Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 88

Temat: Termostat wymiana 2.4 JTDM 20v

  1. #61
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SimonG
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    W211 T 320CDI
    Postów
    281

    Domyślnie

    Odkopuję z pytaniem.

    Termostat wymieniony 3 miesiące temu na behra, niedawno nabita na nowo klima. Ostatnio zauwazyłem, że podczas chłodniejszych dni znów podczas emeryckiej jazdy po mieście widać spadek na wskazówce. Podjechałem do mechanika, zapytał czy jeżdże na klimie, ja, że zawsze mam włączoną, poradził zobaczyć jak jest na wyłączonej. Oszalałem jak zobaczyłem, że na wyłączonej klimie wskazówka nie opada i trzyma 90st.

    I teraz pytanie o co chodzi? Termostat niedawno wymieniony więc ciężko, żeby sie ot tak zepsuł. Wiem też, że chyba nie powinno tak być, przy niskich temperaturach i włączonej klimie gdy zostawię auto na wolnych obrotach temp spada poniżej 80st na wskazówce. Układ odpowietrzony, zauważyłem, że mam chyba korek do wymiany bo ostatnio dolewałem płynu i po miesiącu znów jest równo z kreską MIN.

    Ktoś miał podobny przypadek?

    Z dystansem podchodzę do słów mechanika, że umiejscowienie termostatu, wentylatory, niska temp i fakt, że to diesel = ten typ tak ma.

  2. #62
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4JTDM 2008r
    Postów
    228

    Domyślnie

    Mam podobny problem. Wymieniłem termostat na nowy oryginał i jest prawie idealnie. Podczas emeryckiej jazdy wskazówka potrafi zejść o kilka stopni poniżej 90. Dodam, że pomimo ustawienia klimatronika na 16 st i tak dmucha gorącym powietrzem. Miał ktoś podobny problem? Może jakiś czujnik temp. wewnątrz auta? Jak wyłączę nawiew to jest zawsze 90, nawet na postoju.

  3. #63
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Ten typ tak ma i przestańcie się przejmować. Jesli chcecie żeby wskaźnik temperatury stał w miejscu to kupcie sobie BMW. Jako ciekawostkę podam, że w BMW wskaźnik jest tak zaprojektowany , że w zakresie 75-105 stopni pokazuje "pion"
    Naprawdę uważacie, że termostat jako czysto mechaniczne urządzenie będzie reagował błyskawicznie?
    Dlaczego temperatura spada z włączoną klimą? Bo klima wymusza pracę wentylatora.
    Termostat można uznać za uszkodzony gdy nie chce się otwierać i przegrzewa sinik lub gdy jest cały czas otwarty i nie pozwala na utrzymanie temp. 80-90 stopni. Jeśli wasza Alfa rozgrzewa się w chlodnie dni do 90 stopni to termostat jest sprawny

  4. #64
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4JTDM 2008r
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Ten typ tak ma i przestańcie się przejmować. Jesli chcecie żeby wskaźnik temperatury stał w miejscu to kupcie sobie BMW. Jako ciekawostkę podam, że w BMW wskaźnik jest tak zaprojektowany , że w zakresie 75-105 stopni pokazuje "pion"
    Naprawdę uważacie, że termostat jako czysto mechaniczne urządzenie będzie reagował błyskawicznie?
    Dlaczego temperatura spada z włączoną klimą? Bo klima wymusza pracę wentylatora.
    Termostat można uznać za uszkodzony gdy nie chce się otwierać i przegrzewa sinik lub gdy jest cały czas otwarty i nie pozwala na utrzymanie temp. 80-90 stopni. Jeśli wasza Alfa rozgrzewa się w chlodnie dni do 90 stopni to termostat jest sprawny
    Ok, a co z temp. nawiewu? Też tak macie, że pomimo ustawienia na 16 st wieje gorącym powietrzem?

  5. #65
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał zloty35 Zobacz post
    Ok, a co z temp. nawiewu? Też tak macie, że pomimo ustawienia na 16 st wieje gorącym powietrzem?
    Jeśli w aucie masz 15 stopni to automatyczna klima dąży do dostarczenia Ci zadanych 16 stopni, a jeśli czujnik wyczuje, że już masz 17 i zaczynasz się pocić to zacznie robić Ci wicherek schładzający.

