Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 12 z 12

Temat: Użytkownicy JTDM - dodatek 2T do ON

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    741

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Różnica w cenie do czego??? - nikt tu nie pisze o wlewaniu opału...
    Facet, piszę tylko że różnica między ON Verva a zwykłym jest pewnie taka jak doliczenie zakupu tego 2T, a dodatki zaaplikowano już w rafinerii.
    Opał nawet nie zaistniał w mojej podświadomości. Lej co chcesz, twój samochód, twoja sprawa. Miałeś już diesla multijet w swojej biografii, nie wiesz co masz teraz zrobić z nowym?

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Poprzedni tez był nowy, a zostawiłem go w idealnym stanie następnemu właścicielowi. Litr oleju 2T to koszt 30-40zł, więc przy aplikacji 200ml na bak daje to raptem 6-8zł więcej na pełen zbiornik. Problemem są własnie pliwa premium i im bardziej paliwo premium tym mniej związków siarki i tym gorsze właściwości smarne....
    To fragment z innego forum:
    Użytkownicy niemieckiego forum motortalk.de przeprowadzili profesjonalne testy oleju napędowego z dodatkiem oleju do dwusuwów i wyniki wpływu 2T na parametry paliwa:

    Wpływ oleju 2T na liczbę cetanową.
    Liczba cetanowa ON to oględnie mówiąc, zdolność paliwa do samozapłonu. Im LC jest wyższa, tym „miększa” jest praca silnika.
    Minimalna LC paliwa wynosi 50.
    I tak, dodatek oleju 2T w proporcji 1:50 zmniejsza LC o 26 punktów!
    Dodatek 2T w proporcji 1:150 zmniejsza LC już zaledwie o 3 punkty, co jest wartością akceptowalną.

    Wpływ oleju 2T na parametr HFRR
    HFRR to parametr opisujący własności smarne paliwa. Wyrażany jest w ľm. Im mniej ľm na badanej próbce, tym mniejsze zużycie, a więc lepsza smarność. Ponownie podeprę się niemieckim forum mt.de, gdzie użytkownicy zlecili badania HFRR paliwa z dodatkiem 2 różnych olejów:
    http://img33.imageshack.us/img33/2937/hfrr.jpg
    Próbka wzorcowa miała smarność równą 238 um, a dwie próbki z dodatkiem różnych olejów 2T miały smarność 178 i 256um.
    Wniosek z tego jest taki, że jeden olej poprawił smarność o około 25% w stosunku do próby wzorcowej, czyli czystego ON, drugi natomiast pogorszył HFRR o 10%.

    Własności czyszczące oleju 2T.
    Użytkownicy, którzy przez dłuższy czas dodają olej 2T do ON, stwierdzają, że paliwo takie posiada lepsze własności oczyszczające wnętrze mechanizmów z różnego rodzaju osadów.
    Wniosek subiektywny

    Zalecane proporcje oleju 2T
    Nasuwa się wniosek, że najbardziej zalecanymi proporcjami oleju 2T w stosunku do oleju napędowego mieszczą się w przedziale od 1:200 do 1:300.
    Oznacza to, że dla proporcji 1:200 na 50 L paliwa dodajemy 250 ml oleju, dla 1:250.
    Przedział jest o tyle ważny, że umożliwia nam niezbyt dokładne dozowanie oleju 2T bez jakiejkolwiek szkody dla silnika.

    Znalazłem temat o oleju 2Tna forum ogólnym - zapraszam do lektury:
    http://www.forum.alfaholicy.org/foru...+olej+2T+do+ON

    Ja generalnie średnio co czwarte tankowanie (a tankuję wyłącznie Shell V-power diesel) serwuję olej 2T w proporcji 1:300 (200ml na zbiornik 60l). Efekty da się od razu zaobserwować: silnik pracuje bardziej miękko, nie ma grzechotania wtryskiwaczy (szczególnie na zimno), łatwiej wkręca się na obroty i zdecydowanie mniej pali - zupełnie inaczej niż kiedy lałem różne markowe uszlachetniacze/ceramizery itp. - ich działania nie dało się zaobserwować, a nawet w AR156 z silnikiem 1,9JTDM po zalaniu markowego preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy dwa razy miałem MCSF. Zresztą w obecnym aucie do wypróbowania dolewki oleju 2T skłoniło mnie grzechotanie silnika właśnie po aplikacji markowego preparatu czyszczącego DPF. Nikogo nie namawiam (kto chce zawsze może spróbować), ani nie reklamuję marki oleju 2T, który używam.
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 02-11-2015 o 19:15
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Dodatek do paliwa
    Utworzone przez wojtus75_1995 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-10-2015, 17:44
  2. Szanowni Użytkownicy Wszystkich Alf Witajcie!!!
    Utworzone przez 159 SW w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-08-2013, 23:50
  3. Użytkownicy-Skierniewice
    Utworzone przez mourning w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 14-08-2013, 21:31
  4. [155] Użytkownicy Alfa Romeo 155 V6.Galeria.
    Utworzone przez Lukasz A. w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-02-2013, 19:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory