Strona 119 z 152 PierwszyPierwszy ... 1969109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,181 do 1,190 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #1181
    Użytkownik Rowerzysta Avatar takpoprostu
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Czarnków
    Auto
    159 SW 1,9 jtdm 16v 2006r
    Postów
    461

    Domyślnie

    Wyłączyłem już programowo EGR - jak wiadomo według kompa wskazuje cały czas otwarcie na 4%.
    Zaślepka z nierdzewki kupiona - zaślepiam tylko te część która wchodzi do k. ssącego.

    Rozumiem że by wyczyścić kolektor przed zaślepieniem nie muszę go demontować - wystarczy zdjęcie EGR i przepustnicę.

    Czy wystarczy szmata i benzyna ekstrakcyjna by to wyczyścić ?
    Alfa Romeo

    145 2.0 TS --> 156 2.0 TS --> 156 lift 2.0 JTS --> 159 1.9 JTDM

  2. #1182
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Ja bym nie dotykał nagaru w kolektorze bez demontażu, rozpołowienia i kompleksowego czyszczenia. Gdy zaczniesz to ruszać pokruszy sie i wpadnie do wnętrza silnika.

  3. #1183
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Piaseczno/Prażmów
    Auto
    159/GTV SPIDER
    Postów
    87

    Domyślnie

    Cytat Napisał takpoprostu Zobacz post
    Wyłączyłem już programowo EGR - jak wiadomo według kompa wskazuje cały czas otwarcie na 4%.
    Zaślepka z nierdzewki kupiona - zaślepiam tylko te część która wchodzi do k. ssącego.

    Rozumiem że by wyczyścić kolektor przed zaślepieniem nie muszę go demontować - wystarczy zdjęcie EGR i przepustnicę.

    Czy wystarczy szmata i benzyna ekstrakcyjna by to wyczyścić ?
    nie wystarczy.
    zadaj sobie troche trudu i przeczytaj temat od poczatku.

  4. #1184
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    alfa 159
    Postów
    187

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szolders Zobacz post
    W plastikowym kolektorze klapki znajdują sie nie w plastiku tylko w aluminiowej czesci. Duzo łatwiej zaslepic niż w przypadku całego kolektora z aluminium. Nie widzę sensu kupowania drugiego. Nagwintowanie i wkręcenie śrubek zajmie max 30 min wiec duzo czasu sie nie oszczędzi.
    Tak jak mówisz kolego, sam nie byłem pewien gwintowania. Ale do tego klej i oring pod śrubke i na koniec silikon xd. Dużo lepsze od spawania bo nie ma możliwości pokrzywić kolektora.
    A powiedz mi, zostawiałeś silniczek podpięty czy całość wyłączyłeś programowo.

  5. #1185
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szolders
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Nysa//Wrocław
    Auto
    Mini Cooper 1275 Alfa Romeo 159 1.9JTDm
    Postów
    48

    Domyślnie

    Zostawiłem silnik który dalej sobie działa, zdemontowalem tylko zębatki sterujące klapkami

  6. #1186
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Czy da się sprawdzić czy kolektor łapie "lewe powietrze"?
    Mój kolektor ma sprawne klapy (65 tys przebiegu, wymiana w 2013r) Nie jest brudny, ale w okolicach klap delikatnie okopcony.
    Mój problem polega na tym, że silnik potrafi "zafalować" i moim zdaniem nie pracuje perfekcyjnie równo. Dodatkowo przy odpalaniu jeśli nie odczekam do końca dzwięku pompy odpali i zaraz zgaśnie lub zakołysze. Zachowuje się tak jakby miał "lewe" powietrze"

  7. #1187
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    okolicach klap delikatnie okopcony.
    No to chyba nie jest sprawny kolektor, skoro w miejscu osi klap jest okopcony to znaczy że tam są przedmuchy.

  8. #1188
    Użytkownik Świeżak Avatar Budzy
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Sprzedany
    Postów
    120

    Domyślnie

    Panowie, pytanie za 100 punktów. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie, czy klapy wirowe są wywalone który nie wiąże się z rozbieraniem całego kolektora? Pytam bo po weekendzie zabieram się za rozrząd i przy okazji wywalę klapy jeśli są (a nie chce robić sobie dodatkowej roboty jeśli ich tam nie ma). Jestem trzecim już właścicielem, poprzedni nie miał na ten temat pojęcia niestety... Kolektor oczywiście plastik, więc bywa problematyczny a szyny na wierzchu nie widać

  9. #1189
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    No to raczej bez demontażu tego nie stwierdzisz w plastikowym kolektorze.

  10. #1190
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał kowal78 Zobacz post
    No to raczej bez demontażu tego nie stwierdzisz w plastikowym kolektorze.
    Może sprawdzić ale wymaga to użycie sondy video

    Napisane z komóreczki!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory