Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Nierówna siła hamowania.

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar Przemek147
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    147 1.9 JTDm 16v 2007r Q2
    Postów
    152

    Domyślnie Nierówna siła hamowania.

    Witam, co może być przyczyną, że lewy przód hamuje słabiej niż prawy przód, a z tyłu odwrotnie - prawa strona jest słabsza od lewej, np jak zajadę na myjnie po krótkiej przejażdżce to po psiknięciu strumieniem na tarcze dymi się z prawego przodu oraz lewego tyłu, natomiast pozostałe 2 tarcze nie są nagrzane aż tak żeby zaczęły dymić po skierowaniu na nie wody. Domyślam się, że sekcje pompy hamulcowej są na skos? Problem o tyle dokuczliwy, że teraz jak jest ślisko i wcisnę trochę mocniej hamulec to muszę dawać kontrę bo mi tył ucieka w lewo ;/ Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ? Czy może to być złe odpowietrzenie czy raczej pompa do wymiany ?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Pompę na razie zostaw w spokoju, sprawdź odpowietrzenie kół i czy prowadnice klocków są czyste nie skorodowane, czy gumy na tłoczkach nie są uszkodzone i tłoczki czyste.

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar Przemek147
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    147 1.9 JTDm 16v 2007r Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    Jakieś pół roku temu miałem robione hamulce przód i tył, mechanik sprawdzał zaciski i prowadnice i mówił, że wszystko w porządku. W sumie to właśnie po tej wymianie zauważyłem, że hamulce nie równo biorą, bo widziałem na tarczach że PP i LT już są dotarte a na LP i PT jeszcze nie

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    213

    Domyślnie

    Swoją drogą ciekaw jestem jak mechanik to sprawdził?!

    jeśli pedał hamulca wciska się dość głęboko to może świadczyć o zapowietrzonym układzie ale obstawiałbym zapieczone prowadnice.
    Ściąg koło gdzie hamulec nie działa poprawnie i zobacz czy zacisk "chodzi" bez większych oporów po prowadnicach czy może nie można go ruszyć bo jest zapieczony, no i sprawdź gumy ka prowadnicach czy nie są skrupieszałe i dziurawe. Zestaw naprawczy nei jest jakoś szczególnie drogi, trochę smaru, odpowiednie odpowietrzenie i hamulce o niebo lepsze

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 115 KM
    Postów
    69

    Domyślnie

    Nie wiem dokładnie jak jest w naszych Alfach z ABS, ale w Fiatach jedna sekcja pompy hamulcowej działa na przednie prawe i tylne lewe koło, a druga odwrotnie. Jeśli prowadnice zacisków są dobre to może diagnoza pompy hamulcowej.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    213

    Domyślnie

    najlepiej zacząć od najtańszych spraw. Najpierw sprawdź prowadnice, odpowietrzenie układu, a pompę zostaw na koniec bo to już może się okazać droższe w naprawie.

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar Przemek147
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    147 1.9 JTDm 16v 2007r Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    Ok, sprawdzę dokładnie prowadnice tam gdzie hamuje słabiej.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 115 KM
    Postów
    69

    Domyślnie

    Sprawdź wszystkie, gdyż za ciepła tarcza może świadczyć o zapieczeniu prowadnic lub wymaga odpowietrzenia. Piszesz, że z nich dymi, tak że sprawdź wszystkie.

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar Przemek147
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    147 1.9 JTDm 16v 2007r Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    Wczoraj byłem na stacji diagnostycznej, różnica w hamowaniu : Przód 2% różnicy- mocniejszy prawy, tył 4% mocniejszy hamulec też po prawej. Także nie wiem z czego wynika to, że przy ostrym hamowaniu tył lubi zarzucić mnie w lewo tak jakby lewy tył za mocno hamował... Zawieszenie mam w porządku, jedyne w czym mogę chyba szukać przyczyny to geometria kół- po wymianie zawieszenia z przodu kazałem ustawić geometrie na całym aucie, wydruku nie otrzymałem bo "drukarka się zepsuła" a auto zrobiło się mniej stabilne , szczególnie na koleinach. Czy możliwe, że mam źle ustawioną geometrie tylnego zawieszenia i to powoduje takie zachowanie ?

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Rafal1989
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 16V MultiJet 140km 2004r.
    Postów
    48

    Domyślnie

    Geometrie najbardziej odczujesz jak wjedziesz z śliskiego na suche jak lekko rzuci tyłem "zabuja" to na bank zbierzność tyłu. Natomiast ja uważam jak koledzy wyżej prowadnice na zaciskach. Najprawdopodobniej zapieczone dlatego różnice w hamowaniu. Swoją drogą nie wiem jak Ty ale ja już nei ufam mechanikowi żadnemu. Zawsze słysze od kolegów mechanik sprawdzał i mam ok. Następnie wjeżdza do mnie kolega na warsztat rozbieram i okazują się jaja jak berety.

Podobne wątki

  1. Siła nadmuchu :) Czy można coś ulepszyć ?
    Utworzone przez nitros20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 08-10-2015, 11:56
  2. [159] Siła nawiewów kabiny
    Utworzone przez altexperte w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 12:24
  3. siła dokręcania panewek
    Utworzone przez piotr77 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-09-2007, 20:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory