Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: z półsyntetyka na syntetyk?

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar dawideksl
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2,5 V6 Sportronic
    Postów
    172

    Domyślnie z półsyntetyka na syntetyk?

    Zmiana z półsyntetyka na syntetyk. Czy warto? Czy nie zaskodzi? moze pomoże? Co myślicie o takiej zmianie w mojej belli? Moze jakieś konkretne propozycje?
    (AR 166 2,5 V6 Sportronic)

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    raczej nie przechodzli się z gęstrzego na rzadszy, ja odradzam możesz rozszczelnić sobie silnik, jak jest na półsyntetyku to zostań przy tym.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Również odradzam mam ten sam silnik i leje półsyntetyk... półsyntetyk to dobry kompromis
    Jak wlejesz syntetyk to oprócz ryzyka rozszczelnienia jak pisał QBA będzie Ci też głośniej chodził silnik...

    pozdrawiam,
    ~tomaz

  4. #4
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    tak jak koledzy mówią nie przechodz z półsyntetyka na syntetyk. będzie głośniejsza praca silnika, syntetyk jest rzadszy. leje się go do silników nowych lub z przebiegiem do około 100 tysięcy, póżniej w silniku są większe luzy pasowania i powinno zalać się wtedy półsyntetykiem co by je zmniejszyć ( choć są tacy co jeżdźą na syntetyku z przebiegiem 200 tys., ale go leją od początku). więc jak masz półsyntetyk proponowałbym go nie zmieniać na syntetyk

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar dawideksl
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2,5 V6 Sportronic
    Postów
    172

    Domyślnie

    dzięki wielkie za odpowiedzi, zaleję półsyntetyk 10w40. Czy macie jakieś doświadczenia z castrolem magnatec?

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawideksl Zobacz post
    Czy macie jakieś doświadczenia z castrolem magnatec?
    Lałem go do alfy 33 i nawet byłem zadowlony, nie brała go prawie wcale.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    raczej nie przechodzli się z gęstrzego na rzadszy, ....
    Wszystkie oleje mają taką sama gęstość rzędu 0,87g/ccm - ludzie nie mylcie lepkości z gęstością. Wracając do twojego auta i silnika to do V6 zalecanym olejem był i jest pólsyntetyk o klasie lepkości 10W40, który zapewnia grubszy film olejowy (niz sytetyk 5W40), a jest to wazne w przypadku tego silnika, bo jest on luźno pasowany.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ENZO
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Podkarpacie
    Auto
    Leon 1.8T
    Postów
    42

    Domyślnie

    Do "luźnych silników" polecany jest również olej 10w60

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Polska i Holandia :)
    Auto
    Poszukuję Alfy 159
    Postów
    127

    Domyślnie

    Cytat Napisał ENZO Zobacz post
    Do "luźnych silników" polecany jest również olej 10w60
    możesz troszkę szerzej potraktować temat? Jak rozpoznać czy już warto zmienić olej na 10w60 czy nie? ja obecnie na Castrolu Magnatec 10w40 jeżdzę i jest ok...tak myśle

  10. #10
    Roswell
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawideksl Zobacz post
    castrol magnatec
    Ja bym tego nie zalał do silnika, przereklamowane pieroństwo
    Ja do każdego samochodu lałem za każdym razem oleje innego producenta, tak sobie testowałem i drogą prób i błędów moim faworytem stał się:
    VALVOLINE Max Life i złego słowa na niego nie powiem
    Już nic innego nie kupuje.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-03-2014, 17:28
  2. A.R 147 1.6 T.S 105km przejscie z półsyntetyka
    Utworzone przez mati171 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-05-2012, 20:18
  3. Powrót z półsyntetyka na full syntetyk ?
    Utworzone przez pilich w dziale 147
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 14-05-2012, 07:28
  4. syntetyk czy pólsyntetyk
    Utworzone przez highlander109 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 13:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory