Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 25 z 25

Temat: Alfa 147 2,0 benzyna+gaz TS

  1. #21
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lck Zobacz post
    Daj sobie spokój z 147. Za 7k z LPG to będzie porażka
    Kolego bredzisz .
    Cytat Napisał Lck Zobacz post
    dodatku nikt LPG nie montuje, żeby przejechać na nim 20k km.
    Ja tak montuję na 147 zrobiłem ok 30 tyś przez 3 lata
    166 35 tys przez 4 lata
    Także nie generalizuj
    Cytat Napisał Lck Zobacz post
    W benzynach jest problem z wariatorem (1.6 120KM i 2.0) i przekręcają się panewki.
    Kolejna bzdura
    wariator wymieniamy razem z rozrządem a ten wymieniamy co 3- 5 lat albo max 60 tyś /generalnie mechanicy dają gwarancję na 50 tyś i spokojnie tyle wariator wytrzymuje.
    Panewki kolejny głupi mit bo paru gościom się przekręciły.
    A na samym forum jest kilkaset osób, które swoje ts maja po kilka lat, zrobili kilkaset tysięcy km i patrz nic się nie przekręca.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Lck Zobacz post
    Auto w porównaniu do VAGa, stilo, 307 czy astry drogie i skomplikowane w eksploatacji
    Co to znaczy skomplikowane w eksploatacji.
    Bo ma 8 świec.
    Bo ma wariator/ cała gama japońców ma/
    bo ma 4 wahacze z przodu zamiast 2 jak wspomniane auta.
    I to jest Twoim zdaniem coś skomplikowanego?
    Dobrze ,że manualnego zegarka nie montują w 147 to by gadali ,ze technologia rodem z nasa
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    - - -
    Co to znaczy skomplikowane w eksploatacji.
    Bo ma 8 świec.
    Bo ma wariator/ cała gama japońców ma/
    bo ma 4 wahacze z przodu zamiast 2 jak wspomniane auta.
    I to jest Twoim zdaniem coś skomplikowanego?
    Dobrze ,że manualnego zegarka nie montują w 147 to by gadali ,ze technologia rodem z nasa
    Bo wiesz, jak ktoś porównuje do punto 1.2 60km w golasie to rzeczywiście więcej pali, jest drogie w utrzymaniu itd.

    Tylko właśnie niektórzy nie zauważyli, że to trochę inna klasa auta
    Inaczej nie umiem wytłumaczyć, że ktoś kupuje samochód z silnikiem 2.0, 150km a później płacze, że jest nieekonomiczne, bo pali 10 litrów
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    Kupując 2.0 TS czy 1.8 TS proponuje w ciemno zdejmować miskę i wymieniać panewki korbowodowe póki działają. W tych silnikach po prostu wycierają się górne panewki i jak tego się nie wymieni to ją obróci i po zawodach. Właśnie wymieniłem w swojej 166 przebieg 173 tyś silnik czysty w środku czyli o olej ktoś dbał a górne wszystkie 4 z widocznymi śladami zużycia. Stukać nic nie stukało a tak jazda to bomba zegarowa, bo znam już różne przypadki obrócenia panewki i wcale to nie musi się stać na wysokich obrotach. Rozrząd zmieniamy z kpl. pasków + balans i rolki oraz pompa wody. Wariator można wpisać w wymianę obowiązkową wraz z rozrządem koszt jego ok 700zł
    Miłośnik pizzy i samochodów włoskich

  4. #24
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa 147
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    A skąd Ty wziąłeś 3100?
    szybki rzut okiem na allegroszu - komplet wahacze + łączniki = tysiak, w opcji najdroższej, czyli TRW. Za połowę tego kupisz najtańsze zamienniki, a przy deklarowanych przez Ciebie przebiegach i tak pewnie na 2 lata starczą...Są jeszcze średnie półki itp.
    Na iparts strone wszedłem, ale były włącznie z amortyzatorami: http://www.iparts.pl/auto-czesci/zes...29-100370.html

    Czyli przód zawieszenie to koszt ok. 1000zł + cena mechanika? Ale policzyłeś góra i dół?
    No przy moich przebiegach rocznie ok...8/9tyś max myślę... zimą wyliczyłem, że ok 650km robię miesięcznie.
    Gaz dlatego, że to oszczędność zawsze i wyliczyłem że przy mojej jeździe w porównaniu do benzyny to oszczędność z rzędu 1,6tyś rocznie. A to dużo...czyli średnio 150zł więcej miesięcznie zostaje w kieszeni.

    Alfa za 7tyś to szrot? Takie są ceny ba...nawet są za 5,9tyś ... wersje poliftowe po 10tyś+ są.

    Rozrząd to ok 600zł wariator + 400zł(rozrząd) + mechanik - 1,3tyś który wymienia się raz na 4lata w moim przypadku.
    Zawieszenie jeśli nawet średnio co 30tyś km i to minimalny pułap to i tak na 2,5roku średnio jak nie 4 lata nawet i spokój?

    To co jeszcze drogiego jest do wymiany? Kupując Alfę w cenie średnio 7tyś będę mógł od razu wymienić na pewno rozrząd.

    Zastanawiam się czy do mechanika czasem nie podejść. Ogólnie mam w mieście swojego mechanika, który no jest tani, wszystko dobrze jest robione i do tego czasowo na prawdę też dobrze. Może zapytać i jego o ceny części, albo też ile on by brał za wymiane takich rzeczy.

    Pytanie czy zaraz po kupnie zawieszenie też do wymiany?

    Samochód wiadomo, trzeba wymieniać elementy, dbać o niego.
    Rover 220 Sdi wymiana rozrządu wraz z napinaczem 1,2tyś zł z robocizną miałem policzoną pamiętam, ale nie zdążyłem zapłacić bo spadł z podnośnika mechanikowi.


    Troszke to dziwne...bo kurczę nawet w pracy jak coś wspomniałem o Alfie to od razu nie kupuj bo to awaryjne i ciągłe koszta duże.

    Więc pytanie nasuwa się co jest jeszcze takiego drogiego do wymiany?

    Elektronika - myślę, że ceny standardowe...czuje że i tak mniej wydam na elektromechanika niż w Roverze 220Sdi gdzie w ciągu 3 miesięcy byłem 4 razy aż.


    Chodzi mi tutaj o mentalność...bo jeśli przez to zawieszenie(góra i dół, jeśli tak policzyłeś) to 1000zł + robocizna to jednak raz na 3 lata zrobić to średni wydatek w sumie.... 1300zł/36=30zł miesięcznie
    Wariator raz wymieniony i spokój na 2 lata.


    Tylko pytanie jest takie, bo wychodzi na to, że wiecznie trzeba jeździć jak na bombie. Uważać nawet na zakręt, za mocno nie hamowac itp.... obchodzić się jak z jajkiem?

  5. #25
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Ile chcesz w samochód włożyć to już zależy od Ciebie.
    Jesteś na forum miłośników marki, my tu nawet na zapas wymieniamy pół auta, bo taki mamy kaprys

    Jak Ci nie będzie przeszkadzać, że czasami coś zaskrzypi albo stuknie w zawieszeniu itd. itp, że szyba się przycina albo jakaś żaróweczka od kontrolki się przepaliła, to żadnego majątku nie wydasz. Alfa jest droga, ale jeśli chcesz ją trzymać w perfekcyjnym stanie.
    Jeśli nie podchodzisz do samochodów z nie wiadomo jakim pietyzmem, to auto jak każde inne. Koło Ci nie odpadnie od lekko skrzypiącego wahacza. Kwestia podejścia. Nie musisz wymieniać całego zawiasu przecież, można przecież wymieniać tylko to, co jest zużyte.

    Czy na wstępie będzie zawias do wymiany? Zależy co kupisz.
    Widać nie jesteś zbyt doświadczony w zakupie aut, bo patrzysz na najtańsze sztuki na rynku. Najtańsze sztuki na rynku to totalne śmiecie. Już pomijając typowo stan techniczny, to policz sobie na przykład, że zaraz musisz kupować opony za tysiaka, a później drugie na zimę za kolejnego. Bo kto sprzedaje auto za 5 tysi z nowymi oponami? Do tego najtańsze + gaz. Instalacja nie jest wieczna. Nikt nie włoży gazu za 2k, żeby zaraz sprzedać auto za 5. Prawdopodobnie jest już mocno wyeksploatowany.

    Najważniejsza zasada, to nie kupuj auta na które Cie nie stać. Lepiej jeździć biednym punto 1.2 i mięć luźną głowę, niż super alfą w skórach i później brać chwilówki, bo trzeba wydać na auto.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

Podobne wątki

  1. S.C.A.R.: Squadra Corse Alfa Romeo - Benzyna droga? Alfa na komputerze:)
    Utworzone przez rdk w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 13-11-2022, 19:17
  2. Alfa Romeo 156 2.0 JTS Benzyna
    Utworzone przez krzysiek1734 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-02-2013, 09:43
  3. alfa 147 t-spark 1,6 benzyna 120 km
    Utworzone przez romek59 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-04-2012, 06:36
  4. Alfa 156 1.6 benzyna - Sochaczew
    Utworzone przez yoak w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-02-2012, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory