Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 31 z 31

Temat: Demontaż tylnego zderzaka

  1. #31
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    okolice Inowrocławia
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170 KM
    Postów
    6

    Domyślnie

    Dzisiaj wymieniałem (po raz pierwszy) lewy zewnętrzny czujnik parkowania i chciałbym dodać kilka zdań do fajnego opisu kolegi jahu

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Odgrzebię trochę temat, ale mam kilka dodatkowych uwag dla kogoś kto chciałby sam zabrać się za wymianę zderzaka.

    Po pierwsze – demontaż i późniejszy montaż tylnych lamp. Ta operacja wymaga zgrabnych rąk i małego kluczyka "8" (chyba że da się łatwo zdjąć wewnętrzną tapicerkę?). Lampy trzymają się na trzech śrubach 8 (dwie są łatwo widoczne, trzeciej trzeba poszukać).

    Faktycznie trzecia śruba jest schowana i trafienie na nią nie mówiąc już o przykręceniu z powrotem jest upierdliwe. Ja odkręciłem ściankę dochodzącą do narożnika bagażnika, odciągnąłem ją do przodu i w prawo a następnie odciągnąłem tapicerkę lewej strony w prawo, dzięki temu okienko znajdujące się w tapicerce przesunęło się do środka odsłaniając trzecią śrubę.

    Śruby od dołu (dwie) są mocno zabrudzone i wymagają użycia jakiegoś penetratora i dobrego torxa.

    Zgadza się, mając tę wiedzę oczyściłem śruby i popsikałem penetratorem na początku operacji zaraz po podniesieniu lewej strony samochodu.

    Wydaje mi się, że nie trzeba ściągać całego zderzaka – do wymiany czujnika z lewej strony próbowałbym odkręcić tylko lewą lampę (pominąłbym zdejmowanie prawej lampy – to najbardziej czasochłonna robota). Na pewno do wymiany czujnika po lewej stronie wystarczy odhaczenie zaczepów po lewej stronie, ja prawej strony nie ruszałem (tzn. zdjąłem tylko lampę i odkręciłem śrubę zderzaka spod lampy, ale zaczepy pozostały na swoim miejscu)

    Tak, kolega ma rację. Po odkręceniu lewej strony z prawej strony odkręciłem tylko dolną śrubę pod zderzakiem. Po tym przygotowaniu da się odciągnąć lewą stronę zderzaka na 20-25 cm do tyłu co bez problemu da nam dostęp nie tylko do lewego zewnętrznego czujnika ale i do lewego wewnętrznego. Tak odciągnięty zderzak należy zabezpieczyć żeby nie "wisiał", podeprzeć od dołu lub podwiesić jeżeli mamy taką możliwość.

    To tyle dodatkowych uwag, podziękowania dla Tomka_KRK – bez jego krótkiego, ale treściwego opisu, chyba bym nie zabrał się za tą robotę (nie zabrałbym się też, gdybym nie miał dostępu do podnośnika oraz ogrzewanej i suchej hali - dwie dolne śruby są mocno upierdliwe i bez leżenia na ziemi jest ciężko do nich podejść).
    Również robiłem to w ogrzewanym warsztacie co przy temperaturze zewnętrznej 0 stopni daje komfort pracy i pewność, że nie uszkodzimy plastikowych elementów.

    No cóż, brak wprawy spowodował, że moje uwagi są przed cytatem, w środku cytatu i po cytacie, sorry.
    Ostatnio edytowane przez woj ; 13-02-2016 o 20:17 Powód: błedny cytat

Podobne wątki

  1. Demontaż tylnego zderzaka- Alfa 147
    Utworzone przez Piotrek_eM w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-03-2020, 02:43
  2. Demontaż tylnego zderzaka
    Utworzone przez Tfaruk w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-06-2010, 20:46
  3. [146] Demontaż tylnego zderzaka.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-03-2009, 22:37
  4. [146] demontaż zderzaka tylnego
    Utworzone przez preev w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-12-2007, 22:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory