Kolego ale twój rozrząd może byc o.k. - poleciała tylko panewka na wale, czyli teraz masz do zrobienia dół silnika
Kolego ale twój rozrząd może byc o.k. - poleciała tylko panewka na wale, czyli teraz masz do zrobienia dół silnika
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Słuchajcie sprawa przedstawia sie tak, na 100% to panewki i teraz tak czy jest obowiązek po kolizji rozrządu sprawdzenia dołu silnika? tylko musza to byś pewne informacje będę też dzwonił do ASO pytać sie o procedure naprawy. Mechanik wypiera sie mówi ze to moja wina po podobno dawałem mu w pizde za przeproszeniem. Teraz nie wiem co robić jeśli byłby obowiązek sprawdzenia dołu to biore rzeczoznawce i niech wykaże że dół silnika był także do zrobienia i że jest to błąd mechanika. Co byście zrobili na moim miejscu potrzebuje szybkich odpowiedzi? Nie mam zamiaru płacić teraz takich pieniędzy za błąd mechanika, który mówi ze nie sprawdza sie dołu bo nic tam sie nie dzieje po kolizji rozrządu. Niech ktoś coś poradzi bo nie wiem co robić juz
Panowie nikt nic nie podpowie?
daniell162 chyba o to najlepiej spytac aso lub rzeczoznawcy, na forum wiadomo jak, jeden slyszal, drugi powie tak, 3 nie. Chcesz mieć pewnosc zadzwon do serwisu, albo podjedz i spytaj co i jak.
Pozdrawiam i powodzenia, jak mozesz napisz co to za mechanik dla przestrogi, bo widac ze w kulki leci
jak będę wiedział na 100% że on spaprał robote to napisze co to za jeden narazie nie będę oczerniał nikogo.
Może ktoś coś jeszcze poradzi w tej sytuacji?
po kolizji panewki powinno się wymienić w ciemno ,nie wielki koszt ,na panewkach po kolizji są mikro pęknięcia nie da się tego zdiagnozować w zwykłym warsztacie.
Jeżeli występuje kolizja w silniku, to leci góra... ale mimo to powinno się sprawdzić dół, aby mieć pewność że jest wszystko ok.
- Jeżeli panewka się obróciła , to musisz zmienić wał, bo tego nie wyszlifujesz. Tzn, wyszlifujesz, ale trzeba go potem azotować.
- do sprawdzenia beda korbowody,
- panewki do wymiany
Czy ktoś uż sprawdzał czy to panewki się obróciły? Może to sworzeń tłokowy tak tłucze?
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
Nikt jeszcze nie sprawdzał, ale mechanik powiedział że to na 100% jest panewka. Najwcześniej w poniedziałek będzie to rozebrane. Mam nagrany dźwięk działania tego silnika a raczej to stukanie. Wrzuciłem to na serwer, może coś więcej powiecie po usłyszeniu tego dźwięku. Pozdrawiam i czekam na dalsze wskazówki.
Poniżej podaje link:
Nagranie001.amr
A jak dodaszs gazu to stuk zwiększa swoją czestotliwość ?
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
Nagranie było wysłane gdy silnik działał na biegu jałowym. Gdy dodaje gazu słychać coraz większe i coraz częstsze stukanie. Poprostu zaczyna coraz mocniej walić. Może nasuwają wam się jakieś nowe wnioski? Pozdrawiam Was Alfaholicy i czekam na kolejne wskazówki