  6. #66
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Ten typ tak ma i przestańcie się przejmować. Jesli chcecie żeby wskaźnik temperatury stał w miejscu to kupcie sobie BMW. Jako ciekawostkę podam, że w BMW wskaźnik jest tak zaprojektowany , że w zakresie 75-105 stopni pokazuje "pion"
    Naprawdę uważacie, że termostat jako czysto mechaniczne urządzenie będzie reagował błyskawicznie?
    Dlaczego temperatura spada z włączoną klimą? Bo klima wymusza pracę wentylatora.
    Termostat można uznać za uszkodzony gdy nie chce się otwierać i przegrzewa sinik lub gdy jest cały czas otwarty i nie pozwala na utrzymanie temp. 80-90 stopni. Jeśli wasza Alfa rozgrzewa się w chlodnie dni do 90 stopni to termostat jest sprawny
    Wskaźnik w alfie też nie jest idealny, temerature 82-90 stopni pokazuje jako 90 dlatego w przeciwieństwie do 156 do diagnozy termostatu sugeruję używać wskazań ECU.

    Poza tym w chłodnie mroźne dni przy emeryckiej jeździe mi się też nie dogrzewał nawet na nowym orginalnym termostacie.
    Rozwiązanie jest proste, wyłączyć klime, pare razy zbutować auto, włączyć ponownie, wtedy trzyma 90

  7. #67
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SimonG
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    W211 T 320CDI
    Postów
    281

    Domyślnie

    Znów zadaję kontrolne pytanie, jako że warunki już są typowo zimowe. Termostat wymieniany w wakacje na nowy behra. Przy kilku stopniach powyżej 0 na włączonej klimie wskazówka podczas toczenia się albo postoju potrafiła spaść z 90stopni. Dziś jechałem 30km droga ekspresową, nagrzał się ładnie do 90, temperatura na zewnątrz 8 stopni poniżej zera. Po tej krótkiej trasie, wjechałem na wieś gdzie jechałem 4km ze średnią prędkością 30km/h. Gdy dojechałem do celu wskazówka była juz lekko powyżej 80st. na cyferblacie.

    Macie podobnie? Ciągle mnie to zastanawia. Płynu nie ubywa, ciśnienie w układzie ok, brak jakiejkolwiek ekologii w aucie. Na nieszczęście padł mi laptop (akurat robiłem sobie logi) i nie zdązyłem odczytać jak to wyglądało w FESie. Jutro to jeszcze zbadam.

  8. #68
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Dziś jeździłem tylko po mieście, przy podobnej temperaturze zewnętrznej. Gdy już wskazówka złapała mi 90, to tak już się trzymała.
    Ale to co piszesz nie koniecznie jest objawem jakiejs awarii. W tamtym roku wracałem z Zakopca. Bylo o ile pamiętam -15'C. Silnik dość długo nie potrafił złapać 90'C, bo jechałem na niskich obrotach i przy praktycznie nieobciążonym silniku. Przy podjazdach temperatura rosła, ale gdy zaczynał się zjadz i silnik pracował na poziomie biegu jałowego (niskie obroty i brak obciążenia) to tempetatura spadała do (o ile dobrze pamietam) 70'C.
    Niestety taka wada silnika o większej sprawności enegretycznej. Do tego jakiś olej z dodatkiem obniżającym tarcie i opory ( ja używam Ceratec'a )... no i zimą może być kłopot

  9. #69
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SimonG
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    W211 T 320CDI
    Postów
    281

    Domyślnie

    Leje liqui Moly 5w40. W temperaturach oscylujących w okolicach zera jak już złapie 90 to przy normalnej jeździe zazwyczaj trzyma. Dziś natomiast było mroźno. Tak myślę, że gdyby termostat jakimś cudem padł po pół roku to auto raczej by mi się niedogrzewało a na postoju lub w korku efekt byłby odwrotny, tymczasem temp z nawiewów też są ok.

    Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

  10. #70
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Tak jeszcze w ramach uzupełnienia. Mam dogrzewanie małego obiegu i dziś przyuważyłem, że wskazówka po przekroczeniu 50'C, wtedy włacza się mocniejszy nawiew ciepłego powietrza, po chwili "spadła" na 50'C. A to tylko na małym obiegu. Więc widać jakie jest przy mrozach zapotrzebowanie na ciepłko od silnika
    Ostatnio edytowane przez .Andrzej. ; 02-01-2016 o 20:36

Podobne wątki

  1. [159] Termostat - wymiana JTD 1.9 16V
    Utworzone przez karmal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 642
    Ostatni post / autor: 28-11-2023, 12:09
  2. [159] Uszkodzony termostat w AR 159 JTDM 120KM?
    Utworzone przez szpytma91 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-04-2014, 04:34
  3. [164] Termostat wymiana
    Utworzone przez kociniak08 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-07-2012, 16:46
  4. Wymiana rozrządu i termostat
    Utworzone przez wojti w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-03-2011, 18:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory