Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: 147 fl czy 156 fl?

  1. #11
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,465

    Domyślnie

    W 156 FL z korozją jest tak , że jest powierzchowna raczej na podłodze (2004r, krajowa od nowości więc wiem co i jak) , poważniejsza na wspornikach zderzaka - tam gdzie mocuje się osłonę dolną komory silnika . Te wsporniki podgnbite są, choć trzymają, ale ze 2-3 lata i pewnie do wymiany (są wymienne).
    Jeden purchel ok 0,5-1cm na botniku przy rancie od wewnątrz (spod lakieru) wychodzący.
    Ranty błotników - brązowe, ale całe (czasem jakimś brunoxem podmalowałem, ale tam nonstop piach piaskuje), podobnie krawędzie przednie progów.
    Wykładziny nie zdzierałem i nie mam zamiaru ale nie sądzę żeby tam coś się działo.
    To co powyżej dotyczy niekonserowowanej 156.
    Drugą mam nie od nowości, ale również krajowa, ten sam rocznik, w 2009/10 miała konserwację (podłoga + profile ) - rdzy nawet na tych rzeczonych wyżej wspornikach zderzaka - nie ma . Miejscami gdzie czarna konserwacja miała ubytki - poprawione i liczę że jest ok. Wykładziny również nie zdzierałem.
    Karoseria - zero rdzy, tam ocynk jest porządny, wiem bo jeździłem kilka miesięcy zimowych z porządnie zdrapanymi i wgniecionymi drzwiami z tyłu przez złośliwy murek - zdarty lakier do blachy i nic, ale to nic się nie zabrązowiło !

    Nie wiem jak w 147, ale i nie wiem czemu miałyby się tak różnić te ich ocynki, pewnie podobnie jest?

    Generalnie - jak kupisz to daj do porządnej konserwacji z czyszczeniem tego co już podrdzewiałe i będzie ok!
    To wiele nie kosztuje a spokój i naprawdę działa.

  2. #12
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Fiat Stilo
    Postów
    8

    Domyślnie

    Ja samochod bede sprowadzal z Francji albo Niemiec. Raczej Francja Wiec mysle, ze nie bedzie jakichs niespodzianek z rdza w ukrytych miejscach. Musze dorwac jakas 156 i sie przejechac jeszcze zanim pojade dalej po samochod.

    A jak ma sie sprawa z elektronika? tez jest tak jak w Stilo, ze wychodza bledy, ale jedziesz dalej?

  3. #13
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,465

    Domyślnie

    To chyba w dieslach wychodzą błędy, turbiny, egry , wtryski i inne cuda pewnie to powodują. W TSie żadnych błędów nie miałem 10 lat, przepraszam - ABSu - sterownik. Jechał, ale ABS nie działał. Czasem zimą same się załączają przeciwmgielne - nikt nie wie dlaczego. Gdy słaby akumulator (147, GT, 156) wariują VDC, ABS itp.
    Po kiego chcesz sprowadzać auto ? z Włoch to jeszcze ze wzgl na ew korozję bym zrozumiał, choć przy FLu to nie problem a koszt sprowadzenia większy niż konserwacji. Ale Francja jeśli nie południe ( a i tak nie dojdziesz gdzie jeździła) . Tłuc się taki kawał drogi, krajowych już brakuje u nas ? masz pewną przeszłość - do sprawdzenia, właściciela poznasz itd.- to więcej powie niż opukiwanie i oglądanie auta wg mnie. Nie wiem skąd ten "kult" sprowadzanych.

  4. #14
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Fiat Stilo
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    To chyba w dieslach wychodzą błędy, turbiny, egry , wtryski i inne cuda pewnie to powodują.
    Ja wlasnie chce diesla 1.9 140 konna jak pisalem wczesniej.
    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Po kiego chcesz sprowadzać auto ?
    Mieszkam aktualnie we Francji, dlatego bede sie rozgladal tez tutaj.
    Za granica sa lepsze autostrady, lepszej jakosci paliwo.
    Mam stilona z Niemiec, sam sprowadzalem z przebiegiem 220 tys. aktualnie 245 tys. i jestem bardzo zadowolony z tego samochodu, ale chce auto z mniejszym przebiegiem i troche "swiezosci" ze tak powiem .

  5. #15
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Hrabia89
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16v 140 km
    Postów
    106

    Domyślnie

    Andrzej strasznie wybiela TS-y z tymi błędami to poprostu loteria na jaki egzemplarz trafisz.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamil_7 Zobacz post
    Ja wlasnie chce diesla 1.9 140 konna jak pisalem wczesniej.

    Mieszkam aktualnie we Francji, dlatego bede sie rozgladal tez tutaj.
    Za granica sa lepsze autostrady, lepszej jakosci paliwo.
    Mam stilona z Niemiec, sam sprowadzalem z przebiegiem 220 tys. aktualnie 245 tys. i jestem bardzo zadowolony z tego samochodu, ale chce auto z mniejszym przebiegiem i troche "swiezosci" ze tak powiem .
    I to jest strzał w 10. Jak samochód używany to tylko z zagranicy. Ostatnio kuzyn szukał belli dla Siebie i tak jeździliśmy po PL i szukaliśmy głównie 147 i 156 fl, głównie te najdroższe z allegro i to co widzieliśmy to... 500 euro bym za to nie dał, a ludzie krzyczeli po 15 000- 16 000 zł za 156 fl a to straszne śmieci były. Ja swoją była belle 2.4 20v również targałem z reichu i nie było z nią żadnych problemów, żadnej korozji, oryginalny lakier na całej budzie przebieg również. Mój ojciec również ma Alfe tyle że 166 2.4 10v również z niemcowni i również problemów brak. Po pierwszej 166 3.0 która kupiłem w PL i paru egzemplarzach 156 fl 2.4 obejrzanych w PL powiedziałem sobie ze nigdy żadnego samochodu już nie kupię od zaklamanych i oszukujacych Polaków, chyba że samochód na 100000 % pewny to wtedy tak.

    Poza tym tak ku woli ścisłości to 156 wbrew pozorom nie jest złym samochodem. Ja nie miałem problemów z korozją ani z elektroniką w sumie to z niczym nie miałem problemów, poza dwumasem ale przy 250 k km to normalne w jtd 20v i tak długo wytrzymał oryginał. Moim zdaniem 156 jest warte uwagi i wygląda trochę bardziej mesko niż 147. Nie namawiam Cie na 2.4 ale jeśli jeździsz dużo po autostradach to 2.4 jtd 20v jest do tego stworzony. Ma dużo momentu i bardzo fajna kulturę pracy jak na diesla. Fakt że ma 5 baniakow to i oleju więcej wchodzi i spali więcej o 1 litr i troche droższa jest eksploatacja ale warto spróbować tego silnika jak nigdy nie miałeś przyjemności pojeździć samochodem z 2.4. Kuzyna namówiłem na 166 fl 2.4 20v i jest mega zadowolony i odziwo bella kupiona w PL, ale od jednego z naszych forumowiczów.

    P.s.

    Tu słowa pochwały należą się dla Kolegi Kubicze bo to właśnie jest ten jeden z niewielu wyjątków że Polak uczciwie sprzeda samochód. Pozdrawiam raz jeszcze.

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Competizione ; 21-11-2015 o 01:58
    była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet

  7. #17
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Fiat Stilo
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał Competizione Zobacz post
    Nie namawiam Cie na 2.4 ale jeśli jeździsz dużo po autostradach to 2.4 jtd 20v jest do tego stworzony. Ma dużo momentu
    Myslalem nad silnikiem 2.4 ale odpuszczam go sobie. Moze i fajniejszy, bardziej elastyczny, ale eksploatacja tez drozsza.
    Zostane przy 1.9 jtd 140 konnym. Samochod na pewno po jakims czasie poleci na chipa tak jak Stilon. Rozgladam sie po ofertach w Niemczech i Francji, trafiaja sie niezle egzemplarze, szkoda ze malo 156 fl jest z ksenonami... Dalej mam dylemat i zapewne bede go jeszcze troche mial.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    No mało jest 156 fl na xenach ale jak dobrze poszukasz to znajdziesz. Ja też długo szukałem i się znalazło :-)

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet

  9. #19
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    156 FL, zdecydowanie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał kamil_7 Zobacz post
    Myslalem nad silnikiem 2.4 ale odpuszczam go sobie. Moze i fajniejszy, bardziej elastyczny, ale eksploatacja tez drozsza.
    silnik 2.4 jtd jest za ciężki na 156
    szykuj się na częstsze naprawy zawieszenia oraz problemy z prowadzeniem auta na kiepskiej nawierzchni (śnieg, breja, błoto, syf).
    zaczipuj sobie silnik 140 KM 1.9 do 160-170 KM, ma taką rezerwę bez wysilania go.. I bedziesz śmigał tak samo ale lżejszy i mniej oleju weźmie a więc i koszty mniejsze.
    Sergio! Ragazzo! Amore mio! Dove si trova la bella Giulia?

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jw.

    Napisane z komóreczki!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory