Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: 147 vs 156. porównanie kosztów utrzymania i awaryjności

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar ziomal73
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Vanuatu
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
    Postów
    191

    Domyślnie 147 vs 156. porównanie kosztów utrzymania i awaryjności

    Witam,

    Stałem się szczęśliwym posiadaczem GT.
    Dla swojej Pani szukam również Alfy i zastanawiam się nad 147 i 156.

    Pytanie kieruję do userow, którzy mieli szansę posiadać, użytkować obydwa modele. Co jest tańsze w utrzymaniu (zawieszenie, części eksploatacyjne itp)? Jak wygląda porównanie awaryjności obydwu modeli? Jaki silnik polecacie? Na rynku największy wybór jest w jtd. Ja chcę Przeznaczyć ok 8-9 000 PLN. Jeśli to miałby być jtd (biorę pod uwagę wersję 115Km). To co mu dolega (jazda miejska) wiem, że są bez dpf i klap, mają egr?. Jeśli benzyna to która (jak sprawuje się najsłabsza?)?. To prawda, że 105 KM nie ma wariatorow?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za rzetelne uwagi

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    105km nie ma wariatora, występuje tylko w 147. Jednak wariatora się nie obwiaj - przez 180tys km jeżdżę na drugim i jest ok. Nawet tego pierwszego chyba nie trzeba było wymieniać (zaklekocze czasem na zimnym rozruchu i tyle ).
    1,6 TS się spisuje świetnie w porównaniu z innymi 1,6 na rynku wolnossącymi (charakter, 120KM, brzmienie itd.) , ale więcej nie mogę pisać bo będę o kryptoreklamę że sprzedaję swoją podejrzany

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Diesel 115 KM nie ma dpf ani klapek. Jest to prosta i mało awaryjna konstrukcja. Koszt utrzymania przy tym silniku między 156 a 147 jest taki sam. Jedynie 156 ciut więcej będzie palić.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Dlaczego 156 ma więcej palić ? nie jest cięższa. W papierach 147 odpowiedniki są wolniejsze (Vmax i 0-100km/h) od 156 - program lub 156 lżejsza. Więc może z tego wynikać ta pomijalna chyba różnica spalania.
    Diesel 115 koni, po co się męczyć (krótkie biegi udręka w mieście, klekot, kłopoty w mrozy itd.) gdy TSy nawet 1,6 pięknie sobie radzą z tymi autami z większą kulturą i lepszym prowadzeniem.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    931

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    po co się męczyć
    Lepszy moment i mniejsze spalanie.
    Ostatnio edytowane przez www156 ; 11-11-2015 o 16:20
    Byla 156 2,0 TS,
    była 156 2,4 20V
    była 156 1,9 16V
    jest 159 1,9 16V
    była giulietta 2,0 IMOLA
    jest giulia 2,0

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar czosnek1802
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Zgorzelec
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.9TD Alfa Romeo 147 1.9jtdm 16v
    Postów
    1,252

    Domyślnie

    Jesli to dla kobiety, rozważ 147 1.9 JTD. Mało awaryjna, z zawieszenia tak samo jak w 156, a troche mniejsza wiec dla kobiety moze byc wygodniej do miasta
    Pzdr

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    Do rozważań diesel-benzyna należy podejść przede wszystkim pod kątem dystansów jakie auto ma przyjeżdżać. Diesel musi się dogrzewać i na krótkie dystanse się nie nadaje. Osobiście mam JTD i polecam chociaż nie mam porównania z TS ani ze 156.

    Wyryte rantem felgi

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Cytat Napisał www156 Zobacz post
    Lepszy moment i mniejsze spalanie.
    Moment ? - na silniku i to w króciutkim zakresie obrotów jedynka ledwo na tuszenie pozwala itd, co powoduje machanie lewarkiem w mieście nonstop itd. itp. Ale temat ten już nieraz był podnoszony.
    Spalanie tak, na trasach , ale czy 147/156 ujeżdżą tyle zanim się rozlecą aby to miało znaczenie ? czy zbilansuje turbiny, dwumasy, wtryski, egry inne komplikacje ? - kwestia rozważenia.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar mat147
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Zgorzelec
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    429

    Domyślnie

    Najpierw sobie odpowiedz na pytanie jakie będzie robić tym autem przebiegi i gdzie będzie głównie jeździć, bo jak po mieście i 5tyś rocznie to wątpię czy zakup diesla będzie taki opłacalny pomimo że mniej pali, jak dla kobiety i do miasta to brałbym 147 benzynę, plus do tego dobra instalacja gazowa, masz wybór pomiędzy 1.6 105 a 120, w 120 masz wariator ale wymienisz razem z rozrządem raz i przy odpowiednim dbaniu masz spokój Co do zawieszenia to zarówno w 147 jak i 156 masz to samo.
    Ostatnio edytowane przez mat147 ; 11-11-2015 o 20:17


  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Moment ? - na silniku i to w króciutkim zakresie obrotów jedynka ledwo na tuszenie pozwala itd, co powoduje machanie lewarkiem w mieście nonstop itd. itp. Ale temat ten już nieraz był podnoszony.
    Spalanie tak, na trasach , ale czy 147/156 ujeżdżą tyle zanim się rozlecą aby to miało znaczenie ? czy zbilansuje turbiny, dwumasy, wtryski, egry inne komplikacje ? - kwestia rozważenia.
    A to świec się w benzynie nie zmienia? I to często?

    Każdy wybiera wg potrzeb. Ja 3 lata głównie miasto JTD i co ? Zepsuć się z podanych rzeczy nic nie chce.

    Osobiście swojej żonie bym kupił 147 JTD (do pracy ma 15 km) więc diesel se pojeździ a naprawię wszystko sam aha .... diesel nie żłopie oleju .. problem panewek odpada
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. [159] Skrzynia Q-tronic ankieta awaryjności
    Utworzone przez Kamilhex w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 09-11-2014, 23:11
  2. Porównanie kosztów utrzymania 166 2.4
    Utworzone przez herbig w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-03-2014, 00:11
  3. Porównanie silników i awaryjności
    Utworzone przez pauloace w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-10-2013, 06:54
  4. Obiegowa opinia o awaryjności alfy
    Utworzone przez abdenago w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 12-01-2011, 19:46
  5. Porównanie kosztów utrzymania alfy 156 i 166
    Utworzone przez look1990 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-12-2010, 22:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory