Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
Czasami ważniejsze od tego czy ten olej będzie 10W40 czy 5WXX jest to jak często wymienia się olej i marka oleju.
I na pewno nie można przejść z oleju mineralnego 20W50 na 0W30.
A jak nie wiemy jaki olej jest w aucie to kompromis wg mnie to 10W40, a potem jeśli będzie ok to zmieniamy na pełen syntetyk.
Jeszcze zastanawia mnie kwestia filtrów oleju czy np Filtron nadaje się do Alfy i czy jest różnica między nim a MANNem
Synthoil Race Tech 10w60/Maguin Racer 10W60 ma przy 40 stopniach lepkość aż 155 mm2/s. To bardzo dużo. Typowy olej 5w30 ma jakieś 2 razy niższą wartość przy tej temperaturze np.Toptec 4200/Meguin Compatible-70,0 mm2/s a wiele jeszcze dużo mniej np. toptec 4500/Megiun Ecology 5w30 ma tylko 53,5. Natomiast Meguin New Engine FE 5w20 (LM Special Tec F Eco 5w20) specjalnie pod ecoboosty forda ma tylko 42,4 czyli przeszło 3 razy mniej niż 10w60. Ma to znaczenie przy jeździe na krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem. O ile przy 100 stopniach im wyższa lepkość tym lepiej to przy 40 stopniach odwrotnie. Pod względem zrównoważenia tych 2 parametrów z olejów 5w30 dobrze wypada np. Meguin Compatible bo przy lepkości 70,0 mm2/s w 40 stopniach zachowuje 12,2 mm2/s (bardzo dużo jak na 5w30). Dla porównania z LM/Meguinem 10w60 to Penrite 10W60 przy 40 stopniach ma aż 178 mm2/s więc nie jest najlepszy na zimęTakie testy i przytaczane tu dane pokazują, że każdy olej ma określoną charakterystykę i należy to wziąć pod uwagę przy wyborze oleju uwzględniając oczywiście budowę i stan silnika.
- - - Updated - - -
Filtron w opinii mojego przyjaciela mechanika znającego się na rzeczy robi bardzo dobre filtry, często lepsze nawet od Knechta czy Manna a przynajmniej nie gorsze.
W nowszych silnikach jak nie widać wycieków to lał bym 5w40 a nie 10w40, który jakościowo zazwyczaj będzie dużo gorszy zwłaszcza na zimę 10w40 tylko do naprawdę dużych przebiegów i pod obserwacje. No chyba, ze silnik konstrukcyjnie potrzebuje takiego oleju.
A co sądzicie o filtrze paliwa od Filtrona ?
Jak dla mnie sa ok, na poprzednim przelatalem 3 lata az zaczal sie pocic z ropy na gorze. Kupilem kolejny i mysle ze znow bede zadowolny.
Warto pamietac zeby nie lac byle czego do baku i nie bedzie zadnych problemow.
Wysłane z mojego X1PRO przy użyciu Tapatalka
3 lata do trochę długo. Ja staram się wymieniać przy każdej wymianie oleju lub minimum raz na 20 tyś. A na to co lejemy do baku mamy średni wpływ tak naprawdę. Oczywiście należy omijać podejrzane stacje ale generalnie gwarancji nie mamy nigdzie. Nawet tankując za granica prędzej czy później zasyfimy bak.
Ja na nim zrobilem ok 30 tys. Reszta wymieniana co roku albo czesciej.
Wysłane z mojego X1PRO przy użyciu Tapatalka
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Ok, bede pamietal na przyszlosc.
Wysłane z mojego X1PRO przy użyciu Tapatalka
Dlatego wydaje mi się że lepiej kupić tańszy czyli Filtron a będę go wymieniał co 15 tys. km. bo tyle mniej więcej robię km rocznie.