Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 63

Temat: Drgania karoserii przy ruszaniu 1.9 jtd

  1. #51
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tomSRT
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    GT 3.2 ; Brera 2.4
    Postów
    283

    Domyślnie

    Cytat Napisał Klakierr Zobacz post
    tomSRT - nie wiem czy wiesz, ale silniki lubią zimne powietrze - jest w nim więcej cząsteczek tlenu. Dlatego też istnieja intercoolery które chodzą powietrze pompowane przez turbine. Co więcej. Syf nagromadzony w kolektorze (z EGR) utrudnia przepływ powietrza. No a czyszczenie kolektora to już jest zabawa (wiem co mówię).
    Oczywiście. Ale to tylko jedna strona medalu. Specjalnie napisałem o zimie i krótkich odcinkach bo jedyną znana mi zaletą zaworu EGR jest to, że pozwala silnikowi szybciej się nagrzać co czasami może być ważne. Ale oczywiście wady, o których piszesz są tez bezsprzeczne więc trzeba rozważyć za i przeciw. No i tak jak napisałeś - posiadanie działającego EGR zmusza do okresowego dbania o czystość. Półśrodkiem jest zaślepka z dziurkami ograniczająca przedostawanie się syfu a nie wymagajaca wyłączenia EGR. Oczywiście dyskusja jest akademicka w przypadku jeśli auto ma być modyfikowane pod kątem osiągów. Wtedy EGR jest czynnikiem hamującym. Moja uwaga miała na celu jedynie zwrócenie uwagi, że nie dla każdego użytkownika oczywistym i najlepszym rozwiązaniem jest po prostu usunięcie EGR.

  2. #52
    Użytkownik Embrion Avatar P@weł
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Jasło
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    10

    Domyślnie

    Ok dzisiaj EGR porządnie wyczyściłem, działanie sprawdzone poza autem - wszystko ładnie się domyka i otwiera. Do tego doszedł jeszcze czujnik doładowania bo też był dobrze zasyfiony. Jutro podpinam, kasuje błąd i zobaczymy. A czy ktoś podpowie co z tym szarpaniem może być ?

  3. #53
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomSRT Zobacz post
    Oczywiście. Ale to tylko jedna strona medalu. Specjalnie napisałem o zimie i krótkich odcinkach bo jedyną znana mi zaletą zaworu EGR jest to, że pozwala silnikowi szybciej się nagrzać co czasami może być ważne.
    Pogratulować rozumu tym, którzy kupują diesla do małych przejazdów po mieście.

  4. #54
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maro1500
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    LbN
    Auto
    AR 156 1,9JTD SW
    Postów
    429

    Domyślnie

    Czy nowy dwu mas może ulec uszkodzeniu po ok 20-30 tys? Bo po rozgrzaniu silnika i przejechaniu kilkunastu km znowu powróciły mi drgania przy ruszaniu z 1/:-)
    I zaczynam się zastanawiać co jest grane. Aha, wymieniłem cały komplet sprzęgło i dwu mas Valeo dokładnie 2 latatemu, ale w tedy wibracje przy ruszaniu były o wiele wieksze

  5. #55
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Sprawdz wysprzeglik


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #56
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maro1500
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    LbN
    Auto
    AR 156 1,9JTD SW
    Postów
    429

    Domyślnie

    Teoretycznie jest po wymianie ok 50 tys km temu ale w sumie...

  7. #57
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    GT 1.9 JTD
    Postów
    271

    Domyślnie

    Też walczę z wibracjami i szarpaniem i zaczyna brakować mi pomysłów. Wymieniłem na nowe: dwumas, komlet sprzęgła, wysprzęglik, pompę sprzęgła, tuleje łapy sprzęgła przy okazji bo kwiczało jak świnia xD. I dalej drży i szarpie. Na razie jeżdżę jak objawy się nasilą to może będzie łatwiejsze do zlokalizowania.

  8. #58
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 Selespeed, Alfa Romeo 156 Crosswagon
    Postów
    53

    Domyślnie

    Proponuję sprawdzić przez okienko diagnostyczne czy nie zsunęła się łapa od sprzęgła, miałem taki przypadek, samochód drżał przy ruszaniu.

  9. #59
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9JTD 190KM 410Nm 2008r.
    Postów
    65

    Domyślnie

    Cytat Napisał mlody354 Zobacz post
    Też walczę z wibracjami i szarpaniem i zaczyna brakować mi pomysłów. Wymieniłem na nowe: dwumas, komlet sprzęgła, wysprzęglik, pompę sprzęgła, tuleje łapy sprzęgła przy okazji bo kwiczało jak świnia xD. I dalej drży i szarpie. Na razie jeżdżę jak objawy się nasilą to może będzie łatwiejsze do zlokalizowania.
    Ile zapłaciłeś za dwumas i sprzęgło? Bo również czeka mnie ten wydatek i szukam gdzie taniej.

  10. #60
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    GT 1.9 JTD
    Postów
    271

    Domyślnie

    To Ci powiem nie szukaj. Wymieniłem dwumas po pieniądzach NOWY!!! i prawdopodobnie powoli będzie kwalifikował się do reklamacji. Dobrze że gwarancji jest 2lata.

Podobne wątki

  1. [159] Drgania karoserii na wolnych obrotach 2.4 JTDM.
    Utworzone przez SiwyAlfa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-05-2016, 14:19
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-02-2015, 11:22
  3. Sprzeglo - drgania przy ruszaniu
    Utworzone przez badboy w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 05-09-2012, 21:23
  4. drgania przy ruszaniu bez obciążenia
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 06-04-2011, 16:04
  5. Drgania karoserii przy przyspieszaniu 1.9 JTD
    Utworzone przez Grzesiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-11-2010, 20:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory