr 1 rynku niemickiego) a o Specolu przeciętny Kowalski nawet nie słyszał więc jak na razie nie ma co wydawać przedwczesnych sądów. W każdym razie parametry Specola wyglądają imponująco a biorąc pod uwagę cenę nie powinien mieć konkurencji![]()
To co robią prawie wszystkie firmy olejowe to kupowanie certyfikowanych pakietów dodatków od jednego z 4 producentów ale są pewne warunki jakie oleje bazowe mają mieć parametry a czasami wręcz które ro mają być oleje bazowe aby można było się tymi aprobatami, specyfikacjami chwalić... LM/Meguin reklamują tego 4200 i jego odpowiednik, że spełnia MB229.51 a z Noackiem 10,5% jest to wykluczone więc jakiś błąd w sztuce doboru bazy się wdarł jeśli pakiet dodatków kupili pod tę normę także albo marketingowca poniosło.
No to mamy różne instrukcje ! - ja robiłem tak jak w etykiecie z tyłu butelki stoi : doprowadzić silnik do temperatury pracy, wyłączyć, dolać 2820 (pominę rozcieńczenie), uruchomić silnik i trzymać na wolnych obrotach 15-30min _od czasu do czasu_ podwyższając obroty. Wyłączyć, zlać póki ciepły (to niby ważne).
Faktycznie ten Noack jest za wysoki jak na normę MB229.51 ale cóż Niemcy parzcież kłamać potrafią (VW) i kupować Mundial więc...a poważnie cóż faktycznie LM/Meguin mają stosunkowo wysoki Noack w przypadku niektórych olejów z serii top tec ( i nie tylko bo 100% syntetyki na PAO/Ester też mają stosunkowo wysoki Noack) ale chyba nie musi to od razu świadczyć o niskiej jakości bazy olejowej bo pozostałe parametry zdają się świadczyć zdecydowanie na plus. W każdym razie LM/Meguin podają, że olej spełnia MB229.51.