Czesc wszystkim
Zamierzam kupic Alfe Romeo GT. Mial byc JTD bo 'oszczedny' ale jak sie dowiedzialem o mozliwych awariach calego jego osprzetu i ich naprawach idacych w grube tysiace to chyba mi sie odechcialo (+ fakt ze dizel na krotkich dystansach po miescie, do 7km i korki - moj tryb jazdy - nie za bardzo sie nadaje i moze spalic nawet z 10l ropy na 100.
Zatem mysle o benzynie i ewentualnym dolozeniu LPG do niej.
Dowiedzialem sie ze JTS to raz slaba konstrukcja (jak loteria? - jednym w miare jezdzi, innym psuje sie na potege?) a dwa ze slabo z nia jesli chodzi chodzi o LPG.
Zostaje wiec starszy konstrukcyjnie 1.8TS (i brak bezposredniego wtrysku jak w JTS) albo 'marzenie Alfoholika' czyli 3.2V6.
Nie mialem nigdy gazu w aucie stad szybkie moje trzy pytania (sorry jesli moze troche amatorskie):
1. Jakie instalacje do nich chodza do nich najlepiej (marka, model i calkowity koszt zalozenia)? - tak zeby to auto chodzilo w taki sposob ze nie czuje sie praktycznie zadnej roznicy jadac na gazie i nie sprawiaja one problemow z eksploatacja.
Rozumiem ze teraz zaklada sie prawie tylko tzw. sekwencje? A co z tymi najnowszymi instalacjami, ktore wtryskuja ciekly gaz? Sa duzo lepsze?
2. Gdzie najlepiej zalozyc instalacje polecone w punkcie 1? Mieszkam w Poznaniu, ale jak jest gdzies specjalista w Polsce znany z tego ze 'robi jak nikt inny' to sie przejade nie ma problemu.
3. Jak to wyglada ze spalaniem w miescie (raczej krotsze dystanse do 10km jednorazowo+korki) po zalozeniu poleconych instalacji w punkcie 1?
Znalazlem broszure i przeczytalem ze 1.8ts powinna palic 12.2l/100 benzyny a 3.2v6 okolo 18.9l/100. Czy w takim przypadku moge zalozyc ze bede spalal okolo 14l lpg przy 1.8ts i 20l przy 3.2v6?
Do tego dochodzi tez sprawa tego ze przy gazie i tak te pierwsze 2-3km musze jechac na benzynie i dopiero potem instalacja sama sie przelacza na gaz prawda? A moze w tych instalacjach z cieklym gazem juz tego nie ma i jezdzi sie tylko i wylacznie na gazie?
Dziekuje pieknie za pomoc i pozdrawiam serdecznie
ps. moje przebiegi nie beda wielkie, 10-12 tys km rocznie. Glownie w miescie z korkami i krotsze dystanse do 7-10km max w jedna strone.....stad sie troche odmyslilem z JTD....dizel sie meczy w miescie, wolno sie nagrzewa, wiecej pali na krotkich dystansach....no i ten osprzet....jakby zadbac o caly to pewnie z 5-7 tys zlotych (dwumas, turbo, wtryski, egr, klapy wirowe, szpilki przy kolektorach, dpf....o Boze)![]()