Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: JTD czy TS kilka pytań

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar puchus
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    niedługo 147
    Postów
    4

    Domyślnie JTD czy TS kilka pytań

    Witam wszystkich użytkowników forum.
    Mierzę się z zakupem Alfy 147 i przegladając wszystkie fora i inne tego typu strony naczytałem się różnych rzeczy oczywiście mądrych jak i tych nie do końca i stąd mam też muszę zadać kilka pytań do osób, które są moim zdaniem "źródłem" informacji jeśli chodzi o kwestie eksploatacyjne auta, no bo gdzie szukać porad jak nie u właścicieli :-)

    Jak wyglądają koszty eksploatacyjne w silnikach 1.9 JTD , jak często pada rozrząd, czy te silniki faktycznie są nie do zajechania , co najczęściej ulega uszkodzeniu, jak sprawa wygląda z wtryskami, czy często padają i jak to jest z kosztami bo na allegro widziałem po 200/300 zł. co moim zdaniem jest to stosunkowo tanio. Czy koszty napraw tego samochodu są astronomiczne i zniechęcające ?
    Chcicałem się jeszcze dowiedzieć jak wygląda sprawa z silnikiem 1.6 TS , na co zwracać uwagę przed zakupem - czytałem, że problemy sprawia pasek rozrządu, co jeszcze sprawia problemy ?


    Zastanawiam się właśnie między silnikiem Diesla a benzynowym. Zaznacze, że rocznie będę pokonywał ok. 10-15 tys. km co nie jest duzo i kilka osób odradzało mi pójście w Diesla, no bo po co przy takich dystansach jakie pokonuje.


    Dlatego proszę was o poradę, jestem laikiem i będzie to mój pierwszy samochód i jak wiadomo nie chciałbym się sparzyć i chce wiedziec na co mam być przygotowany i jaki bufor kasy sobie zostawić po zakupie.

    Kwotę, która chciałbym przeznaczyć to mniej więcej 8000 zł.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Karol147
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    335

    Domyślnie

    Tematów na ten temat jest całe mnóstwo na forum. Ale, dobra, wypowiem się Ja mam 1.6 TS i nie bardzo rozumiem stwierdzenie, że problemy sprawia pasek rozrządu. Kompletny rozrząd wymieniasz po zakupie i żaden pasek nie sprawia Ci problemu. Największy problem silników TS to tzw branie oleju. Możesz kupić Alfę z tym silnikiem i nie będzie Ci brała nic oleju, ale pojeździsz trochę i zacznie Ci brać jak oszalała. Taki urok Twin Sparków, teraz nie bierze, ale jak zacznie to już na całego. No i palą one nie mało a z dynamiką tak średnio. 11/100km po dużym mieście to spokojnie

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar śmigacz
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Łańcut
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,6 TS 105 KM, Alfa Romeo Mito 1.4 105 KM
    Postów
    273

    Domyślnie

    Jeśli nie jeździsz dużo, to polecam najprostszego Twin Sparka 1.6 105 km. Silnik jest bezproblemowy pod warunkiem ścisłego przestrzegania wymiany dobrego oleju (polecam Valvoline MaxLife 10W40) i filtrów co 10000 km i kompletnego rozrządu co 60000 km. Ten silnik może nie zapewnia oszałamiających osiągów, ale sprawnie przemieszcza auto, nie ma problematycznego wariatora i problemów z panewkami (jak 2.0 TS). Spalanie też jest dość niskie. Silniki JTD też są bardzo udane, jednak dobrze się czują na dłuższych dystansach, a w mieście po prostu się męczą i zużywają niewiele mniej paliwa od TS-a. Diesle są bardzo trwałe, ale jeśli już coś się posypie, to na ogół naprawa jest znacznie droższa niż w przypadku silników benzynowych. Ale najważniejszy jest zakup auta w dobrym stanie, bo jak kupisz trupa z zarżniętym silnikiem albo spawanego z trzech różnych aut, to będzie skarbonka bez dna.
    Były:
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 140 KM
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS 150 KM
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 103 KM
    Jest:
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 105 KM Rosso Proteo
    Alfa Romeo MITO 1.4 Multiair 105 KM Rosso

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar pewu
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka
    Auto
    AR 147 1.6 TS 120KM 5D 2001r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Ja mam 120-konnego TS`a i mogę śmiało polecić. Koszty nie są dużo wyższe niż w 105KM, bo nawet gdyby zmieniać wariator co każdą wymianę rozrządu to 600zł więcej co 60000km nie robi większej różnicy. Co do diesla to się nie wypowiem bo nigdy nie miałem. Jakoś do mnie nie przemawiają, tak samo jak lpg. Swojego czasu dojeżdżając do pracy robiłem około 70 kilometrów dziennie i spalanie wychodziło 7-8 litrów więc bez tragedii. Zrobiłem Alfą już ponad 50000km i jestem bardzo zadowolony. Oleju dolewam około 1-1,5 litra na 10000km więc w normie a przy obecnym stylu jazdy to dziwie się, że nie chce więcej wypić

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar motodoktor1
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    RZESZÓW
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4JTDm 210KM/250 KM by Weloo i 3200GT 2001 375KM V8
    Postów
    544

    Domyślnie

    Cytat Napisał śmigacz Zobacz post
    Jeśli nie jeździsz dużo, to polecam najprostszego Twin Sparka 1.6 105 km. Silnik jest bezproblemowy pod warunkiem ścisłego przestrzegania wymiany dobrego oleju (polecam Valvoline MaxLife 10W40) i filtrów co 10000 km i kompletnego rozrządu co 60000 km. Ten silnik może nie zapewnia oszałamiających osiągów, ale sprawnie przemieszcza auto, nie ma problematycznego wariatora i problemów z panewkami (jak 2.0 TS). Spalanie też jest dość niskie. Silniki JTD też są bardzo udane, jednak dobrze się czują na dłuższych dystansach, a w mieście po prostu się męczą i zużywają niewiele mniej paliwa od TS-a. Diesle są bardzo trwałe, ale jeśli już coś się posypie, to na ogół naprawa jest znacznie droższa niż w przypadku silników benzynowych. Ale najważniejszy jest zakup auta w dobrym stanie, bo jak kupisz trupa z zarżniętym silnikiem albo spawanego z trzech różnych aut, to będzie skarbonka bez dna.
    Myślę że kolega w tym temacie powiedział wszystko co potrzebujesz wiedzieć!Pozdrawiam -udanego zakupu.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    213

    Domyślnie

    Powracając do kwestii cen i utrzymania to nie rozumiem dlaczego ludzie myślą że części do alfy są drogie ?! do mazdy 323f więcej płacę za rozrząd niż do alfy, filtry oleje itp też nie odbiegają ceną od innych "popularnych" aut.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 Selespeed, Alfa Romeo 156 Crosswagon
    Postów
    53

    Domyślnie

    W moim odczuciu oba silniki są warte uwagi, osobiście wolę benzynowe jednostki, ich wadą jest wysokie spalanie. Posiadam 2.0 T.Spark oraz 1.9 JTDm i muszę powiedzieć, że mimo krytyki silnika benzynowego nie mam z nim żadnych problemów. Nie oznacza to, że diesel przysparza mi problemów, jest jednak kosztowniejszy w serwisie. Przy małych przebiegach zawsze wybrałbym benzynowy motor, ale to moje prywatne zdanie.

  8. #8
    Użytkownik Embrion Avatar puchus
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    niedługo 147
    Postów
    4

    Domyślnie

    Dzięki Panowie za szybką odpowiedź.
    Czyli rozumiem nie mam co sie pakować w Diesla przy tak małym rocznym przebiegu ?
    I jeszcze chciałem zapytać jak to jest z tym spalaniem przy 1.6 ts 105 KM silniku , standart 8-10 litrów przy w miare ekonomicznej jezdzie czy jednak więcej ?

  9. #9
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    do 10 spokojnie
    trasa klima autostrada bagaże itp - ok 8
    emeryt stajl - ok 7 zrobisz
    ( na przykładzie 156 1.6 120KM )
    może 7 eco 105 nieco mniej pije ale raczej nieco bym stawiał niż sporo mniej :-)








  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,458

    Domyślnie

    Co do TSa i paska rozrządu "sprawiającego problemy" - było kilka nagłośnionych na początku TSów w Polsce spraw, bo instrukcja pisze : wymiana co 120 tys, a po prostu nie wytrzymywały tyle, zmieniono na co 60tys i powinny wytrzymywać. Jak komuś strzelił to przepychanki z ASO były, prasa itd. Natomiast ja na przykład miałem zerwanie po ok 30tys km od wymiany (TS 1,6 120). Dotąd nie wiadomo czemu , stanęlo na wadzie paska. To było coś >60ty km temu, remont i autko śmigało z nami po kraju i Europie dalej. Generalnie wymieniając co 50-60tys lub 3-4 lata nie powinno być problemów.

    Ogólnie TS daje frajdę po prostu, nawet 1,6, chodzi o charakterystykę na obrotach, reakcję na gaz, brzmienie, nie robi się niechętny tylko bardziej chętny
    Ja bym jednak 120 koni polecał jak 1.6 ma być. To różnica wariatora czyli coś 600zł przy wymianie rozrządu lub co 2gą (bo pozmianowe wariatory jednak dłużej wytrzymują, oleje też są lepsze (raczej 5W40 jakiś syntetyk niż 10W40 półsyntetyk) niż w czasach gdy powstawały legendy o wariatorach, nawet jak się psuje to poza kilkoma/kilkunastoma klekotnięciami przy zimnym rozruchu nic się nie dzieje, i nie uszkodzi silnika w żaden sposób. )

    Olej to bierze gdy jedzie długo na obrotach >5 tys, ale w rozsądnych granicach , nie żeby kosztowne to było.
    Spalanie jak Koledzy wyżej pisali.
    Tak czy siak, czy jtd czy TS - kupujesz używkę, tu reguł nie będzie, chyba ze trafisz na kogoś kto jak ja sprzedaje auto od nowości sobie znane i z jego całą historią znaną. Ale jednak większość kupujących woli "nie wiedzieć wszystkiego" - tak łatwiej

    - - - Updated - - -

    Co do TSa i paska rozrządu "sprawiającego problemy" - było kilka nagłośnionych na początku TSów w Polsce spraw, bo instrukcja pisze : wymiana co 120 tys, a po prostu nie wytrzymywały tyle, zmieniono na co 60tys i powinny wytrzymywać. Jak komuś strzelił to przepychanki z ASO były, prasa itd. Natomiast ja na przykład miałem zerwanie po ok 30tys km od wymiany (TS 1,6 120). Dotąd nie wiadomo czemu , stanęlo na wadzie paska. To było coś >60ty km temu, remont i autko śmigało z nami po kraju i Europie dalej. Generalnie wymieniając co 50-60tys lub 3-4 lata nie powinno być problemów.

    Ogólnie TS daje frajdę po prostu, nawet 1,6, chodzi o charakterystykę na obrotach, reakcję na gaz, brzmienie, nie robi się niechętny tylko bardziej chętny
    Ja bym jednak 120 koni polecał jak 1.6 ma być. To różnica wariatora czyli coś 600zł przy wymianie rozrządu lub co 2gą (bo pozmianowe wariatory jednak dłużej wytrzymują, oleje też są lepsze (raczej 5W40 jakiś syntetyk niż 10W40 półsyntetyk) niż w czasach gdy powstawały legendy o wariatorach, nawet jak się psuje to poza kilkoma/kilkunastoma klekotnięciami przy zimnym rozruchu nic się nie dzieje, i nie uszkodzi silnika w żaden sposób. )

    Olej to bierze gdy jedzie długo na obrotach >5 tys, ale w rozsądnych granicach , nie żeby kosztowne to było.
    Spalanie jak Koledzy wyżej pisali.
    Tak czy siak, czy jtd czy TS - kupujesz używkę, tu reguł nie będzie, chyba ze trafisz na kogoś kto jak ja sprzedaje auto od nowości sobie znane i z jego całą historią znaną. Ale jednak większość kupujących woli "nie wiedzieć wszystkiego" - tak łatwiej

Podobne wątki

  1. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  2. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  3. Kilka pytań
    Utworzone przez Pazur w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-03-2010, 12:59
  4. [166] Pytań kilka
    Utworzone przez Loczek w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 06-07-2008, 23:23
  5. [155] Kilka pytań
    Utworzone przez FlaY w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 25-06-2008, 22:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory