Czytałem x))
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Czytałem x))
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Jeśli 140 konna, z motorem 1.8 alfa dyma 150 konne e36 i e46, to pomyślcie co robi GTA... Wiem, niektórzy wiedzą, ja też chcę !
Nie rób tego (nie dawaj 10W60 do TSa). Lej 5W40 i kropka (jaki to już drugorzędne - ostatnio Specol 5W40 jest poleacny, ja latami lałem LiquyMoly5W40, jest dostępny u tomek_evo jego odpowiednik mequin5W40 - pewny porządny olej, i pewnie ten valvo czy inne też).
10W60 nie dawaj. Zimą zbyt lepki, w warunkach cywilnej jazdy też zbyt lepki nawet latem - bo niedogrzany _aż tak jak powinien być_ , dopiero po naprawdę wycisku torowym osiąga taką lepkość że ciśnienia ma jakie powinny być w TSie (za duże ciśnienie nie jest dobre w uproszczeniu bez zagłębiania się).
Obserwacje są zgodne z instrukcją w tym przypadku - masz tam tabelkę temperatur i zastosowań.
Wychodzi 5W40 na Polskę i kropka i nie ma co kombinować więcej.
Chyba że SPORTOWY użytek auta to 10W60. Sportowy to nie czasem depnięcie i kilka razy dziennie pod czerwone pole.
Zczynający klekotać przy rozruchu wariator (kilka - naście kleknięć) wcale nie musi dalej z tym klekotaniem pójść. Dwie wymiany rozrządu spokojnie powinien wytrzymać, ale jak i tak będziesz zmieniał to lepiej zmienić. A oleju na razie dolej po prostu i tyle i zmień wszystko za jednym zamachem (rozrząd, wariator, olej, filtr).
Ok kolego, ale skąd wezmę taki olej jak mam? Aral, czy jakoś tak... Wystarczy, że wleję inny tylko tej samej klasy? 5w40?
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Jeśli 140 konna, z motorem 1.8 alfa dyma 150 konne e36 i e46, to pomyślcie co robi GTA... Wiem, niektórzy wiedzą, ja też chcę !
Tak.
PS. w internetach bez problemu można go kupić .. przykład << http://www.kolegaberlin.pl/product-p...c-5W40-1L.html >>
Ostatnio edytowane przez Andrzej78500 ; 02-12-2015 o 22:01
A tak jeszcze zapytam, warto profilaktycznie do miski olejowej zajrzeć? Oczyściś smok pompy itd? Czy gra nie warta świeczki, bo wiadomo, że i uszczelke trzeba bedzie nową..
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Jeśli 140 konna, z motorem 1.8 alfa dyma 150 konne e36 i e46, to pomyślcie co robi GTA... Wiem, niektórzy wiedzą, ja też chcę !
Na pewno jak masz możliwość takiego mechanicznego oczyszczenia to na dobre tylko TSowi wyjdzie, ja nie mam pojęcia jakie to koszty dodatkowe i w tym sensie czy warto, ale jak możesz to na pewno.
A na dolewkę jak najbardziej może inny być - np. ten który kupisz na pełną wymianę (i tak warto więcej kupić żeby na dolewki było, i raczej na max a nie na min jeździć na bagnecie).
Wlasnie sam cos takiego będę robił . W tej misce nie ma uszczelki tylko sylikon wysokotemp walisz
Wysłane z mojego Xperia Arc S przy użyciu Tapatalka
Da się samemu w przybliżeniu ocenić stan panewek?
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Jeśli 140 konna, z motorem 1.8 alfa dyma 150 konne e36 i e46, to pomyślcie co robi GTA... Wiem, niektórzy wiedzą, ja też chcę !
Hah no tak to wiem, ale bez zdejmowaniajakieś luzy itp?
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Jeśli 140 konna, z motorem 1.8 alfa dyma 150 konne e36 i e46, to pomyślcie co robi GTA... Wiem, niektórzy wiedzą, ja też chcę !