Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 81

Temat: Alfa 166 3.2 za BMW E39 525i - czy warto ?

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar beatles
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kielce/Warszawa
    Auto
    BMW e28 520i + BMW e39 540i V8
    Postów
    70

    Domyślnie

    Moja historia. Zawsze jeździłem BMW ale do Alfy zawsze mnie ciągnęło. Dla ojca kupiłem 166 2.5 v6, zakochałem się w tym samochodzie, postonowiłem sprzedać swoje BMW i kupić 166. Szybko kupiłem 166 3.0 v6 manual z forum w stanie perfekcyjnym - i jak szybko kupiłem, tak szybko się jej pozbyłem - nie do przeskoczenia dla mnie było prowadzenie samochodu z przednim napędem - przesiadłem się właśnie do e39 tyle, że 540i, którym jeździłem 1,5 roku, a miesiąc temu sprzedałem - z myślą o przesiadce do czegoś innego - pomyślałem że to może ostatni moment żeby pojeździć busso - właśnie 166 3.2 FL. po 5 minutach jazdy próbnej wiedziałem że to nie jest to - prowadzenie mocnego FWD to ja bzykanie dmuchanej lalki.

    Dopóki nie będę sobie mógł pozwolić na jakąś tylnonapędową AR (liczę, że kiedyś Giulia będzie moja) albo jakiejś Q4, to niestety, te auta nie wchodzą w grę. Efekt jest taki, że znowu szukam BMW - i nikt mi nie wmówi radości z prowadzenia przednionapędowej AR - to piękne i stylowe samochody, ale tak wykastrowane przez napęd na złą oś, że po pierwszych kilkuset metrów płakać się chce jaki potencjał został zmarnowany.

    Przesiądziesz się z e39 i zapłaczesz bardzo szybko. Nie mówiąc o tym, że wykonanie, wyciszenie BMW bije na głowę nawet flagową limuzynę AR.
    Ostatnio edytowane przez beatles ; 30-11-2015 o 22:12

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar HyenaHF
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Oborniki Śl.
    Auto
    Lancia Dedra
    Postów
    382

    Domyślnie

    Cytat Napisał beatles Zobacz post
    Moja historia. Zawsze jeździłem BMW ale do Alfy zawsze mnie ciągnęło. Dla ojca kupiłem 166 2.5 v6, zakochałem się w tym samochodzie, postonowiłem sprzedać swoje BMW i kupić 166. Szybko kupiłem 166 3.0 v6 manual z forum w stanie perfekcyjnym - i jak szybko kupiłem, tak szybko się jej pozbyłem - nie do przeskoczenia dla mnie było prowadzenie samochodu z przednim napędem - przesiadłem się właśnie do e39 tyle, że 540i, którym jeździłem 1,5 roku, a miesiąc temu sprzedałem - z myślą o przesiadce do czegoś innego - pomyślałem że to może ostatni moment żeby pojeździć busso - właśnie 166 3.2 FL. po 5 minutach jazdy próbnej wiedziałem że to nie jest to - prowadzenie mocnego FWD to ja bzykanie dmuchanej lalki.

    Dopóki nie będę sobie mógł pozwolić na jakąś tylnonapędową AR (liczę, że kiedyś Giulia będzie moja) albo jakiejś Q4, to niestety, te auta nie wchodzą w grę. Efekt jest taki, że znowu szukam BMW - i nikt mi nie wmówi radości z prowadzenia przednionapędowej AR - to piękne i stylowe samochody, ale tak wykastrowane przez napęd na złą oś, że po pierwszych kilkuset metrów płakać się chce jaki potencjał został zmarnowany.
    no ok, o ile argumenty związane z jakością na korzyść BMW trafne - ok. Ale te stare beemy to po zakrętach jednak są słabsze niż Alfy czy podobne dmuchane lalki z turbo ;-)
    wiem, że przyjemność prowadzenia to nie koniecznie prędkość i efektywność, ale szczerze? będą szybsze pomimo przeładowania przedniej osi zadaniami.
    Ostatnio edytowane przez HyenaHF ; 30-11-2015 o 22:25
    In October 2013, Top Gear magazine placed the Dedra on its list of "The 13 worst cars of the last 20 years.".

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał beatles Zobacz post
    Moja historia. Zawsze jeździłem BMW ale do Alfy zawsze mnie ciągnęło. Dla ojca kupiłem 166 2.5 v6, zakochałem się w tym samochodzie, postonowiłem sprzedać swoje BMW i kupić 166. Szybko kupiłem 166 3.0 v6 manual z forum w stanie perfekcyjnym - i jak szybko kupiłem, tak szybko się jej pozbyłem - nie do przeskoczenia dla mnie było prowadzenie samochodu z przednim napędem - przesiadłem się właśnie do e39 tyle, że 540i, którym jeździłem 1,5 roku, a miesiąc temu sprzedałem - z myślą o przesiadce do czegoś innego - pomyślałem że to może ostatni moment żeby pojeździć busso - właśnie 166 3.2 FL. po 5 minutach jazdy próbnej wiedziałem że to nie jest to - prowadzenie mocnego FWD to ja bzykanie dmuchanej lalki.

    Dopóki nie będę sobie mógł pozwolić na jakąś tylnonapędową AR (liczę, że kiedyś Giulia będzie moja) albo jakiejś Q4, to niestety, te auta nie wchodzą w grę. Efekt jest taki, że znowu szukam BMW - i nikt mi nie wmówi radości z prowadzenia przednionapędowej AR - to piękne i stylowe samochody, ale tak wykastrowane przez napęd na złą oś, że po pierwszych kilkuset metrów płakać się chce jaki potencjał został zmarnowany.

    Przesiądziesz się z e39 i zapłaczesz bardzo szybko. Nie mówiąc o tym, że wykonanie, wyciszenie BMW bije na głowę nawet flagową limuzynę AR.
    No sorry Panie, poleciałeś trochę

    RWD jest fajne, ale w sportowym aucie. Na normalnej drodze, w ciężkim, cywilnym wozie to tylko problem. No jeszcze zależy, czego od auta oczekujesz - czy ma zostawiać dużo dymu, czy sprawnie skręcać. Jeździłem pół roku Jagiem S-type z V8 i RWD, fajnie jechał do przodu...

    A jak mi jeszcze mówisz, że e39 się prowadzi lepiej od 166 to już są okolice saturna
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar HyenaHF
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Oborniki Śl.
    Auto
    Lancia Dedra
    Postów
    382

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    No sorry Panie, poleciałeś trochę
    ...
    A jak mi jeszcze mówisz, że e39 się prowadzi lepiej od 166 to już są okolice saturna
    poczekaj Pan, zaraz się dowiemy o istnieniu M5 E39 :-P
    In October 2013, Top Gear magazine placed the Dedra on its list of "The 13 worst cars of the last 20 years.".

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    Ja tam na zawias w 166 nie narzekam pod warunkiem ze zrobisz raz a porzadnie co oczywiscie kosztuje.Swoja 166 przejechalem 120 tys, bez wiekszych problemow z zawiasem.Oczywiscie seryjne amotyzatory w tym aucie to jakis zart i nadaja sie do wyrzucenia zaraz po zakupie .Po prawie 8 latach uzytkowania, srodek jest dobrze spasowany nic nie skrzypi, ale nie jest to auto pancerne i nie do ciorania .Bmw nie mialem nigdy, ale nie pogardzilbym 3.0 R6 258/272/306 nie wspominajac juz o V8 .Zapewne sa to dobre samochody.Jak chcesz jezdzic szybko V6 to szpera konieczna, bo skrzynia wybuchnie.Wnetrze 166 jakosciowo wyglada dobrze, fotele skorzane u mnie w 12letnim aucie wygladaja prawie nie zniszczone a wsiadam do auta codziennie
    Ostatnio edytowane przez salatin ; 30-11-2015 o 23:21
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  6. #16
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,466

    Domyślnie

    Każdy ma jakieś preferencje, kolega co do osi napędzanej (swoją drogą można dyskutować co do przewagi RWD nad FWD w przełożeniu na czasy, zwłaszcza dla amatora kierowcy), do palenia gumy czy innego dryftu czy z innych powodów bliżej nie znanych.

    Więc trzeba zrozumieć i przyjąć i nie ma co komuś na siłę orientacji "osiowej" i preferencji zmieniać, bo to skazane na porażkę z góry.
    Ja np. co do preferencji ( motoryzacyjnych ) to nie znoszę odrywać rąk od kierownicy i krótkie przełożenie i bezpośredność i wyczucie tego co przednie koła robią w Alfach to umożliwia i jest super i jest warunkiem podstawowm określenia "freude nach faren" (przepraszam za język boszz jak to wstętnie brzmi ! brrr) - i to zarówno w najsłabszej benz. 1,6TS jak i w 3,2. Więc Jeśli dla kolegi pytającego, takim warunkiem jest oś napędzana tylna, to nie ma o co pytać w ogóle o 166.
    Inną sprawą jest poprawna geometria i sprawne zawieszenie, dobre opony i ciśnienia, bo po próbnej jeździe jakimś złomem zaniedbanym można sobie mylne zdanie wyrobić (może taki egz trafił beatels ? , nie wiemy). Fajnie też robi założenie Q2/Quaifie na tą bidną przednią oś.

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Nie no akurat w skali bezwzględnej trzeba jednak oddać laur zwycięstwa w ręce RWD

    Po prostu FWD powyżej pewnej granicy mocy nie ma możliwości przeniesienia tego na asfalt.

    Ale do tej granicy, w "cywilnej" motoryzacji FWD ma dużo więcej plusów niż minusów. Największym minusem jest brak możliwości kręcenia bączków pod remizą
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar beatles
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kielce/Warszawa
    Auto
    BMW e28 520i + BMW e39 540i V8
    Postów
    70

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    No sorry Panie, poleciałeś trochę

    RWD jest fajne, ale w sportowym aucie. Na normalnej drodze, w ciężkim, cywilnym wozie to tylko problem.
    Pewnie dlatego nie zamieniłbyś swojej 166 na np. Maserati Quattroporte i to pewnie jakaś banda idiotów pozbawiła nowej AR Giulii możliwości nawiązania równej walki z najlepszą konkurencją, wyposażając ją m.in w napęd na tył. A ta banda baranów z Mercedesa, BMW i Jaguara myli się od 100 lat...nie mowiąc o takim Ferrari...spisem żydów i masonów - cały świat ogłupiają. Chyba nie mamy o czym rozmawiać...ale jedno nie daje mi spokoju - w czym widzisz problem - tzn. co jest problematyczne w ciężkim cywilnym wozie RWD? Jeden problem - dla słabego kierowcy to zima - ale tutaj pomaga albo nauczenie się jeździć albo przyczepienie jajek na swoje miejsce i...nauczenie się jeździć.

    Sprawnie skręcać - podsterowność/nadsterowność coś Ci mówi? Najgorsze co możesz zrobić to pozostać zaślepiony - właśnie ślepym umiłowaniem do marki i nie dostrzegać jej wad.

    Co do czucia tego co jest pod przednimi kołami - jeśli chodzi Ci kolego wyżej o to wyszarpywanie kierownicy i brak trakcji przy poślizgu napędzanych kół, to też nie mam pytań. Ale RWD w samochodach serii M, AMG czy innych to też pomyłka i sabotaż na czasy przejazdów na Nurburgringu

    ehh, nie spodziewałem sie że na forum marki, której użytkownicy powinni być świadomi bo AR to nie byle Ford mondeło - przeczytam takie bzdury. Przedni napęd to taki sam smutny motoryzacyjny kompromis jak silnik diesla, w niczym oprócz kosztów nie przewyższa swoich konkurentów - napędu na tylne/4 koła i silnika benzynowego...
    Ostatnio edytowane przez beatles ; 30-11-2015 o 23:50

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Czekaj, większe litery:

    RWD jest fajne, ale w sportowym aucie.

    A E39 nie prowadzi się wspaniale dlatego, że ma RWD czy FWD, tylko dlatego, że jest ciężką, komfortową krową.
    I tak, Mercedesy też nie słyną ze wspaniałych własnosci jezdnych. Mustangi też. Jaguarem jak już mówiłem jeździłem sam.


    seria M, AMG, Ferrari, Giulia QV itd to są sportowe samochody a nie dupowozy.

    A teraz wracaj do Narnii brać ciasne zakręty swoją prawie dwu tonową kolubryną
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 30-11-2015 o 23:57
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar beatles
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kielce/Warszawa
    Auto
    BMW e28 520i + BMW e39 540i V8
    Postów
    70

    Domyślnie

    dalej nie wiem dlaczego wg Ciebie jest fajne w sportowym a nie jest fajne w "cywilnym" jak sam to określiłeś

Podobne wątki

  1. Co warto obejrzeć w Poznaniu lub gdzie warto przysiąść?
    Utworzone przez Pietia w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 08-12-2011, 15:18
  2. Alfa 156 04' 2.4m-jet sw Czy warto
    Utworzone przez MarkusC20Xe w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 05-06-2011, 10:16
  3. warto czy nie warto Alfa Romeo GT 1.9
    Utworzone przez rifle w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-10-2010, 17:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory