Strona 5 z 58 PierwszyPierwszy 12345678910111213141555 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 576

Temat: Chiptuning.

  1. #41
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Cytat Napisał method Zobacz post
    Tez tak slyszalem, choc roznica miedzy N a D wydaje sie byc wieksza niz taka, ktora by wynikala tylko ze zmiany reakcji na gaz, mam wrazenie ze przebieg momentu rowniez sie zmienia. Ale nie da sie zmierzyc na zwyklej hamowni w trybie D bo nieruchome tylne kola powoduja blad ABS i samochod przeskakuje w tryb N (nie wiem na jakiej ktos to zmierzyl).

    Chiptuning obejmuje wszystkie tryby, nie da sie wgrac w Julce oddzielnie na N i D, a co ciekawe podobno w Punto EVO z tym samym silnikiem juz sie da.
    Ja mierzyłem tryb N i D. Nie wiem co to jest zwykła hamownia, ale na tej wszystkie koła się kręciły.

  2. #42
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170
    Postów
    24

    Domyślnie

    Inna, bardziej czuła reakcja na gaz to pewne, ale skoro sam producent podaje inną wartość momentu dla trybu D (250 Nm przy 2500 obr/min) i N (230 Nm przy 2250 obr/min) to chyba coś w tym jest.

  3. #43
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    dokładnie, po modyfikacji niekoniecznie jeździ się szybciej (no może czasami), z reguły po prostu chodzi zapas który w sytuacjach typu wyprzedzanie czy jazda autostradą się przydaje.
    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    A na autostradzie nigdy mocy za dużo, w De mi w julce trochę jej brakowało, szczególnie przy przyspieszaniu po zwolnieniu.
    macie racje , przydało by się czasami trochę więcej momentu szczególnie przy większych prędkościach, tutaj w grę wchodzi też umiejętność jak najbardziej efektywnego "wstrzelenia" się zmianą biegów w obroty pomiędzy maksymalnym momentem a mocą. Wykres charakterystyki konkretnego egzemplarza będzie niezbędny, tyle że ja 99% jazdy nie robię po autostradach tylko po zwykłych drogach i po mieście , ja wcale nie mówię że kiedyś nie zrobię chipa -tylko wszystko w swoim czasie
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 03-11-2015 o 13:55

  4. #44
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wichura87
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR, OPC
    Postów
    453

    Domyślnie

    A może ktoś się wypowie kto już ma chipa w Julce MA. Jak sprawuje się auto, czy czuć różnicę w dynamice, spalaniu i czy podzespoły wytrzymują te niemal 200km.
    Zastanawiam się czy jest sens wydawać 1,5 tysia, tym bardziej jeśli miałoby to być niebezpieczne dla auta.

  5. #45
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair / Mito 1.4 TB
    Postów
    518

    Domyślnie

    Cytat Napisał ssymons Zobacz post
    Inna, bardziej czuła reakcja na gaz to pewne, ale skoro sam producent podaje inną wartość momentu dla trybu D (250 Nm przy 2500 obr/min) i N (230 Nm przy 2250 obr/min) to chyba coś w tym jest.
    Jeździłem na N i D z włączonym programem Torque. Na D max. ciśnienie doładowania było większe o ok. 0,1 bar niż max. na N.

  6. #46
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,576

    Domyślnie

    Cytat Napisał ssymons Zobacz post
    Inna, bardziej czuła reakcja na gaz to pewne, ale skoro sam producent podaje inną wartość momentu dla trybu D (250 Nm przy 2500 obr/min) i N (230 Nm przy 2250 obr/min) to chyba coś w tym jest.
    Spojrzalem do instrukcji, dla 1.4TB jest jedna wartosc momentu, nie ma rozroznienia dla N I D i to potwierdzil Cinek na chipie, jednak dla 1.4 MA I 1.75TBi faktycznie jest rozroznienie dla N i D.
    W kazdym razie w mojej TB na N po chipie mam 265Nm, a w D nie byla hamowana, ale Cinek ustawil bodajze 0.2bar wiecej i to naprawde czuc.

  7. #47
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia 2.0 RWD MY'20
    Postów
    475

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555
    200KM 300Nm (czy więcej) w Julce na standardowym zawiasie to jest nieporozumienie i przerost formy nad treścią, takie auto nie będzie dobrze jeździć i nie mam tu na myśli toczenia się . Nawet seryjnie ciężko wykorzystać w pełni możliwości silnika MA z racji ingerencji systemów i zbyt miękkiego zawieszenia


    juz nie przesadzaj, Giulietta 1.4 MA nie jest az tak miekka (szczegolnie z pakietem sport), zreszta zawias podobny do tego z QV (tam jest chyba jeszcze cm nizej) a QV ma mocy i momentu seryjnie znacznie wiecej. Poza tym trzeba odpowiednio umiec moc wykorzystac i podkrecona Julka pojedzie w zakretach calkiem niezle, oczywiscie z dedykowanym zawiasem od bilstein/eibach czy novitec pojedzie jeszcze lepiej ale na pewno nie jest to nieporozumienie dla mocy rzedu 200hp+.

    Mialem ostatnio okazje uczestniczyc w szkoleniu w WORDowskim osrodku doskonalenia techniki jazdy (slalom, kawalek toru, plyta poslizgowa, szarpak itd.), Julka spisywala sie bardzo dobrze. Przy omijaniu przeszkody i hamowaniu przed przeszkoda na plycie poslizgowej polecili mi zwiekszyc predkosc o ok. 10kph od zalecanych zeby byl jakis challenge w ogole. Opony Bridgestone RE050A, z usztywnionymi sciankami bocznymi, na pewno tez pozytywnie wplynely na performance.

    Na wiosne wybiore sie pewnie na druga czesc szkolenia, bardziej zaawansowana


    Ostatnio edytowane przez method ; 12-11-2015 o 12:11

  8. #48
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Opony ze sztywnymi bokami to Run on Flat, czy tak?

  9. #49
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia 2.0 RWD MY'20
    Postów
    475

    Domyślnie

    nie, te nie sa Run on Flat, po prostu maja usztywnione dodatkowo scianki boczne zeby mniej deformowaly sie w zakretach. Ma to swoje minusy, komfort na nierownosciach jest nizszy. Po zmianie na zimowe 17" z letnich 18" wydaje sie jakbym zszedl co najmniej 2 rozmiary

  10. #50
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    To XL w takim razie? A może zdradzisz nam co to za tajemnicze opony?

Podobne wątki

  1. Chiptuning JTD
    Utworzone przez hump.O w dziale GT
    Odpowiedzi: 108
    Ostatni post / autor: 25-01-2021, 00:02
  2. [Giulietta] Chiptuning 1,6
    Utworzone przez arturo132 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-06-2015, 00:29
  3. Chiptuning
    Utworzone przez benderas w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-02-2012, 16:13
  4. chiptuning TS'a ?
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-09-2011, 20:00
  5. [33] Chiptuning
    Utworzone przez elbus w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-06-2010, 21:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory