Strona 39 z 91 PierwszyPierwszy ... 29303132333435363738394041424344454647484989 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 381 do 390 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #381
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    A może problem dotyka jedynie aut z źle zrobionym chipem?
    No niewątpliwie jest to pewien punkt do dyskusji - trzebaby przeanalizować programy ze wszystkich uszkodzonych 159, czy aby nie są tam powielone te same błędy.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  2. #382
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Bo tam z diesli nikt nic nie wycina, nie kombinuje, nie chipuje, leje dobre paliwo i jeździ autostradami . A w Polsce się połowę silnika/osprzętu przerabia, ładuje chipa, leje paliwo na Auchan i jeździ dieslami głównie 3 km codziennie do roboty .
    Co masz do paliwa z Auchan? Jak się czyta o kontroli stacji paliwowych to najwięcej ciulowego paliwa jest na stacjach orlenu.

  3. #383
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Szkoda ,że Bocian ma obstrukcję i nie chce dać tych tłoków do zbadania.
    Jeszcze raz powtórzę ,że takie równe pęknięcia w obydwu tłokach to nie jest przypadek.
    I nie łączył bym tego z chipowaniem.Wymianą oleju itd.
    Mamy jedną rzecz na pewno w tym kraju to ch..we paliwo .W nowoczesnych silnika ,,traktorowych,, jest dużo wyższy stopień sprężania to i wymagania co do jakości paliwa są dużo wyższe a niestety tych 99.9999999999999999999999999% stacji paliw nie spełnia i nie bredżcie mi ,że jest inaczej.
    Przeczytajcie w instrukcjach jaka jest wymagana minimalna liczba cetanowa a jaka jest sprzedawana w ,,CPN,,. Instrukcja corolli liczba 74 instrukcja nissana liczba 74 itd
    Ale jest jeszcze coś
    Tak wysoki moment obrotowy w dość niskim zakresie obrotów skłania do jazdy z niską prędkością na wysokim biegu 6 np. / jeszcze ludzie ostro dają w rurę często/ a co się wtedy dzieje na linii wał-korbowód- tłok to wie tylko sam silnik.
    Taka jazda to seria tysięcy mikro uderzeń a jak pewnie wiecie każdy materiał ma pewną granicę .
    Zawsze istnieją dwie ekonomie eksploatacji silnika
    Ekonomia zużycia paliwa/ekoterroryzm/
    i ekonomia zużycia silnika a
    jakoś te dwa zakresy obrotów silnika mało się pokrywają.
    I tylko rura leczy silniki powiedział wnuczek do dziadka....
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 13-01-2016 o 13:42
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #384
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Bo Orlenu jest najwięcej stacji, prawa statystyki .

    Orlen - 1.757 (koniec września 2014)
    Auchan - nie mogę znaleźć danych, ale nawet, jeśli są przy każdym markecie, to jest ich 54...

    Podałem akurat Auchan, bo tam kojarzę niskie ceny i słyszałem od kilku osób, że jeździ się na tym tak sobie (chociaż bez żadnych horror stories o awariach). Ja na Auchan tankowałem raz, zazwyczaj pompuję na BP albo Shellu.


    piotriix - jakim cudem wyciągnąłeś z 1.4 TB 183 KM???!!!
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 13-01-2016 o 13:40
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #385
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Szkoda ,że Bocian ma obstrukcję i nie chce dać tych tłoków do zbadania.
    Jeszcze raz powtórzę ,że takie równe pęknięcia w obydwu tłokach to nie jest przypadek.
    I nie łączył bym tego z chipowaniem.Wymianą oleju itd.
    Mamy jedną rzecz na pewno w tym kraju to ch..we paliwo .W nowoczesnych silnika ,,traktorowych,, jest dużo wyższy stopień sprężania to i wymagania co do jakości paliwa są dużo wyższe a niestety tych 99.9999999999999999999999999% stacji paliw nie spełnia i nie bredżcie mi ,że jest inaczej.
    Przeczytajcie w instrukcjach jaka jest wymagana minimalna liczba cetanowa a jaka jest sprzedawana w ,,CPN,,. Instrukcja corolli liczba 74 instrukcja nissana liczba 74 itd
    Ale jest jeszcze coś
    Tak wysoki moment obrotowy w dość niskim zakresie obrotów skłania do jazdy z niską prędkością na wysokim biegu 6 np. / jeszcze ludzie ostro dają w rurę często/ a co się wtedy dzieje na linii wał-korbowód- tłok to wie tylko sam silnik.
    Taka jazda to seria tysięcy mikro uderzeń a jak pewnie wiecie każdy materiał ma pewną granicę .
    Zawsze istnieją dwie ekonomie eksploatacji silnika
    Ekonomia zużycia paliwa/ekoterroryzm/
    i ekonomia zużycia silnika a
    jakoś te dwa zakresy obrotów silnika mało się pokrywają.
    I tylko rura leczy silniki powiedział wnuczek do dziadka....

    Co poniektórym i tak nie przetłumaczysz. Problem, który jest w każdym z rozebranych przeze mnie 2.0 jest luz na sworzniu tłoka kilkukrotnie przekraczający dopuszczalny, z widocznymi śladami zużycia panewki z fosforobrązu w główce korbowodu. Weryfikowane średnicówką również z samym sworzniem, który nie nosi żadnych śladów zużycia (to jest tak cholernie twardy materiał że takowych nie ma prawa być notabene). W innym seryjnym luz + pęknięty pierścień, w kolejnym równiez seryjnym luz na korbie i uszkodzenie tłoka przez klapę wirową które wg niektórych w 2.0 nie mają prawa się zerwać. Ostatni silnik umarł z powodu wtrysku (tłok + luz sworznia) - jak pisałem w weekend wrzucę fotki i opis.
    Uszkodzenia główki korbowodu to głównie powód smarowania i obciążenia termicznego (w jednym z w.w panewki korbowodowe są bez żadnych śladów zużycia a główka z luzem podchodzącym pod prawie 0,1mm).
    Warto wspomnieć, że sworznie w 2.0 są grubsze niż w 1.9 czy 2.4.
    Pozdrawiam
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  6. #386
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Bo Orlenu jest najwięcej stacji, prawa statystyki .

    Orlen - 1.757 (koniec września 2014)
    Auchan - nie mogę znaleźć danych, ale nawet, jeśli są przy każdym markecie, to jest ich 54...

    Podałem akurat Auchan, bo tam kojarzę niskie ceny i słyszałem od kilku osób, że jeździ się na tym tak sobie (chociaż bez żadnych horror stories o awariach). Ja na Auchan tankowałem raz, zazwyczaj pompuję na BP albo Shellu.


    piotriix - jakim cudem wyciągnąłeś z 1.4 TB 183 KM???!!!
    Nie chcę cie martwić ale paliwa w Polsce są z Orlenu albo z Lotosu nieważne czy to BP czy Shell tylko dodatkami mogą się różnić choć nie muszą.
    Ostatnio edytowane przez krzystof ; 13-01-2016 o 15:31

  7. #387
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Mamy jedną rzecz na pewno w tym kraju to ch..we paliwo .W nowoczesnych silnika ,,traktorowych,, jest dużo wyższy stopień sprężania to i wymagania co do jakości paliwa są dużo wyższe a niestety tych 99.9999999999999999999999999% stacji paliw nie spełnia i nie bredżcie mi ,że jest inaczej.

    No kolego ja akurat tankuje na wschodniej scianie UA ( Lukoil) i nie ejdnym autem tam jezdzilem i nic sie zlego nie działo i nie dzieje.

  8. #388
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    A ja się tak zastanawiam - w Polsce jakieś dziwne rzeczy się dzieją, bo nie czytałem ani nie słyszałem jeszcze o takim przypadku w autach eksploatowanych za granicą... U siebie też ani jednego takiego przypadku nie miałem, a tych 2.0 JTDm trochę się przez serwis przewija. Co więcej - ten sam silnik jest przecież w Insigniach, które nierzadko mają nalatane sporo kilometrów (bo często były kupowane jako auta flotowe) i też ni cholery żadnych informacji o pękających tłokach. Cud?
    Dokładnie to samo pomyslałem.

    Przeciez te silniki są bardzo popularne poprzez własnie insygnie i astry.

    Ludzie kulają tym grube tys km rocznie z serwisem nie zawsze odpowiednim.

    Na forach zagraniczncyh tez nie spotkałem tego typu przypadków.

  9. #389
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamorado Zobacz post
    No kolego ja akurat tankuje na wschodniej scianie UA ( Lukoil) i nie ejdnym autem tam jezdzilem i nic sie zlego nie działo i nie dzieje.
    Nie zrozumiałeś mnie.
    Zapytaj jaką wartość cetanową ma to paliwo?
    Ile ma siarki i ciężkich frakcji
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  10. #390
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Nie zrozumiałeś mnie.
    Zapytaj jaką wartość cetanową ma to paliwo?
    Ile ma siarki i ciężkich frakcji
    Mniejsza o to paliwo jak paliwo tak jak poprzednicy pisali ten silnik jest nie tylko w Aflach Fiatach ale tez w Oplach i tam przebiegi siegaja 400-600tys i nie ma nic prócz zatartych panewkach itp. Na dniach sie dowiemy co tam byc mogło sie wydarzyc w silniku jak cinek zda relacje.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory