Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Subtelne odczucie nieznacznego braku ciągu i zwiększonego hałasu w kabinie.

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mklimko
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Volvo XC60; była Alfa 159 SW
    Postów
    513

    Domyślnie Subtelne odczucie nieznacznego braku ciągu i zwiększonego hałasu w kabinie.

    Helo! Mam prośbę o sugestie. Od krótkiego czasu, ok.1,5tyg., mam wrażenie, że samochód lekko mniej chętnie jedzie i zwiększył się minimalnie hałas w kabinie. Dokładniej tego nie opiszę bo nawet jak dla mnie zmiany są subtelne niemniej jednak różnicę czuję. Całość wygląda trochę jak przy wypalaniu filtra DPF, który posiadam, ale to na pewno nie wypalanie. Silnik pracuje równo bez zwiększonego hałasu na zewnątrz. Przy przyspieszaniu nie dymi. Spalanie bez widocznego pogorszenia (a jeśli już to różnice słabo zauważalne). Turbina, biorąc pod uwagę wskaźnik, działa tak jak działała. Sprawy kolektora, końcówek wtrysków, EGR (częściowa "zaślapka") ogarnięte. Wycieków oleju nie ma - poziom na bagnecie trzyma. Jak się coś komuś nasunie na myśl to poproszę. Pzdr.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Hej.
    Obawiam się, że masz to samo co ja.
    Jak to naprawić?
    Weź się przejedź jakąś Toyotą Yaris albo innym wolnym autkiem tak ze 300km i Alfa będzie jak nowa
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mklimko
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Volvo XC60; była Alfa 159 SW
    Postów
    513

    Domyślnie

    Jest to rozwiązanie ale mnie nie satysfakcjonuje:-) Na dłuższą metę nie da się tak jeździć bo kurwicy dostanę. Jak mi się coś wyjaśni to dam znać a póki co czekam na inne sugestie

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Hej.
    Obawiam się, że masz to samo co ja.
    Jak to naprawić?
    Weź się przejedź jakąś Toyotą Yaris albo innym wolnym autkiem tak ze 300km i Alfa będzie jak nowa
    hehe dokładnie to jest najlepsza diagnoza ja duzo jezdze focusem ze slabym dieslem, potem jak wsiade to alfy to rakieta jakich malo

    A na powaznie, piszesz kolego, że masz EGR ogarniety - czesciowo zaslepiony. To nie wszystko trzeba by jeszcze sprawdzic czy sztanga chodzi bez problemu. Dodatkowo przewody od sterowania geometria turbiny mozna powoli wymieniac.
    Te rzeczy to koszt czteropaku piwa i warto od nich zaczac.
    pozdro

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Odłącz przepływomierz.
    Zaślep całkowicie EGR.
    Zajrzyj do zaworu VGT + wężyki.
    Zalej parę razy bak olejem 2T (w odpowiednich proporcjach).

    Sprawdź w MES czy nie ma jakichś anomalii.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mklimko
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Volvo XC60; była Alfa 159 SW
    Postów
    513

    Domyślnie

    Zawór VGT ma ok.2 lat - wymieniałem na nowy. Z olejem 2T jeździłem już ale może trzeba będzie znowu zalać (zostawiam to raczej na koniec bo po wymianach końcówek parametry pracy dobre). Zwrócę uwagę na EGR choć myślę, że to chyba nie to (samochód ciągnie od 1700obr.). Zostaje ew.turbina. Z mojej strony myślę, że może jednak coś z wydechem. W poniedziałek odstawiam do "spa" to się może wyjaśni.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    moja też trochę głośniej chodzi i muli jak mam zapchany DPF a krótkie odcinki nie pozwalają na jego wypalenie. Przegoń ją po autostradzie i wszystko wróci do normy.

Podobne wątki

  1. [159] Pomoc przy diagnozie hałasu w 159
    Utworzone przez marek.szymanski w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-08-2015, 08:46
  2. Poziom hałasu w Alfa Romeo 159 1.9JTDM
    Utworzone przez ideally w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 30-04-2014, 13:21
  3. Jak w ciągu roku z miłości przejść w nienawiść
    Utworzone przez x69xxx69x w dziale GT
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 20:47
  4. [159] Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej skacze o 10 stopni w ciągu 1 sekundy
    Utworzone przez M@T w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 20:28
  5. Powrót Alfa Romeo do USA w ciągu 24 miesięcy
    Utworzone przez Tuti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 22:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory