Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
Ogromne wyciszenie w Grand Cherokee, świetne płynne zmiany i lepsze przyspieszenie na Dex VI Specol z AR9300 100ml a wcześniej dla porównania był bardzo drogi ATF estrowy z USA i nie było poprawy pracy AT.
Podobny efekt w kilku starszych skrzyniach Subaru 4AT.
Oficjalnie AR9300 nie jest rekomendowane do automatów z racji różnych konstrukcji i specyfiki ale ci którzy mają problemy i próbują nie żałują z tego co wiem.
Proszę bardzo, dla ewentualnych niedowiarkówanaliza czystego Specola 10W-60 Racing wykonana w niezależnym laboratorium w USA. Wyniki książkowe jak dla 10W-60 (lepkość 23.7 a karta podaje 24 więc bardzo bliski wynik testu co dowodzi jakości i dokładności produkcji!) a dodatki są typowe dla klasy API SN (niskie depozyty), A3/B4, BMW LL-01 itp. Na tor jednak dodałbym Archoila bo nie ma tu modyfikatora tarcia ale podobnie jak w wielu innych sporo droższych 10W-60. Poziom wapnia wskazuje, że deklarowany TBN 8,5 jak najbardziej realny. Miłego upalania
![]()
Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 16-02-2016 o 10:13
tak szybko zdążyłeś zrobić te analizy ! Żartuję, no jeśli Ty rekomendujesz to po zużyciu tego co mam, na pewno wezmę go pod uwagę.
Wczoraj też dostałem wyniki analizy kolegi, który leje 2 raz Specola 5W-30 C3 do Subaru boxer diesel z DPF 2010r (obecnie ok 115 tys km i kondycja silnika idealna a silnik monitorowany na bieżąco i to była już 15 analiza oleju!).
Ostatnio do Specola C3 poszła dawka AR9100 i AR9300 i wskaźnik zużycia żelaza spadł do rekordowego 3,87 ppm/1000km mimo aż 2,5% paliwa w oleju po 7500km. Co ciekawe, lepkość Specola, mimo takiej dawki paliwa w oleju nadal była 10 czyli spokojnie w normie dla 5W30. Wcześniej był ten sam olej z AR9100 ale bez AR9300 i poziom zużycia żelaza był 6,0 ppm/1000km więc poprawa dzięki AR9300 była istotna (ponad 35% niższe zużycie).
Wcześniej były oleje innych znanych marek, nawet kilkukrotnie droższe spec 504/507 i nawet do dodaniu do nich AR9100 nie udawało się zbić zużycia do tak niskich poziomów.
Teraz na testy w tym Subaru diesel z DPF poszedł nowy Specol 504/507 z mixem AR9100 i AR9200 nano WS2.
Tak, Archoil jest w posiadaniu dokumentacji potwierdzającej, że wysokiej klasy czystości nanocząstki technologii xS2 także w dość wysokiej koncentracji są bezpieczne dla DPF (potwierdzone także testami praktycznymi wykonanymi przez niezależną politechnikę w EU) i generalnie są bardziej bezpieczne (m.in. dzięki bardzo wysokiej odporności termicznej) od dodatków na bazie cynku, fosforu obecnych także w olejach klasy C3.
Decyzja zapadla zaleje millersa ee 5w 40 + ar 9100 do silnika i skrzyni
Mysle ze sie nie zawiode przez te 10 tys
Alfa Romeo 156 SW 1.9Jtd m-jet
HONDA CBR 1000RR REPSOL
Moja śliczna http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...jtd_m_jet.html
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma, nie przez to, kim jest, lecz przez to, czym dzieli się z innymi
Kasowanie błędów -Namysłów i okolice pisać PW
Tak patrząc na skład EE Millersa, to pomijając kwestię zbyt wysokiego poziomu siarki i fosforu wg tego badania 5W30 jak na deklarowane C3 itp, to ja bym raczej pomyślał nad AR9200 do silnika.
http://www.oil-club.ru/forum/uploads...1447227691.jpg
AR9100 będzie działać ok w tym oleju ale przy oleju z tak wysokim poziomem molibdenu pokusiłbym się o dodanie nano WS2 w postaci AR9200 ponieważ nano ws2 z molibdenem dają wysoki efekt synergii: niskiego tarcia jak i wysokiej ochrony przed zużyciem, prawie tak dobry jak unikalne nanocząstki jednorodne nano MoWS4. Lepsza od tego już jest tylko nanoceramika.
A nie myślałeś nad Penrite Enviro+ 5w40? Plus Archoil oczywiście.
To jest sprawdzony duet ;-)