Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Skąd wywala olej?

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    Cytat Napisał wrocek66 Zobacz post
    Czyli pompa do wymiany czy da się to jakoś wyregulować ? Pompa koniecznie nowa za 1.000 czy może być używka na 200?
    Zawór ze sprężyną możesz wymienić bez demontażu pompy, natomiast trzeba zdjąć miskę olejową.
    W sumie to jest rzadka usterka w TS, zaryzykowałbym przełożenie zaworu ze sprężyną z innej pompy, następnie sprawdził ciśnienie smarowania.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar motodoktor1
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    RZESZÓW
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4JTDm 210KM/250 KM by Weloo i 3200GT 2001 375KM V8
    Postów
    544

    Domyślnie

    Witam!Zgadzam się z poprzednikami-tak wysokie ciśnienie jest niedopuszczalne!Swiadczy o zablokowanym zaworze zwrotnym.Osobiście kupiłbym używkę.

  3. #13
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    147 2.0
    Postów
    8

    Domyślnie

    Ponieważ lubię Szaraka ( jak ochrzciła go moja córka ), zaaplikowałem nową pompę. O koszta nie pytajcie, 1/4 wartości auta. Po wymianie ciśnienie bez zmian, na zimnym na wolnych 6 bar, na gorącym na wolnych 2 na wysokich 5.5 . Od dziś jeżdżę z "duszą na ramieniu" czy nie wywali znowu. Czy może być zapchany jakiś kanał olejowy w bloku silnika który powoduje zwiększenie ciśnienia? Ciśnienie sprężania na zimnym i gorącym sprawdzone i idealne.

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Możesz spróbować zrobić płukankę silnika. Trochę tego syfu wymyje i może będzie lepiej.

  5. #15
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    147 2.0
    Postów
    8

    Domyślnie

    Po wymianie pompy na nową przez 1,5 roku był spokój i tydzień temu znów problem powrócił. Szkoda było 900zł. znów na nowa pompę, więc zacząłem szukać rozwiązania. Pojechałem na Paprotną we Wrocławiu( jeśli czytacie to dzięki za info) i powiedzieli, że czasami zdarza się, że wypadają pierścienie oporowe wału korbowego i leżą sobie w misce - wał ma luzy osiowe i może wypychać simering. I faktycznie po zdjęciu miski, pierścienie ( a właściwie półpierścienie ) sobie leżały w misce. Nowe kupione, tylko nie mogę namierzyć miejsca gdzie i jak je zamontować z powrotem na swoje miejsce aby nie demontować wszystkiego. Może ktoś pomóc?

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar motodoktor1
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    RZESZÓW
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4JTDm 210KM/250 KM by Weloo i 3200GT 2001 375KM V8
    Postów
    544

    Domyślnie

    Półpierścienie zamontowane są przy przedostatniej(z tego co pamiętam )podporze wału-panewce głównej.Ale może wypowie sie ktoś kto jest pewny.Pozdrawiam Tomasz

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar megalanca
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Postów
    355

    Domyślnie

    Cytat Napisał gord Zobacz post
    Kolego, masz uszkodzony zawór przelewowy w pompie oleju.
    Ciśnienie 7 bar jest niedopuszczalne, zawór powinien upuszczać ciśnienie powyżej 4,5 bara.
    Koledzy a pomyśleliście co ma wspólnego pompa oleju z zimeringiem na wale?Przecież tam nie ma ciśnienia on uszczelnia tylko rozbryzgi w misce olejowej.Nie pakuj się w niepotrzebne koszty ciśnienie masz dobre producent podaje wartości ciśnień dla temperatury roboczej silnika więc na zimnym będziesz miał wyższe ciśnienie skup się na odmie i wymień olej na inny jeżeli nie pomoże wklej zimer i zamknij temat.

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar motodoktor1
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    RZESZÓW
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4JTDm 210KM/250 KM by Weloo i 3200GT 2001 375KM V8
    Postów
    544

    Domyślnie

    Cytat Napisał motodoktor1 Zobacz post
    Witam!Nie znam dokładnie budowy Twojego silnika ale z doświadczenia wiem że częstą przyczyną wypychania simmeringów są kłopoty z odmą silnika.Problemy te występują najczęściej zimą bo wtedy w odmie zbiera się gęsta maź ,która zamarzając przytyka odmę co doprowadza do wypchania simmeringu na wale.Pozdrawiam
    Jak kolega powyżej sugerowałem problem z odmą już w styczniu tamtego roku.......zaglądałeś tam?

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    Koledzy czytajcie dokładnie posty za nim podpowiecie coś co było już sprawdzone...

    "Odpowietrzania bez zagięć, sprawdzone płucami i nie ma problemu, auto stoi od 2 dni na ogrzewanym warsztacie więc na pewno nic nie zamarzło."


Podobne wątki

  1. [159] Wywala olej przez filter oleju.
    Utworzone przez Mirinda41 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 18-01-2016, 13:31
  2. wywala wąż chłodniczy
    Utworzone przez magik1802 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-10-2014, 11:04
  3. Wywala bezpiecznik ABS
    Utworzone przez darek1987 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-03-2013, 06:56
  4. Olej na świecach - skąd ????
    Utworzone przez jaro1984 w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 03-02-2013, 20:13
  5. Tempomat - wywala bezpiecznik
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-08-2012, 20:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory