Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Silnik AR 156 TS Nie rusza

  1. #1
    Roalek
    Gość

    Domyślnie Silnik AR 156 TS Nie rusza

    Mam wielki kłopot bo jednostka przestała mi pracować. Pasek rozrządu pękł i koniec jazdy. Moje pytanie to czy ktoś się orientuje ile może kosztować remont takiego silnika.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roalek Zobacz post
    Mam wielki kłopot bo jednostka przestała mi pracować. Pasek rozrządu pękł i koniec jazdy. Moje pytanie to czy ktoś się orientuje ile może kosztować remont takiego silnika.
    Ciezko bedzie oszacowac koszty bez uperzedniego rozebrania silnika. Nie wiadomo dokladnie co sie tam podzialo, ile zaworow bedziesz mial do wymiany, czy przypadkiem nie uszkodzily sie tloki, ale to juz wesja bardzo pesymistyczna. Oczywiscie dolicz wymiane rozrzadu i pewnie wariatora rowniez, a to juz jest koszt okolo 1.000zl. Jesli nie ma zbyt wielkich szkod i nie bedziesz robil tego w ASO, to jest szansa, ze zamknie sie to kwota okolo 2.000zl - ale to wersja raczej bardzo optymistyczna. By moc wiecej powiedziec, trzeba rozebrac motor.
    Pozdrawiam.
    - Rafal

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Często remont jest mniej opłacalny niż zakup używanego silnika. Niestety z używanymi też nigdy nie wiadomo co w nich siedziało.. Przy remoncie musisz przede wszystkim wziąć pod uwagę, że masz na 99 % pogięte zawory wydechowe (koszt oryginału około 40-60 zł za sztukę i mowa tutaj o cenie z allegro ), ale ich stan i ilość uszkodzonych zależy w dużej mierze od tego, w jakich okolicznościach pasek się urwał. Po zdjęciu głowicy zazwyczaj trzeba ją splanować, choć czasem może to być zbyteczne. Do zaworów dochodzą również popychacze, uszczelniacze i kilka innych operacji dostosowujących gniazda do nowych zaworów itd. Będziesz również potrzebował nową uszczelkę pod głowicę, oczywiście płyny i oleje też tutaj nowe wchodzą w rachubę. Warto też zmienić sobie koło pasowe na wale bo ono często jest odpowiedzialne za przedwczesne zużycie paska. Poza tymi zabiegami niektórzy mechanicy zmieniają również szpilki dociągające głowicę, ale na starych też mi silnik składano i zrobił ponad 200 tyś. Wtedy (4 lata temu) zmieściłem się w kwocie około 1200 zł, ale nie liczę tutaj oleju i płynów bo je już miałem i wariator też u mnie był w miarę świeży, więc nie wymagał wymiany. Jeśli o czymś zapomniałem, to niech mnie inni poprawią. Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 28-04-2009 o 14:02

  4. #4
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Po zdjęciu głowicy zazwyczaj trzeba ją splanować, choć czasem może to być zbyteczne
    Po zdjęciu głowicy zawsze trzeba ją splanować !

Podobne wątki

  1. Wentylator chlodnicy nie rusza
    Utworzone przez karolzdwpl w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 28-08-2017, 18:03
  2. [159] Rusza się kanapa.
    Utworzone przez misiakelek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-12-2014, 07:27
  3. 1,9 JTD - silnik nie rusza
    Utworzone przez Johnny_Sins w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-07-2013, 17:18
  4. [145] drążek mi się rusza...
    Utworzone przez fluorek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-08-2012, 18:42
  5. 156 ledwo rusza po odpaleniu
    Utworzone przez Izabela w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-03-2009, 20:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory