Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: AR 147 1.6 TS 120 KM - czy można zwiększyć moc?

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    758

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Silnikl i moc to takie sztampowe

    Ale poważnie, 1,6TS wiele nie powyciągasz. Przekładka - pewnie możliwa, nie wiem, duża komplikacja - dużo zachodu później.

    Zmniejsz jeśli masz jakieś wielkie zwykłe felgi - na jakieś najlżejsze 15tki. Opony (to nie całkiem legalne - musisz sam rozważyć) 195/50/15.
    Zdecydowanie polepszysz wszystko od przyspieszenia, przez skręcanie po hamowanie. Dużo niższym kosztem (komplet OZ racing 15" za 800zł się pojawiają , uzywane oczywiście, a widziałem i taniej).
    To ok 5kg na jednej feldze w porównaniu do standartowych (kiedyś ważyłem szprychowe 16tki - około 10kg mi wyszło, może nawet 11. Jedna oczywiście. OZ - 5,5kg jakoś) . A przelicza się to razy 5 do kilkanaście razy (spotkałem się i z opinią że razy 20, ale to chyba za dużo) . Czyli na każdy 1 kilogram zdjęty z masy nieresorowanej - tu felgi, zdejmujemu jakby (przyjmijmy średnio) 10kg z auta.
    To już odczuwalne sprawy, nie wspominając o kierowaniu (efekt żyroskopowy) no i zdrowszym kręgosłupie przy wymianach
    To bardzo ciekawe co napisałeś, muszę o tym więcej poczytać. Mój zestaw na lato to ori 17'' z pakietu TI i 215/45 - myślisz że mógłbym coś jeszcze ugrać zmieniając na jakieś profesionalne 15'' ??
    Czy ktoś wie ile ważą 17'' TORY?
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  2. #12
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Aha, jeszcze jeden efekt - lekkie obniżenie środka cieżkości (195/50/15 mają 580mm średnicy, 215/45/17 coś około 600-610mm, więc połowę z tej różnicy obniżymy auto).

  3. #13
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    147 FL
    Postów
    11

    Domyślnie

    Czy ja dobrze przeczytałem, że auto na węższej oponie z większym profilem będzie szybsze?

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    Teoretycznie będzie szybsze bo będzie lżejsze. Z drugiej strony węższa opona to mniejsza przyczepność przy ruszaniu i w zakrętach oraz przy hamowaniu. O ile osiągi zwiększą się tylko tyle że pewnie jedynie na hamowni zauważysz to zmianę przyczepności odczujesz dość szybko

    Wyryte rantem felgi

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    yolo - żle przeczytałeś, kompletenie
    Nie na węższej tylko na _mniejszej średnicy_ , i nie będzie szybsze w sensie Vmax tylko będzie lepiej przyspieszać, lżejsze koło będzie też lepiej hamować i skręcać.
    Szerokość opony przy "monstrualnym" momencie obrotowym 1,6TS nie ma znaczenia. Choć 195 to nie tak mało szerokości nawet na 1,6TS.
    No i jakość opony oczywiście ma znaczenie. Ale można sobie pozwolić na lepsze mniejsze łatwiej niż dziadostwo ale na wielkiej feldze za to.

  6. #16
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    147 FL
    Postów
    11

    Domyślnie

    No to trzeba szukać lekkiego modelu felgi, a nie kombinować z rozmiarami. Przecież opony o większym profilu w zakręcie bardziej się podwijają przez mniejszą sztywność bocznych ścianek. A odjęcie kilkunastu kg z kół przy fabrycznym zawieszeniu i fabrycznej wadze (1300kg) nie da żadnych odczuwalnych efektów.
    Co do przyspieszenia to zgoda (mniejsze opory toczenia), ale tylko do momentu, gdzie zaczynają wkraczać opory powietrza, czyli prędkości "miastowe" , w zamian tracimy sporo trakcji i czucia w kierownicy.

    Jako ciekawostkę dodam, że nowe Audi RS3 ma z przodu opony 255/30 R19, zaś z tyłu 235/35 R19.

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    Cytat Napisał yolo master Zobacz post
    Jako ciekawostkę dodam, że nowe Audi RS3 ma z przodu opony 255/30 R19, zaś z tyłu 235/35 R19.
    Węższe z tyłu? Zwykle węższe są z przodu

    Wyryte rantem felgi

  8. #18
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    yolo,weź poczytaj, najpierw to co ja napisałem a później to posprawdzaj w źródłach a nie filozofuj ok?
    Co pisałem o masie OZ racing vs zwykłe alusy alfy ?
    Jaki większy profil , skąd to wziąłeś ??? (50% ze 195mm to ile (195/50/15 proponuję) , a ile to 45% z 215mm ? (215/45/17 - autor aktualnie ma) )
    jakie opory toczenia, jakie powietrza, weź poszukaj coś z hasłami masa nieresorwana, efekt żyroskopowy, średnica koła, masa koła, przełożenia , moment na kołach itd. itp.
    Ja to mam sprawdzone w praktyce to wiem co piszę . Też byłem zaskoczony jak bardzo pomaga mniejsze i lżejsze koło.
    Co mnie nas obchodzi audi rs3 gdzie problemem jest przeniesienie mocy na asfalt i ciężki wóz, wielkie hamulce więc i felgi , moda itd. Tu mówimy tu o wykorzystaniu optymalnym małej mocy (przypomnę 1,6TS 120KM i chyba 150 Nm o ile pamiętam momentu).

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    758

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    yolo,weź poczytaj, najpierw to co ja napisałem a później to posprawdzaj w źródłach a nie filozofuj ok?
    Co pisałem o masie OZ racing vs zwykłe alusy alfy ?
    Jaki większy profil , skąd to wziąłeś ??? (50% ze 195mm to ile (195/50/15 proponuję) , a ile to 45% z 215mm ? (215/45/17 - autor aktualnie ma) )
    jakie opory toczenia, jakie powietrza, weź poszukaj coś z hasłami masa nieresorwana, efekt żyroskopowy, średnica koła, masa koła, przełożenia , moment na kołach itd. itp.
    Ja to mam sprawdzone w praktyce to wiem co piszę . Też byłem zaskoczony jak bardzo pomaga mniejsze i lżejsze koło.
    Co mnie nas obchodzi audi rs3 gdzie problemem jest przeniesienie mocy na asfalt i ciężki wóz, wielkie hamulce więc i felgi , moda itd. Tu mówimy tu o wykorzystaniu optymalnym małej mocy (przypomnę 1,6TS 120KM i chyba 150 Nm o ile pamiętam momentu).
    Poczytałem o redukcji masy nieresorowanej i wszystko co pisałeś się zgadza, więc zacząłem szukać lżejszych felg od OZ i tu jest problem, a mianowicie z tych super lekkich nie ma rozstawu 5x98
    A stosowanie jakiejś przejściówki mija się z celem....Macie jakieś propozycje ?
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  10. #20
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    147 FL
    Postów
    11

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    yolo,weź poczytaj, najpierw to co ja napisałem a później to posprawdzaj w źródłach a nie filozofuj ok?
    Co pisałem o masie OZ racing vs zwykłe alusy alfy ?
    Jaki większy profil , skąd to wziąłeś ??? (50% ze 195mm to ile (195/50/15 proponuję) , a ile to 45% z 215mm ? (215/45/17 - autor aktualnie ma) )
    jakie opory toczenia, jakie powietrza, weź poszukaj coś z hasłami masa nieresorwana, efekt żyroskopowy, średnica koła, masa koła, przełożenia , moment na kołach itd. itp.
    Ja to mam sprawdzone w praktyce to wiem co piszę . Też byłem zaskoczony jak bardzo pomaga mniejsze i lżejsze koło.
    Co mnie nas obchodzi audi rs3 gdzie problemem jest przeniesienie mocy na asfalt i ciężki wóz, wielkie hamulce więc i felgi , moda itd. Tu mówimy tu o wykorzystaniu optymalnym małej mocy (przypomnę 1,6TS 120KM i chyba 150 Nm o ile pamiętam momentu).
    Widzę, że się nie dogadamy.

    Cytat Napisał beriba Zobacz post
    Węższe z tyłu? Zwykle węższe są z przodu

    Wyryte rantem felgi
    Nom, płużą przodem.

Podobne wątki

  1. Co można zrobić by zwiększyć moc silnika AR 147 1.9 8v jdtm FL
    Utworzone przez ''Kojot 96 '' w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-01-2015, 13:09
  2. Jak zwiększyć obroty silnika nie naciskając na gaz JTD
    Utworzone przez Tomko604 w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-01-2014, 18:41
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-12-2011, 16:05
  4. [159] jak zwiększyć moc 159 1,9 jtd?
    Utworzone przez Simon 2011 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-04-2011, 21:17
  5. [155] Jak zwiększyć moc silnika
    Utworzone przez Tweety w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 29-03-2011, 22:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory