Strona 46 z 63 PierwszyPierwszy ... 363738394041424344454647484950515253545556 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 451 do 460 z 625

Temat: Wszytkie informacje odnośnie termostatów silników JTD , TS i V !!!

  1. #451
    Użytkownik Rowerzysta Avatar soris
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16V
    Postów
    67

    Domyślnie

    No tak. Jak wytrącić argumenty to już sie nikt nie odezwie.

  2. #452
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm
    Postów
    37

    Domyślnie

    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 150 KM nie dogrzewała się wymieniłem termostat na Verneta i problem zniknął; po 5-7 km trzyma 90 stopni :-) koszt 220 zł :-)

  3. #453
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    147
    Postów
    12

    Domyślnie

    I u mnie przyszła pora na wymianę termostatu, co prawda nie ma tragedii, gdyż temperatura silnika oscyluje w granicy 80C (+/- 3C) i wygląda to tak jakby termostat nie do końca się zamykał, ale w momencie gdy powoli zbliża się zima i wahania mogą być coraz większe zwłaszcza na ciepłym nadmuchu postanowiłem część wymienić i przeglądając forum natknąłem się na bardzo dobrą ofertę.
    Jako że pacjent to AR 147 JTDm 150km to termostaty do tego modelu są najdroższe, tanifiat zaproponował mi Gates'a za 255 albo oryginał BEHR za 410 na zamówienie, ale https://www.autosklep24.pl/pl/p/Term...16v-BEHR/17782 tutaj BEHR za 190 po zniżce na hasło Alfaholicy także oferta moim zdaniem bardzo korzystna, dam znać jak przyjdzie czy wskazówka stoi twardo jak sosna na 90C

  4. #454
    Użytkownik Rowerzysta Avatar soris
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16V
    Postów
    67

    Domyślnie

    Też wymieniłem termostat na behr z autosklep24 I jestem bardzo zadowolony, wskazówka trzyma poziom. Mam nadzieję, że na dłuższy czas zapomnę o termostacie.

  5. #455
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Średnia temperatura z kompa w czasie jazdy to u mnie 80 stopni. Otwarcie termostatu to wg przebiegu wykresu ok. 82 stopnie. Więcej już nie grzeje. Wskazówka temperatury lekko opada po włączeniu nadmuchu i po zatrzymaniu auta chociaż z przebiegu wykresu wynika, że to zaledwie ok. 1 stopień różnicy (79 stopni). Czy zacząć interesować się nowym termostatem?

  6. #456
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Termostat masz dobry ale jest starego typu (na zimne kraje pełne otwarcie zmieniono z 82° na 88° C )

    Napisane z komóreczki!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  7. #457
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    No niby tak, ale jeszcze pół roku wskazówka stała w pionie jak murzyńska pała i żadne nadmuchy, tudzież postoje nie miały wpływu zmianę temperatury. Miałem nawet gdzieś zrzuty z kompa gdzie widać było temperaturę 88 stopni. Problem pojawił się po ostatniej wizycie u mechanika, kiedy to wymieniono rozrząd i czyszczono EGR, więc albo na wahania temperatury ma zawór EGR, albo mechanik zakombinował coś z termostatem...

  8. #458
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Borbon
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTDm 16v 150KM 2006
    Postów
    75

    Domyślnie

    [QUOTE=Casio;1715638]No niby tak, ale jeszcze pół roku wskazówka stała w pionie jak murzyńska pała i żadne nadmuchy, tudzież postoje nie miały wpływu zmianę temperatury....

    Gdyby twoja wskazówka stała w pionie jak Muszyńska pała, jak to napisałeś. To pewnie miałbyś poważne problemy z silnikiem [emoji4]

  9. #459
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    A niby dlaczego miałbym mieć problemy? Przy sprawnym termostacie z temperaturą otwarcia 88 stopni i sprawnym wentylatorze pracującym na I i II biegu nie ma prawa nic złego się wydarzyć. No chyba że o czymś nie wiem. Powtórzę jeszcze raz, jeszcze pół roku temu silnik nagrzewał się do połowy skali i wskazówka nie cofała się podczas postoju oraz przy włączonym nadmuchu. Auto mam z lutego 2006 (rynek niemiecki) więc zgodnie z tym co napisano na początku tematu, termostat powinienem mieć pozmianowy. Podejrzewam, że albo wpływ na takie zachowanie termostatu ma zawór EGR który był demontowany i czyszczony, albo pomocnik mechanika, bądź sam mechanik podmienił mi termostat na ten starego typu - takie rzeczy się przecież w warsztatach zdarzają.

    Pytanie najważniejsze, czy te 10 stopni różnicy w temperaturze pracy silnika ma istotny wpływ na dynamikę silnika i spalanie?
    Ostatnio edytowane przez Casio ; 01-11-2015 o 11:26

  10. #460
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    A uwzględniłeś zmianę pory roku?

    Napisane z komóreczki!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. alfa romeo 147 jtd 1.9 150 km ile termostatów ?
    Utworzone przez Naya w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-03-2015, 23:07
  2. Wszytkie Alfy... Znacie jakieś tricks & trips??
    Utworzone przez czesany w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-06-2011, 12:47
  3. [146]który z tych termostatów do mojej alfy??
    Utworzone przez mathewc w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-01-2009, 21:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory