Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 64

Temat: Jaki olej do skrzyni automatycznej

  1. #31
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    ATF wymienia się prewencyjne a nie kiedy jest problem bo wtedy już jest za późno.
    Ja robiłem kiedyś wymiany dynamiczne ale sprzętem z pompą i filtrem zewnętrznym. Wtedy dynamiczna wymiana daje możliwość wypłukania skrzyni przez nawet godzinę z dodaną płukanką a ATFu średnio potrzeba 150% pojemności żeby to zrobić dokładnie.
    Teraz uważam, że ma to sens głównie wtedy kiedy zmieniam markę na specyficzny ATF z innym pakietem i z innej półki jak np. Amsoil oraz kiedy jest potrzeba ratowania skrzyni bo coś zaczyna się dziać niepokojącego i jest nadzieja, że wypłukanie o wiele tańsze od rozbiórki i naprawy, rozwiąże problem. Wtedy nie znałem jeszcze Archoila AR2300 i płukanka dla mnie oznaczała konieczność wymiany dynamicznej.
    Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 24-02-2016 o 11:20
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  2. #32
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Rzeczywiście jest słabo z rozbudową chłodzenia ale wymiennika na chłodnicę (bez funkcji podgrzewania) wyciągniętą do zderzaka bym nie zamieniał nawet jeśli umożliwia to montaż Magnifine bo kawał węża wtedy jest do dyspozycji. Wg mnie ważne jest dla asb nie tylko chłodzenie ale i nagrzewanie w naszym klimacie, tak jak z olejem silnikowym, gdzie większość zużycia ma miejsce kiedy olej jest zimny. Co do filtra to chyba bezpieczniej będzie wymienić smoka w misce co jakiś czas bo on zbiera cały syf tutaj.
    wlyszkow jedyny problem jaki ja widzę w podłączeniu zewnętrznej chłodnicy asb, to brak fabrycznego przyłącza czyli elementu który podłączymy w otwory po wymienniku. Ja kombinowałem z różnymi przewodami, od Opla , Saab-a wszystkie od skrzyni AF40, ale i tak trzeba by ciąć łączyć i rzeźbić. Problem w tym że końcówka która wchodzi do skrzyni od tych węży ma zespolony uchwyt. Z tego powodu nie można ponownie zakuć przewodów hydraulicznych. Brak możliwości zamontowania ich w maszynie. Nie dogrzanie też nie jest problemem bo ja mam zakupiony zewnętrzny termostat do oleju, który zapewnił by przełączanie mały/duży obieg ATF. Jedyny problem to właśnie te przyłącze. Reszta jest do rozwiązania.

  3. #33
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Nawet jeśli podłączyć termostat i dwa obiegi to i tak bez wymiennika nie podgrzewasz zimnego ATF po uruchomieniu auta.
    Sprawdź AR9100 w ATF a temp max powinna się obniżyć.
    Jakie w ogóle max temp ATF osiągasz latem?
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  4. #34
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    No właśnie tego nie napisałem. Temperatura dochodzi do 105*C. Co do podgrzewania płynu myślę że nie jest on konieczny. Wiele aut ma po prostu chłodnicę ATF-u i zazwyczaj przy takim rozwiązaniu skrzynie mają się lepiej. Plusem chłodnicy jest to że znacząco obniży temperaturę, ale też wydłuży czas potrzebny do osiągnięcia odpowiedniej temp. czyli około 80*C. Jeśli chodzi o podgrzewanie płynem to nie pamiętam w który obieg są wpięte węże od płynu właśnie. Bo jeśli w mały to faktycznie podgrzewają, jeśli w duży to i tak lipa z podgrzewania.

  5. #35
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Wymiennik w długim obiegu byłby bez sensu. Jeśli jest wymiennik tzn że producent przewiduje działanie asb w temp pracy jak chłodziwo czyli dopuszcza te 95C. 105C to tylko trochę wyżej i tyle może udać się zbić dodatkiem. Fakt, że nie jest to niska temp i zbicie tego max o te 10C może dwukrotnie wydłużyć życie asb jak to mówią... ale z drugiej strony są auta które podczas holowania uzyskują temp ATF i 140C i dlatego wtedy dodaje się zewnętrzne chłodnice ATFu.
    Przyjmuje się że przy 240F czyli tych 115C zaczynają się sypać standardowy ATF i tworzy depozyty.
    Jaki ATF stosujesz?
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #36
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Zalałem Ravenolem T-IV. Wymieniony był dynamicznie. Najlepsze jest że dobierałem go ze strony Ravenola. A za kilka tygodni zmienili zalecany na ATF t-ws lifetime.

  7. #37
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Takie coś się nie przyda do podłączenia chłodnicy? To jest chyba złączka do dynamicznj wymiany do maszyny dla 159:
    http://wyposazeniemm.iai-shop.com/pr...ROMEO-159.html
    Zalany masz ATF o wyższej lepkości więc jest zapas na wyższą temp. W wielu autach do 6spd leje się już ATF klasy DEX VI - niższej lepkości często o niższych poziomach dodatków ze względu na konieczność pracy w wydłużonych interwałach wymiany i wymaganą niską dynamikę wzrostu TAN (zakwaszania, utleniania co jest naturalne przy zużywaniu się konwencjonalnych dodatków ochronnych).
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #38
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Pewnie by pasowało tylko cena powala.

  9. #39
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Ale jest ori MM. Part # jest więc kwestia znalezienia w dobrej cenie. Chyba że jednak przetestujesz choćby Archoila AR9100 - ok. 150ml wychodzi taniej a może rozwiązać problem nie czyniąc krzywdy asb.
    Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 24-02-2016 o 15:46
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  10. #40
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Myślałem nad AR9100, ogólnie używam dodatków od Archoila i jestem zaskoczony że działają. Wlałem AR6400CR do czyszczenia a po czysczeniu właśnie kończę 3 butelkę AR6800. Oczywiście standardowo do płukania silnika 2820 a oleju 9100.

Podobne wątki

  1. jaki olej skrzyni
    Utworzone przez yogi w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-11-2015, 21:55
  2. [159] olej w skrzyni biegów manualnej od skrzyni automatycznej!!!
    Utworzone przez jackblackxxx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 06-11-2015, 21:00
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-03-2012, 09:14
  4. jaki olej kupić do skrzyni automatycznej
    Utworzone przez suchyprosto88 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-06-2011, 15:28
  5. [146] Jaki olej do skrzyni ????
    Utworzone przez wichura w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-12-2008, 21:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory