A jeszcze poprzednik czyli 1.9 DTH miał resurs 500tkm:-)
A jeszcze poprzednik czyli 1.9 DTH miał resurs 500tkm:-)
www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000
Dokładnie i dlatego po naprawie wtryskiwaczy (pełnej) czasem takie kwiatki wychodzą. Akurat współpracujemy z firmą która robi to na epsie945 i też taki przypadek był mimo zastosowania technologii producenta.
Ostatnio zamówiliśmy w ASO 308mki do 210tki - przyszły carcasy tj fabrycznie odnowione wtryskiwacze w pudełkach fiata, nowe kody były na nich nadane a nie dało się ich wkodować diagnozą do ecu, korekta była zaś gorsza od wtryskiwacza który siedział w cylindrze wcześniej.
www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000
kolejny powód za tym, żeby nie podnosić mocy w 2.0:
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,191938...z-silniki.html
Jeżeli w Giuli silniki są rozwiercone (lub na nowo zaprojektowane, a może zapożyczone od np. Mercedesa) do pojemności 2.2 aby mieć moc ok 200KM to może oznaczać, ze makarony doszli do wniosku, że "nasze" 2.0 mają kres wytrzymałości...
Podejrzewam, że łatwiej byłoby im zrobić i przetestować nowy program niż grzebać w pojemności silnika.
Swoją drogą szkoda, ze pojemność przekroczyła 2l. - będzie większa akcyza.
Zbliża się wielkimi krokami mała uroczystość. Czy są przewidziane z tego tytułu jakieś nagrody? Proponuję oprawiony pęknięty tłok jako nagroda dla autora tysięcznego posta![]()
Ostatnio edytowane przez jacool.n ; 23-01-2016 o 10:58
W benzynowej wersji Quadrifoglio Verde z litra pojemności osiągnięto 176 KM.
No to już jest poziom szlifierek drogowych. Ile takie auto pojeździ bezproblemowo?
Tata kupił renault Clio IV nowke sztukę Pojemność 0.9 l moc 90KM wiadomo uturbiony. Zapytałem sprzedawcy ile takie auto pojeździ, lawirowal lawirowal i wkońcu jasno przyznał że 100 - 150kkm powinno być wszystko ok, także kupowanie takiego auta z tym silnikiem z drugiej ręki - różnie może być. . Olej wg. Producenta ma być wymieniany oczywiście co 30 tys....
wskaznik temp oleju to jest bardzo dobra rzecz i zdecydowanie przydałby się tez w 2.0, 2.4 itp.
Przebiłem się przez te 80 kilka stron (za pewne część osób zauważyła) i nadal nie wiem po lekturze co było bezpośrednią przyczyną tych awarii...
Trzeba by opinii rzeczoznawcy, dokładnego badania tych przypadków. Jest kilka spraw wspólnych, masa wątków pobocznych i hipotez, ale wydaje mi się że to za mało żeby postawić jednoznaczną diagnozę.
Z lektury tematu można wyczytać kilka istotnych spraw/opinii:
- profilaktyka lepsza niz leczenie - profilaktyczna wymiana wadliwej uszczelki pompy oleju to bardzo istotna sprawa, żeby zminimalizować ryzyko niskiego ciśnienia oleju i w konsekwencji ryzko poważniejszej awarii,
- zaleca się regularne wymiany oleju częściej niż to nakazuje producent (optymalnie co 10 tys)
- wytrzymalosc tego motoru i podatnosc na tuning okazuje sie dyskusyjna - w przypadku chipa nalezy odp na pytanie czy na pewno gra jest warta świeczki dla tych kilku koni więcej w przypadku sterownika, ktory jest skomplikowany i wielu tunerów nie podejmuje się w ogole grzebania w nim - każdy posiadacz musi sobie sam odpowiedzieć na to pytanie. Zawsze to ryzyko, tym wieksze im bardziej uzywany / eksploatowany motor, szczegolnie przy wyzszym przebiegu, tym bardziej jesli historia nie jest znana w 100%. Warto miec tez na uwadze fakt, ze kryzys wymusil tez oszczednosci materialowe - nie nalezy sie zatem spodziewac ukrytych rezerw mocy.
- tunerzy powinni rzetelnie informowac klientów o +/- i ryzyku związanym z modyfikacją,
- czy historia sprawdzona/przebieg potwierdzony i wszystkie niedomagania usuniete?
- nie bagatelizuj checkow,
- w opisywanych przypadkach dojście, co bylo bezposrednia przyczyna awarii i jej wyeliminowanie, tak aby historia sie nie powtórzyła - niby truizm, ale okazuje się, że to nie takie proste,
- prawidłowa eksploatacja, regularne przeglądy diesla, sprawdzone paliwo
- wszyscy jesteśmy konsumentami więc powinniśmy byc świadomi obowiązków i praw jakie nam przysługują,
- w opisywanych przypadkach po remoncie silnika zalecacie powrót softu do serii,
pewnie jeszcze się znajdzie kilka innych...
Ostatnio edytowane przez szewi ; 28-01-2016 o 02:06
U jednego zrobi 80 tysięcy a u drugiego 300... Zobacz, jak dobrze sobie radzą litrówki forda. Nie dość, że seria już wyżyłowana, to jeszcze ludzie to podkręcają i nic specjalnego im się nie dzieje.
- - - Updated - - -
Co do pękających tłoków. To ile ich już jest na forum? 3-4? Chyba, że coś przeoczyłem. Kilka odosobnionych przypadków a dyskusja, jak w sejmie. Niektóre ASO VW w tygodniu ma więcej takich i podobnych przypadków i to wcale nie z racji większej ilości tych aut na rynku...
Nie siejmy takiego defetyzmu.
PS
Napisał to "strasznie wystraszony" właściciel 2,0 JTDM po dwóch stówach![]()