Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #5081
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał hideto Zobacz post
    DSG to w pełni automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa z możliwością sterowania przez człowieka. Pod tym względem nie ma nic wspólnego z F1. Tam jest Półautomatyczna, sekwencyjna skrzynia biegów, operowana przez kierowcę. Przepisy narzucają maksymalną liczbę sprzęgieł (jedno) i minimalny czas rozpięcia napędu w trakcie zmiany biegu (20ms ale to lecę z pamięci). Pod pojęciem 'półautomatyczna' kryje się jedynie automatyczne sprzęgło, wraz z systemem zapobiegającym zdławieniu silnika itp itd. Ta skrzynia musi być nawet wyposażona we wsteczny bieg, ale jego zapięcie jest trochę bardziej skomplikowane niż w normalnym aucie.

    Mnie się podoba kwestia automatów w Gulii. Sam przez lata twierdziłem, że prawdziwy facet jeździ tylko manualem ale.... im mocniejsze ma się auto... tym bardziej skrzynia ręczna przeszkadza w mieście. Kolejne auto pewnie kupię już z automatem.
    No i taki uj . To ,że skrzynia się zowie automatyczna nie znaczy ,że faktycznie jest tak zbudowana jak automat . Zadzwoniłem do kolesia ,który latami zajmuje się skrzyniami( dla pewności ) i powiedział mi w sumie to co wyczytałem tu :
    http://www.fakt.pl/Eksploatacja-auta...,201708,1.html
    DSG w budowie jest jakby połączeniem dwóch skrzyń manualnych sterowanych hydraulicznie . Dwa sprzędła odpowiadają za zapinanie parzystych i nieparzystych biegów . Nie ma tak jak automat tarcz ciernych itd tylko normalnie jak manual - "zębatki ".
    PS. Ja mam Q-tronica i jest możliwość przerzucania biegów "+" "-" , to samo w Tiptronicu więc to chyba nie znaczy ,że to podobna skrzynia do DSG . DSG "udaje" automat a dzięki budowie bez tarcz ciernych i sprzęgła hydro szybciej zapina biegi bez "uślizgu". Olej ponoć wymienia się w niej jak w manualu ( ile zlejesz tyle wlejesz )
    Tu przekrój DSG ( niczym nie przypomina budowy automatycznej skrzyni biegów ) . . W uproszczeniu . To manual , w którym zamiast wybieraka pod autem siedzi murzin i zapina biegi .

    Sorry za OT ale to odpowiedz na teorie kolegów . Potem ludzie czytając o awaryjności i kosztach takiego dziadostwa boją się skrzyń automatycznych ,które przy normalnej eksploatacji są tańsze w użytkowaniu i wygodniejsze niż skrzynia manualna . Wiadomo drifterzy se nie poszaleją . Tym miłym sposobem wróćmy do Giulii i jej zajebistych skrzyń AUTOMATYCZNYCH
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSG.jpg
Wyświetleń:	820
Rozmiar:	12.2 KB
ID:	184075  
    Ostatnio edytowane przez Nazar ; 23-11-2015 o 16:32

  2. #5082
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,619

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    ....
    EDIT: kiedyś myśłałem, że tylko dwusprzęgłowe skrzynie będą przyszłością. Jednak po jeździe 8-biegowym automatem ZF (w BMW) powiem, że nic tej skrzyni nie brakuje. Ma zalety obu, czyli szybkość dwusprzęgłowej oraz płynność zwykłego automatu. Mam nadzieję, że podobną zastosują w Giulii (ta 8-biegowa).
    W sumie to nic nie piszą o 9-cio biegowej ZF, która jest w Jeepie. Szczerze to uważam, że już przesada z tymi biegami, ale myślałem, że jednak wykorzystają coś sprawdzonego. Jeździł ktoś autem z taką skrzynią?
    Jeżdżę taką z taką 9-biegową skrzynią i jest rewelacyjna (to ta sama co w evoque) - jej oprogramowanie zmienia się wraz z wyborem trybu jazdy. Jedyne zastrzeżenie to lekkie szarpnięcie przy przechodzeniu z 1 na 2 (podobno TTTM) przełączanie pozostałych biegów jest praktycznie niezauważalne. Utrzymuje obroty silnika idealnie pomiędzy obrotami maksymalnego momentu, a obrotami maksymalnej mocy podczas przyspieszania, podczas jazdy ze stałą prędkością utrzymywane są obroty maksymalnego momentu obrotowego. 9 biegów bardzo znacząco wpływa na spalanie - 2l diesel w cherokee pali mniej niż 1,4 benzyna w Julce (przy takich samych mocach, ale różnica masy samochodów to prawie 800kg) . W trybie "sport" to niewiele samochodów w manualu jest w stanie mnie objechać, a jeep ma prawie 2 tony. Myślę że nic nie będą kombinować tylko włożą ją do Giulii, tym bardziej że już sprawdzili jej funkcjonowanie z dieslem 2,2.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #5083
    Użytkownik Rowerzysta Avatar b0rn20wn
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 2001
    Postów
    295

    Domyślnie

    Półautomat to mamy nawet na naszym podwórku od dawna. Selespeed się zwie
    A co do driftu, jak moc odpowiednia to i sprzęgła nie trzeba

    Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

  4. #5084
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    No to mamy dokładną specyfikację na rynek USA:

    https://www.alfaromeousa.com/content..._Giulia_SP.pdf
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #5085
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Luke77
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280KM Benzyna MY20, Alfa Romeo Giulietta Distinctive 170KM Benzyna
    Postów
    813

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    No to mamy dokładną specyfikację na rynek USA:

    https://www.alfaromeousa.com/content..._Giulia_SP.pdf
    Gulia QV i 2017...
    I tyle na temat

  6. #5086
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Luke... zobaczyłeś liczbę "2017" i już wzdychanie... Nawet nie przeczytałeś co tam jest napisane.
    Pojawi się pod koniec drugiego kwartału 2016 co jest wyraźnie napisane... a tylko występuje jako MY2017.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  7. #5087
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Luke77
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280KM Benzyna MY20, Alfa Romeo Giulietta Distinctive 170KM Benzyna
    Postów
    813

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Luke... zobaczyłeś liczbę "2017" i już wzdychanie... Nawet nie przeczytałeś co tam jest napisane.
    Pojawi się pod koniec drugiego kwartału 2016 co jest wyraźnie napisane... a tylko występuje jako MY2017.
    Tak, masz rację nie doczytałem, ale koniec drugiego kwartału to data rozpoczęcia produkcji, więc do klientów trafią w drugiej połowie 2016. Ponad rok po premierze...
    I mówimy tylko o jednej wersji QV. Ale żeby nie było że marudzę to oczywiście bardzo się cieszę: lepiej późno niż wcale. Chociaż ja czekam na tą 330KM

  8. #5088
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Ja też czekam na normalne wersje
    No chyba, że czekając na normalne wersje stanie się coś co sprawi, że będę mógł mieć QV
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  9. #5089
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Luke77
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280KM Benzyna MY20, Alfa Romeo Giulietta Distinctive 170KM Benzyna
    Postów
    813

    Domyślnie

    A tutaj wyposażenie i opcje (kiepska jakość ale coś widać)
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.png
Wyświetleń:	146
Rozmiar:	64.1 KB
ID:	184158   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.png
Wyświetleń:	113
Rozmiar:	59.4 KB
ID:	184159   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.png
Wyświetleń:	106
Rozmiar:	61.6 KB
ID:	184160   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4.png
Wyświetleń:	108
Rozmiar:	73.3 KB
ID:	184161   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5.png
Wyświetleń:	109
Rozmiar:	62.8 KB
ID:	184162  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6.png
Wyświetleń:	90
Rozmiar:	67.6 KB
ID:	184163   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	7.png
Wyświetleń:	97
Rozmiar:	63.8 KB
ID:	184164   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	8.png
Wyświetleń:	91
Rozmiar:	59.5 KB
ID:	184165   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	9.png
Wyświetleń:	104
Rozmiar:	52.7 KB
ID:	184166  
    Ostatnio edytowane przez Luke77 ; 24-11-2015 o 11:42

  10. #5090
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    uwagi do wyposażenia, zakładam, że to jest max wersja zatem nic lepszego nie dostaniemy w zwykłych wersjach (chociaż z drugiej strony to wersja na USA, więc mogą być delikatne zmiany...):
    - są bixenony, nie ma full ledów (szkoda, choć nie będę płakał bo jeśli dobre to i wystarczą- chociaż konkurencja już takie oferuje)
    - wszystkie lusterka samościemniające (bardzo fajne!)
    - nie rozumiem tylko dlaczego tylko od strony kierowcy lusterko samo się obniża przy cofaniu... (przy parkowaniu wzdłuż ulicy krawężniki mamy raczej z prawej strony)
    - kierownica podgrzewana
    - adaptacyjne zawieszenie (mam nadzieję, że dadzą je w zwykłych też)
    - adaptacyjny tempomat z opcją zatrzymania - czyli działałby w korkach - duży plus!
    - co to jest: energy-absorbing steering column? Jakaś marketingowa nazwa na coś zwykłego?!
    - uniwersalny pilot do bramy (fajne jak się ma bramę
    - Launch control? Jak działa w manualu?
    - power-adjustable pedals?! Nigdy nie spotkałem się z czymś takim..
    Pozdro,
    Bartas

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory