Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 93

Temat: Nagrzewanie auta walnięty termostat?

  1. #51
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar -Marco-
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    STA
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 2001 115KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Ile stopni Ci pokazuje na kompie po podpięciu do auta? Może co czujnik wariuje? Jak na kompie nie osiągnie temperatury 88 'C to przewód do chłodnicy masz zimny? Bo z tego co czytałem, co wskazania temperatury na kokpicie mogą się różnić nawet o 10-15 stopni w porównaniu do temperatury silnika pokazanej chociażby w FES.

  2. #52
    Użytkownik Rowerzysta Avatar NikoBarteq
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Giulietta Sportiva Bianco Lunare
    Postów
    443

    Domyślnie

    Jak osiagnie temp robocza to wskazania sa takie same MES 88-89C.

    Jesli chodzi o różnice to tak masz racje jak rośnie temperatura to wskazania rozbiegaja sie o 10. Np na blacie 70C a w MES 60C


    Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  3. #53
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar -Marco-
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    STA
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 2001 115KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    No więc może Ci czujnik się sypie i przez to wskazuje temperaturę poniżej 90 'C

  4. #54
    Użytkownik Rowerzysta Avatar NikoBarteq
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Giulietta Sportiva Bianco Lunare
    Postów
    443

    Domyślnie

    Czujnik temp nowy z termostatem byl

    Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  5. #55
    Użytkownik Świeżak Avatar Maydrax
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 04r
    Postów
    89

    Domyślnie

    Moja jednak została przy aktualnym termostacie. Po sprawdzeniu wszystko szczelne, temp. na komputerze była identyczna jak ta pokazywana u mnie na desce rozdzielczej. Z tego co powiedział mi mój mechanik; termostat jest oryginalny włoski, temp. otwarcia wynosi 70 stopni i taka właśnie jest u mnie.
    I jak się okazało nie musi dochodzić do 90, chyba,że będzie mi to przeszkadzać mogę zmienić na nowy, który jest sprzedawany na naszym rynku.
    Ku mojemu zdziwieniu potwierdził mi to na innym aucie, które sam posiada.

  6. #56
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Koks
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Knurów
    Auto
    AR 147 1910 JTD CF3 8V 115KM/85 KW (DISTINCTIVE)
    Postów
    626

    Domyślnie

    Termostaty vernet oraz behr na pewno mają temp otwarcia 88°C
    Osobiście miałem problem z temperaturą, rzadko dochodziła do 70° teraz po wymianie na termostat behr temp na desce 90° na kompie wahała się w zakresie 86-92 czyli otwarcie i zamknięcie tak jak powinno być

    Wysłane z mojego S5 Neo

  7. #57
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    213

    Domyślnie

    70 stopni jako temperatura otwarcia to trochę mało jak na nasze warunki klimatyczne, ale jak termostat oryginalny w sprawny to może lepiej zostawić, tylko czy w zimie temperatura nie spada poniżej 70 stopni i auto nie jeździ na ssaniu bo wtedy pali "troszkę" więcej, ja tak miałem

  8. #58
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    raz że pali więcej a dwa że łatwiej uszkodzić silnik przy większych obrotach ponieważ cały czas jest niedogrzany. Ten mechanik to chyba raczej nie bardzo ogarnięty jest...

  9. #59
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    759

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maydrax Zobacz post
    Moja jednak została przy aktualnym termostacie. Po sprawdzeniu wszystko szczelne, temp. na komputerze była identyczna jak ta pokazywana u mnie na desce rozdzielczej. Z tego co powiedział mi mój mechanik; termostat jest oryginalny włoski, temp. otwarcia wynosi 70 stopni i taka właśnie jest u mnie.
    I jak się okazało nie musi dochodzić do 90, chyba,że będzie mi to przeszkadzać mogę zmienić na nowy, który jest sprzedawany na naszym rynku.
    Ku mojemu zdziwieniu potwierdził mi to na innym aucie, które sam posiada.
    Nie obraź się ale zmień mechanika bo niezłe kity Ci wciska. TEMP. ROBOCZA KAŻDEGO SILNIKA SPALINOWEGO WYNOSI około 87-90 a w rajdówkach powyżej 100- 110 (lepsze spalanie)
    Nie wierzę że przy 70 stopniach spalanie masz w normie.

    A tu ciekawostka:

    "Obecnie wielu producentów samochodów stosuje termostat, który wykonany jest na nieco wyższą temperaturę otwarcia oraz posiada wbudowaną grzałkę o mocy kilkunastu Watów. Przy małych obciążeniach termostat utrzymuje podwyższoną temperaturę silnika ok 100-110 °C co wpływa korzystnie na zużycie paliwa i zawartość substancji szkodliwych w spalinach, natomiast przy dużych obciążeniach sterownik silnika włącza grzałkę i steruje jej mocą w celu wymuszenia otwarcia zaworu przy temperaturze cieczy chłodzącej ok 80 - 90 °C. Poprzez regulację prądu grzałki uzyskuje się żądaną temperaturę cieczy zgodnie z programem zapisanym w sterowniku. Zasada działania termostatu pozostaje nadal niezmieniona, jedynie grzałka ma za zadanie "oszukać" termostat dając możliwość jego regulowania." żródło wikipedia.
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  10. #60
    Użytkownik Świeżak Avatar Maydrax
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 04r
    Postów
    89

    Domyślnie

    Cytat Napisał blandor Zobacz post
    raz że pali więcej a dwa że łatwiej uszkodzić silnik przy większych obrotach ponieważ cały czas jest niedogrzany. Ten mechanik to chyba raczej nie bardzo ogarnięty jest...
    Na większych obrotach temp. wskakuje na wyższe stopnie.
    Np. na autostradzie do 88-90 stopni.
    Przy jednostajnej jeździe 1800 obrotów mam 70 stopni.
    Więc myślę, że to zostawie bo nie ma sensu na razie wymieniać.
    Spalanie przy ekonomicznej jeździe 5l/100. Po mieście 6,2-6,4.
    Sam już nie wiem co mam zrobić bo niby wszystko ok, spalanie ok, ale przy wolnoobrotowej jeździe temperatura wynosi 70 stopni ( nie używając turbiny).
    Ostatnio edytowane przez Maydrax ; 13-01-2016 o 17:59

Podobne wątki

  1. Walnięty wariator?
    Utworzone przez ThyLight w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-02-2014, 15:34
  2. [146] AR 146 1.7 16V Boxer Walnięty rozrząd
    Utworzone przez Marcin... w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-03-2012, 23:09
  3. [146] Długie nagrzewanie się silnika
    Utworzone przez suckert w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 09:00
  4. nagrzewanie się silnika
    Utworzone przez areyoufine w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-02-2010, 10:24
  5. NIE ŁADUJE AKUMULATORA - CZY WALNIĘTY ALTERNATOR???
    Utworzone przez BlaCkMagic w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-11-2007, 19:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory