Strona 97 z 220 PierwszyPierwszy ... 4787888990919293949596979899100101102103104105106107147197 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 961 do 970 z 2193

Temat: Jakie opony zimowe kupić?

  1. #961
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar roberto34wawa
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW "WŁOSZKA" 30.06.2010
    Postów
    332

    Domyślnie

    Nośność musi zostać bez sprzecznie ... a kto w zimę jeździ szybciej niż 190? Nie ma sensu na zimę takich indeksów kupować z których i tak nie skorzystamy
    Włoszka

    1.9 JTD-m 8v 88KW - prosto, solidnie bezproblemowo


  2. #962
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Ja poprzednim samochodem często jeździłem szybciej - pamiętaj, że w zimę może być kilka stopni na plusie, suchy asfalt, itp. Na szczęście kłopot rozwiązany, obecne mam 120 KM więc obojętne jaki indeks prędkości kupię :-)

  3. #963
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał roberto34wawa Zobacz post
    Nośność musi zostać bez sprzecznie
    Można się tutaj też spierać, bo producenci samochodów dają nośność na wyrost. Taką samą dla małego 1.8 mpi i dużego 3.2 jts.

  4. #964
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    55

    Domyślnie

    Wrzucam ranking opon ADAC (więc raczej bez lipy) https://www.motointegrator.pl/poradn...rze-19565-r15/

    Może komuś się przyda. Opon jest dużo, warto to jakoś rozgraniczyć.

  5. #965
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 1.9 JTS
    Postów
    37

    Domyślnie

    Mój błąd ich indeks to 102 H XL

  6. #966
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Można się tutaj też spierać, bo producenci samochodów dają nośność na wyrost. Taką samą dla małego 1.8 mpi i dużego 3.2 jts.
    MHm, załaduj auto rodziną+bagaże (kilkaset kilo + waga auta w dokumencie jest zaniżona - podawana w najuboższym wyposażeniu itd) a potem niech będzie, że przy 120 km/h nagle musisz wykonać nagły manewr bo ci coś wyskoczyło czy kij wie co. Życzę, aby nic się nie stało na np. mega wysokim profilu czy na oponie z obniżonym indeksem prędkości/nośności. Poza tym, zajrzyj do instrukcji. Różny rozmiar felg ma różne wymagania co do prędkosci czy cisnienia w oponach. Na bezpieczeństwie swoim i innych uczestników ruchu drogwego (w sumie, gdyby to nie zagrażało mojemu bezpieczeństwu to miałbym totalnie gdzieś co inni robią ze swoimi autami, mogli by nawet montować koła od taczki) się nie oszczędza.
    Ostatnio edytowane przez darkghost ; 29-10-2015 o 13:28

  7. #967
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał darkghost Zobacz post
    MHm, załaduj auto rodziną+bagaże (kilkaset kilo + waga auta w dokumencie jest zaniżona - podawana w najuboższym wyposażeniu itd) a potem niech będzie, że przy 120 km/h nagle musisz wykonać nagły manewr bo ci coś wyskoczyło czy kij wie co. Życzę, aby nic się nie stało na np. mega wysokim profilu czy na oponie z obniżonym indeksem prędkości/nośności.
    Indeks prędkości zostawmy w spokoju, bo on dotyczy prędkości. Nawet Niemcy dopuszczają w zimowych oponach obniżenie indeksu prędkości.

    Wracając do indeksu nośności to chodzi mi o to, że w 1.9 w 16" niezbędna jest nośność 93. W 17" i 18" niezbędna jest 98. Czyli większy balon potrzebuje mniejszą nośność. I teraz pytanie – czy mając 1.9 na 17" muszą mieć nośność 98? Czy może 95 wystarczy? Moim zdaniem wystarczy, bo nośność 98 została obliczona dla 3.2 i 2.4. Ale to tylko dywagacje. Ja kupuje 98.

  8. #968
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał darkghost Zobacz post
    MHm, załaduj auto rodziną+bagaże (kilkaset kilo + waga auta w dokumencie jest zaniżona - podawana w najuboższym wyposażeniu itd) a potem niech będzie, że przy 120 km/h nagle musisz wykonać nagły manewr bo ci coś wyskoczyło czy kij wie co. Życzę, aby nic się nie stało na np. mega wysokim profilu czy na oponie z obniżonym indeksem prędkości/nośności. Poza tym, zajrzyj do instrukcji. Różny rozmiar felg ma różne wymagania co do prędkosci czy cisnienia w oponach. Na bezpieczeństwie swoim i innych uczestników ruchu drogwego (w sumie, gdyby to nie zagrażało mojemu bezpieczeństwu to miałbym totalnie gdzieś co inni robią ze swoimi autami, mogli by nawet montować koła od taczki) się nie oszczędza.
    Indeks prędkości nie określa jak opona się zachowuje przy nagłych manewrach, tylko jazdę z jakimi prędkościami wytrzymuje. Mówiąc prosto - jeżeli będziesz się poruszał przez dłuższy czas z prędkością wyższą niż indeks prędkości istnieje duża szansa że opona po prostu się rozleci.

    Jeżeli natomiast chodzi o samo zachowanie opony, to porządna opona o niskim indeksie prędkości w trakcie nagłych manewrów może się zachować o wiele lepiej niż słaba opona z wysokim indeksem.

  9. #969
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    Pisałem to już tutaj. Indekś prędkości przenosi się na to, ile "drutu" masz w środku. Więcej drutu, większa sztywnośc, opona mniej się odkształca podczas toczenia - większa możliwa prędkość. Ale im sztywniejsza opona, tym też lepiej znosi przeciążenia boczne (bo boki opony też zawierają wtedy więcej tego drutu). A jak już wspomniałem dzisiaj, auto spokojnie z deklarowanej wagi ~1600 kg może skoczyć na 1800-1900, do tego dodać przeciążenia generowane w zakręcie, przednia zewnętrzna opona bardziej przeciążona. Do tego droga po którzej się jeździ może być też mocno nie równa, co tęż zwiększa maksymalne przeciążenie, które doznaje opona. I pora roku nie ma do tego większego znaczenia, bo w zimie też się jeździ po suchych, czarnych drogach (no chyba, że mieszka się w skandynawii czy górach). No ale, przecież zima, to spokojnie można sobie na 16 wrzucić np. opone z indeksem T.

  10. #970
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar roberto34wawa
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW "WŁOSZKA" 30.06.2010
    Postów
    332

    Domyślnie

    Cytat Napisał darkghost Zobacz post
    Pisałem to już tutaj. Indekś prędkości przenosi się na to, ile "drutu" masz w środku. Więcej drutu, większa sztywnośc, opona mniej się odkształca podczas toczenia - większa możliwa prędkość. Ale im sztywniejsza opona, tym też lepiej znosi przeciążenia boczne (bo boki opony też zawierają wtedy więcej tego drutu). A jak już wspomniałem dzisiaj, auto spokojnie z deklarowanej wagi ~1600 kg może skoczyć na 1800-1900, do tego dodać przeciążenia generowane w zakręcie, przednia zewnętrzna opona bardziej przeciążona. Do tego droga po którzej się jeździ może być też mocno nie równa, co tęż zwiększa maksymalne przeciążenie, które doznaje opona. I pora roku nie ma do tego większego znaczenia, bo w zimie też się jeździ po suchych, czarnych drogach (no chyba, że mieszka się w skandynawii czy górach). No ale, przecież zima, to spokojnie można sobie na 16 wrzucić np. opone z indeksem T.
    Oczywiście że można wrzucić oponę z indeksem T bo ta opona wytrzymuje stałą jazdę z prędkością 190 km/h i ma w środku tyle drutu by tą prędkość i przeciążenia wytrzymać.
    Dobra panowie by was pogodzić co do prędkości:
    http://www.opony.com.pl/narzedzia/in...redkosci-opon/
    nośność opon:
    http://www.opony.com.pl/narzedzia/indeks-nosnosci-opon/

    czyli np: ( dane z instrukcji obsługi - auto nie obciążone, wszystkie płyny pluz zbiornik paliwa w 90% napełniony)
    Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 8v masa 1480 kg maksymalne obciążenie 2030 kg więc jeśli mamy opony 205/55 r 16 91T -
    indeks 91 615 kg x 4 = 2460 kg ( to już jest zapas do max obciążenia) ... możemy jechać z prędkością 190 z max obciążeniem auta czyli 2030 a V-max dla tego silnika to 196 km/h. podałem to dla przykładu tylko bo kwetia kto jak jeździ oczywiście ale oba indeksy dobiera się pod konkretne auto i to jak kto jeździ.
    Włoszka

    1.9 JTD-m 8v 88KW - prosto, solidnie bezproblemowo


Podobne wątki

  1. Jakie zimowe opony 205/55 R16 polecacie?
    Utworzone przez Conquerra w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 31-12-2014, 06:39
  2. Opony zimowe - jakie polecacie, a jakie odradzacie?
    Utworzone przez Leonine w dziale GT
    Odpowiedzi: 83
    Ostatni post / autor: 04-12-2013, 19:32
  3. Jakie opony zimowe do Crosswagona?
    Utworzone przez piotr_alex w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-11-2012, 10:38
  4. [164] Jakie opony zimowe do 164
    Utworzone przez ANET w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-10-2012, 11:19
  5. [156] Jakie opony zimowe
    Utworzone przez Bartosz w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-09-2008, 23:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory