Strona 120 z 152 PierwszyPierwszy ... 2070110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,191 do 1,200 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #1191
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Budzy Zobacz post
    Panowie, pytanie za 100 punktów. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie, czy klapy wirowe są wywalone który nie wiąże się z rozbieraniem całego kolektora? Pytam bo po weekendzie zabieram się za rozrząd i przy okazji wywalę klapy jeśli są (a nie chce robić sobie dodatkowej roboty jeśli ich tam nie ma). Jestem trzecim już właścicielem, poprzedni nie miał na ten temat pojęcia niestety... Kolektor oczywiście plastik, więc bywa problematyczny a szyny na wierzchu nie widać
    Kolektor opłaca się zdemontować i wyczyścić, poprawia to kulturę pracy w dolnym zakresie obrotów. A jeśli nie masz pełnej zaślepki EGR to jest to wręcz obowiązkowe.

    Problemy quby to może być właśnie brudny kolektor oraz drobne nieszczelności.

  2. #1192
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Jahu, dużo roboty jest z demontażem kolektora?
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  3. #1193
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    Niedawno wywalałem klapki w poliftowym kolektorze. Jest trochę prościej niż w całym aluminiowym. W razie czego służę fotką.
    Ostatnio edytowane przez szejk ; 13-12-2015 o 23:51
    Były: Alfa SW 156 2004r 1.9 JTD 16v 140km, Alfa SW 159 2007r 2.4 JTDm Q4 210km
    Jest: Alfa SW 159 TI 2010r 2.0 JTDM 170km

  4. #1194
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Piaseczno/Prażmów
    Auto
    159/GTV SPIDER
    Postów
    87

    Domyślnie

    Kolektor plastikowy, klapki wywalone - otwory po osiach zaślepione śrubami, dół wydaje mi sie lepiej góra bez zmian. Poprawa dołu być może wynika z tego że przy okazji kolektor został wyczyszczony a Ege częściowo zaślepiony - fabryczna uszczelka z 4 otworami. Minusów operacji brak ( nie licząc wydadków), plusy - spokojny sen :-)))))

  5. #1195
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Szaman zaślep EGR całkowicie - wtedy dopiero zobaczysz różnicę Też miałem częściowo zaślepiony więc wiem co mówię.

    Proxim@Ar - mniej jest roboty z demontażem i montażem, niż z czyszczeniem... Tak ogólnie to w pojedynkę jedno popołudnie na demontaż, jedno popołudnie na montaż, spokojnym tempem i zastanawiając się dwa razy czy to dobra śrubka.

  6. #1196
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Piaseczno/Prażmów
    Auto
    159/GTV SPIDER
    Postów
    87

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Szaman zaślep EGR całkowicie - wtedy dopiero zobaczysz różnicę Też miałem częściowo zaślepiony więc wiem co mówię.

    Proxim@Ar - mniej jest roboty z demontażem i montażem, niż z czyszczeniem... Tak ogólnie to w pojedynkę jedno popołudnie na demontaż, jedno popołudnie na montaż, spokojnym tempem i zastanawiając się dwa razy czy to dobra śrubka.
    Na wiosnę szykuję się na wirusa - wtedy EGR dostanie pełną zaślepkę ( i tak nowe mapy i tak, wiem .... jeszcze raz będę czyścił to g... ). co do wymiany zajeło nam to w piątek 4 h - mechanik wymieniał ja podawałem klucze :-). Czyszczenie kolektora 2 dni :-)))) ( kupiłem drugi na A-ro z urwaną klapką - szorowałem 2 dni, zaślepiłem, także w piątek była tylko podmiana).
    Apropo " czy to dobra śrubka" - jednej od osłony rozrządu szukaliśmy ze 20 min - była i nie ma - troche głupio zostawić ją tak gdzieś w komorze silnika żeby się w coś wkręciła ( np w rozrząd) ale na szczęście się znalazła ( nie polecam zatem przeprowadzania tych prac o 2 w nocy :-))
    Ostatnio edytowane przez Szaman_75 ; 15-12-2015 o 07:21

  7. #1197
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    A czy ktoś z Was próbował uszczelnić ośki klap (zastosować jakiś oring) lub słyszał o takiej operacji? Oczywiście chodzi mi o naprawę oryginalnych klap z tworzywa, a nie zastępowanie ich nie sprawdzonymi rozwiązaniami

  8. #1198
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Są dostępne kolektory regenerowane, nawet swego czasu na innych forach się nimi zachwycali. Ale jak się okazało że są jeszcze gorsze od oryginałów, a wywalenie klap nie pływa negatywnie na pracę silnika popyt na nie spadł.

  9. #1199
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Te regenerowane to lipa bo wytrzymują podobno mniej niż oryginał. Mój kolektor ma 65 tys przebiegu. Jest czysty i listwa cała, ale niepokoi mnie chwilowe "wahnięcie" silnika i jedna korekta sięgająca +2,5. Obstawiam właśnie nieszczelność na klapie 5, która jest jednocześnie klapą sterującą.

    Dlaczego chcę wyczyścić i uszczelnić istniejące klapy? Bo jeszcze nie jeździłem żadną 2,4, która tak ładnie zbiera się z dołu na seryjnym oprogramowaniu, DPF i włączonym EGR jak moja. Chcę zachować oryginał w pełnej rozciągłości.
    Mam w domu stare klapy (z innej 2,4) wiem jak to prosta konstrukcja jest. Potrzebuję tylko sprawdzony materiał na uszczelnienie ruchu obrotowego.

  10. #1200
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Oringi są przeznaczone do uszczelniania połączeń nieruchomych, takie połączenie jak tam czyli między stałym blokiem a obracającą się osią realizuje się uszczelniaczami czyli tak jak tam było, problemem jest prawdopodobnie zbyt mała powierzchnia styku uszczelniacza z osią lub niska jakość uszczelniacza. Moim zdaniem nie ma sensu się bawić w próby naprawiania tego uszczelnienia, biorąc pod uwagę ile korzyści niesie ze sobą usunięcie klap z jednoczesnym zaślepieniem EGR (100% szczelny kolektor, lepszy AFR, koniec oblepiania kolektora smołą).

    Szaman - ja po czyszczeniu kolektora, zważywszy ile z tym jest roboty, z szacunku dla własnej pracy zaślepiłem EGR całkowicie kawałkiem kwasówki. Jeździłem potem dobry miesiąc czy więcej z błędem na desce, ale w niczym on nie przeszkadzał (tylko pikał przy włączeniu silnika). Potem został wyłączony w kompie "przy okazji". Reasumując, ja bym nie czekał aż się od nowa zasyfi kolektor, tylko od razu zaślepiał EGR.
    Ostatnio edytowane przez anAlfaBeta ; 16-12-2015 o 13:41

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory