Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 69

Temat: A gdyby tak włożyć busso do 159

  1. #31
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    A ja tak teoretycznie : Nie lepiej/taniej zostawic skrzynie z Busso i wydupcyc klamory z q4 ? Zmniejszy się waga , problemy i wydatki z połączeniem jednego z drugim? GTA jeździ z FWD i daje rade to tymbardziej taki czołg pojedzie.
    PS. Co do miejsca pod maską na Busso to proszę was. W 156 2,4 jest na styk a w 159 idzie wlezc za silnik. Jak sie wsadzi Busso to pewnie i alternator i tylną głowice bez oporow i wyciągania motoru się wyciągnie.
    Ostatnio edytowane przez Nazar ; 13-01-2016 o 17:14

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    Szczerze to jeżeli miałbym to robic od podstaw to pierwsze co to poprawiłbym fabryke i wsadził ten silnik wzdłużnie ! GTA i GT 3.2 tym jest własnie skrzywdzone ze ma FWD . Z taką przeróbką byłoby troche żeźby z podłoga ale da sie to zrobic , flansza do skrzyni , skrzynia z jakiegos RWD , często w takie przeróbki idzie skrzynia z 350z , wał do dorobienia a w tyle jakieś LSD , tylne zwrotnice z Q4 i jakos moze by to było ale po pierwsze busso jest za słabe do tej budy !!! Ja bym wsadził osobiscie 2JZ do brery , silnik duzo tanszy w utrzymaniu , latwy do modowania , komp na stand alone i zero problemów

  3. #33
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    @siewcu
    Produkuję elektronikę. Mam wyższe wykształcenie kierunkowe.
    Jestem mocno zagłębiony w sieci CAN 159. I prawdopodobnie jako pierwszy na świecie dokodowałem dowolny-losowy kluczyk używany do 159.
    Nie o każdym moim projekcie przeczytasz w internecie.
    Więc zachodzę się w głowę jak oceniłeś moje umiejętności nigdy ze mną nawet nie rozmawiając.
    czekaj czekaj, ja nie napisałem, że się nie znasz, tylko że umiejętności wypisane w Twoim profilu(czyli chip + usuwanie egr i dpf) to za mało do takich modów. jeśli reverse engineering ecu nie stanowi dla Ciebie problemu i będziesz w stanie zmienić w nim charakterystyki każdego czujnika, to bardzo fajnie, bo takich ludzi jest bardzo mało.

  4. #34
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Powaznie nie masz auta? bo tak w twoim profilu jest napisane

    Twoje propozycje z pierwszej strony sa bardzo realne. Zmiana charakterystyk to nie problem, gorzej jak cos funkcjonalnie dziala inaczej. Ale jakby z jakiegos wzgledu cos nie gadalo to istnieje realna szansa na sterowanie ecu z busso*. Bez choinki na liczniku. Co wiecej od strony elektronicznej nawet automat mozna dolozyc i takowe rozwiazania istnieja w rzeczywistosci w grupie fiata, z silnikami spoza modelu.

    edit:
    *po pewnych modyfikacjach.
    Ostatnio edytowane przez maly_777 ; 13-01-2016 o 23:45

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    250/ 320 tez bedzie wystarczajace. To nie bylo by f1,ale auto do normalnej jazdy.
    1700kg ? Moj diesel teraz wazy 1600 wiec skad te + 100kg ?
    Ja podawałem, jako dawcę JTS'a 1,9.
    Taki sedan waży 1480-1500. 156 GTA waży 1400-1450 biorąc pod uwagę, że dołożysz silnik i osprzęt 3,2 do tego JTS'a to będzie ważył około 100-120 kg więcej niż 156.
    Stąd te wyliczenia. O automacie lub Q4 była mowa dużo później a tutaj różnica była by większa.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    podałeś przykład na podstawie samochodów zrobionych w stodole, widziałem spawane półosie w samochodach mających po 400-500 KM i działały. chcesz dorobione - jest Motomax, i jest ALI23 na racingforum mający dostęp do sprzętu CNC etc, który dorabia półosie, flansze, koła zamochowe itp i ogarnąłby raczej większość takich tematów. realnych problemów nie widzisz, za to widzisz takie, które rozwiąże ogarnięty tuner - a negatywne opinie masz na przykładzie rzeźby w stodole.

    powtórzę jeszcze raz - swap mechanicznie jest wykonalny bez problemu dla osoby z wyobraźnią, ale elektrycznie będzie to problematyczne, jeśli auto ma działać jak seria. i z całym szacunkiem dla maly_777, ale "EGR DPF OFF CHIP TUNING ELEKTRONIKA WARSZAWA" to za małe umiejętności, żeby ogarnąć kompa GM z czujnikami z busso.
    Tak, podałem przykład Matiza przygotowanego w stodole u sąsiada i półosi spawanej elektrodą bukową w osłonie beztlenowej... Podobnie, jak i Mały ma wiedzę adekwatną do nick'u...
    Ty się nie przeceniasz trochę w rzucaniu takich ocen?
    Akurat jako sędzia rajdowy i nie tylko mam dość często do czynienia z autami, których moce oscylują grubo powyżej 500 KM i wiem, ile pracy trzeba w niby niewielkie zmiany włożyć i jakie potem powstają z tego powodu schody.
    Jakiż to problem rzucić hasło na FB lub portalach ułatwiających finansowanie i zbudować demo-car?
    Podejrzewam, że z kasą na przeróbkę nie było by dużego problemu, a auto i silnik z wiązkami można sobie samemu sprawić za 18-20 tysięcy.
    Tylko trzeba czasu, zaplecza i wiedzy co najmniej kilku osób.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 13-01-2016 o 20:38

  6. #36
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    zagwarantował,ze wszystko było by jak seryjne,bez ciagłej ganianiny do garazu skad wyjechał " składak "
    Tym z automatu skazujesz się na niepowodzenie. Nikt nie da Ci gwarancji na taką przeróbkę a i dojście do "bezawaryjności" najpierw zajmie Ci xxx powrotów do rzeczonego zakładu.

  7. #37
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał arquadiusy Zobacz post
    Szczerze to jeżeli miałbym to robic od podstaw to pierwsze co to poprawiłbym fabryke i wsadził ten silnik wzdłużnie ! GTA i GT 3.2 tym jest własnie skrzywdzone ze ma FWD . Z taką przeróbką byłoby troche żeźby z podłoga ale da sie to zrobic , flansza do skrzyni , skrzynia z jakiegos RWD , często w takie przeróbki idzie skrzynia z 350z , wał do dorobienia a w tyle jakieś LSD , tylne zwrotnice z Q4 i jakos moze by to było ale po pierwsze busso jest za słabe do tej budy !!! Ja bym wsadził osobiscie 2JZ do brery , silnik duzo tanszy w utrzymaniu , latwy do modowania , komp na stand alone i zero problemów
    To łatwiej i taniej byłoby kupić jakieś BMW z V8 i "dołożyć" do niego blachy zewnętrzne ze 159-ki... Bo rzeźba, jaką tutaj opisałeś, jeży włosy na głowie...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #38
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Jest kasa jest impreza :-). Na Guinnessie był bodajże Teddy ze swoją 156 2.0 20VT z Fiata i nie dość ,że ogarnięte to wzorowo to dla mnie wręcz niezrozumiałe jest czemu tego silnika nie montowali seryjnie do 156 . To wybitnie mruczy i jeszcze lepiej zapiernicza. Kumpel miał ten motor w starym Bravo i 300KM z palcem w d... przy.masie auta lekko ponad tonę wpychało człowieka w tylną kanapę razem z przednim fotelem .

  9. #39
    heliogabal
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    Jest kasa jest impreza :-). Na Guinnessie był bodajże Teddy ze swoją 156 2.0 20VT z Fiata i nie dość ,że ogarnięte to wzorowo to dla mnie wręcz niezrozumiałe jest czemu tego silnika nie montowali seryjnie do 156 .
    O widzisz, i tu żeś mnie zainteresował Już sobie wątek czytam.

    (sorry za OT)

  10. #40
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    To łatwiej i taniej byłoby kupić jakieś BMW z V8 i "dołożyć" do niego blachy zewnętrzne ze 159-ki... Bo rzeźba, jaką tutaj opisałeś, jeży włosy na głowie...
    A ja czekam aż w końcu ktoś coś zrobi, a nie będzie bzdety wypisywał, już tu byli tacy co mieli turbo do 2.5 zakładać i co- gościa nie ma ruda wpier..... pewnie makarona bo stał dłuuuugo na allegro taka żyleta była. Drugi robił plebiscyt na Auto weekendowe do upalania za 20 klocków. Propozycje były ciekawe: Camaro V8, jakieś STi się pojawiło i to jeszcze DCCD- dla mnie nierealne, chyba że po spotkaniu z Tirem i co GTV wskoczyło do domciu (dzie tu radość z jazdy sie pytam?????), a po 2-3 miechach do żyda.
    W tym przypadku, jak się by znalazł chętny na taka robotę to autor wątku podoła, ale na bank przynajmniej na początku coś będzie do poprawki. A poza tym będzie ciężko znaleźć człowieka który się tego podejmie, bo jak masz do wyboru łatwą i pewną robotę, to rzeźbienie się nie opłaca, a tu jeszcze automat

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Stąd te wyliczenia. O automacie lub Q4 była mowa dużo później a tutaj różnica była by większa.
    Możemy się założyć, że jak to powstanie na wadze będzie w granicach 1650 kilo z bakiem do połowy zalanym

Podobne wątki

  1. [Zapowiedź] Rispetto per Giuseppe Busso - Czyli Ogólnopolskie Spotkanie Belli z Busso V6
    Utworzone przez LukeMazur w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 302
    Ostatni post / autor: 29-04-2015, 10:02
  2. Gdyby ktoś by chciał podłączyć Boxa ...
    Utworzone przez rychuslu89 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-07-2013, 15:25
  3. Gdyby nie Alfa Romeo to co???
    Utworzone przez DaniioDTB w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 406
    Ostatni post / autor: 01-09-2011, 05:52
  4. Gdyby was ciekawiło
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 19-01-2010, 21:58
  5. Czy gdyby alfa była tak popularna jak ...
    Utworzone przez Majka w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 15-07-2008, 09:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory