To może wywołajmy do tablicy kolegę Maćka-156, który taką wersję wydarzeń przedstawił na kilku forach motoryzacyjnychZ tego co napisał informacja o różnych termostatach pochodzi z programu Autodata. Wg programu stosowano dwa rodzaje termostatów o różnej temperaturze otwarcia.
Wszystko zależy od tego jaki masz termostat. Jesli oryginalny fabryczny to otwiera się on przy temp. 78C. W 2006 roku fiat wprowadził modyfikację termostatów do JTD i te termostaty utrzymują wyższą temperaturę silnika. OPIERANIE SIĘ NA WSKAŹNIKU KABINOWYM NIE MA ŻADNEGO SENSU - należy podpiąć komputer i odczytać rzyczywistą temperaturę widzianą przez ECU
Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/147_...#ixzz3zCRK7DDz
JPeg z charakterystykimi termostatów na stronie 3 tematu niestety nie jest już dostępny.
Ostatnio edytowane przez Casio ; 04-02-2016 o 13:00
Możemy wywołać, dyskusja z Maćkiem156 na forum Alfa-lancia.pl którą z kilkoma osobami z nim prowadziłem (już nieistniejącym) miała 160 stron, finał był taki że wypisywał bzdury bo jażdy termostat miał temp otwarcia 88 stopni, przynajmniej do JTD. W silnikach TD stosowanych w Bravo i Alfie 145,146 miał faktycznie 80 stopni
Na temat czujnika temperatury w termostacie też kolega maciek 156 miał dużo do powiedzenia tylko, że mijał się z prawdą
Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka
Mijał się, w każdym razie po wymianie termostatu temperatura wskazywana przez wskaźnik była 90 stopni co jest raczej bardziej pożądane niż 80, obojętnie czy był uwalony czujnik(akurat w alfie czujnik jest bardzo dokładny)czy termostat
Oczywiście temperatura robocza jtd to ok. 90 stopni C.
Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka
Panowie w JTD byla zmiana termostatu i nie jest to wymysł kolegi Maćka tylko prawda. Mogę Wam pokazać papier z tym związany.
Napisane z komóreczki!
To ja poproszę ten papier. I na to, że w moim jtd są niby 2 kanały w czujniki temperatury jak twierdził kolega maciek
Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka
Też chce zobaczyć ten papier, w swojej 105 konnej 156 JTD 10 lat temu wymieniałem termostat orginalny z pierwszego montażu i też miał wybitą temperature 88 stopni na korpusie. Jeśli była jakaś zmiana nie dotyczyła temperatury otwarcia
Mnie sprawa ciekawi z racji tego, że problem lekkiego niedogrzania pojawił się po wymianie rozrządu. Przedtem nie miałem z tym problemów. Wskazówka nie opadała przy chwilowym postoju lub lekkim nawiewie. Nie sądzę aby pompa wody miała z tym cokolwiek wspólnego.