Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: wariator do JTS-a

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie wariator do JTS-a

    Może ktoś podpowie czy wariator w 2,0 JTS jest taki sam jak w Ts-ach?

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Wg epera wariator i półpanewki w JTS są takie same co w TS-ach. Zastanawia mnie dlaczego wszyscy sprzedawcy na allegro piszą, że części o których mowa mają zastosowanie w silnikach TS ?

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Pewnie opisy były robione zanim wszedł JTS
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    156
    Postów
    19

    Domyślnie

    Odgrzeję trochę temat żeby nie zaśmiecać forum. W przyszłym tygodniu jestem umówiony na wymianę rozrządu. I dochodzi tu kwestia tego nieszczęsnego wariatora, którego niby nie słychać ale lepiej dmuchać na zimne... Przebieg 112000 km, jak myślicie wymieniać czy ryzykować i jeździć dalej. Druga sprawa, czy żeby wymienić wariata trzeba spuścić olej z silnika ?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar kolekszy
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Namysłów
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTDm-jet 140km powered by
    Postów
    978

    Domyślnie

    Olej zostaje, nie ma potrzeby go spuszczac. Rozrzad co 60 tys, wiec jesli go nie slychac na zimnym silniku to ja bym zostawil go do nastepnej zmiany.
    Alfa Romeo 156 SW 1.9Jtd m-jet
    HONDA CBR 1000RR REPSOL

    Moja śliczna http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...jtd_m_jet.html
    Człowiek jest wielki nie przez to, co ma, nie przez to, kim jest, lecz przez to, czym dzieli się z innymi
    Kasowanie błędów -Namysłów i okolice pisać PW

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał kolekszy Zobacz post
    Olej zostaje, nie ma potrzeby go spuszczac. Rozrzad co 60 tys, wiec jesli go nie slychac na zimnym silniku to ja bym zostawil go do nastepnej zmiany.
    Tak mówi mi mechanik. Ale właśnie nie mam przekonania tak do końca. W JTS jest zmiana fazy wtrysku w przeciwieństwie do TSa, a wykres halla jest zupełnie inny – identyfikuje każdy cylinder z osobna. Jeśli ta zmiana nie będzie grała z zmianą faz rozrządu, bo np.: wałek się będzie blokował/zatrzymywał w przypadkowej pozycji, to skutki mogą być większe niż w TS. Może dawać objawy „MAF”. W sytuacji, gdy sterownik nie wyrzuci błędu halla, to będzie dawał wtrysk zgodnie z tym co ma zaprogramowane. Niestety nie wiem do końca jak reaguje sterownik, przyjęłam pewne założenia… nie ma skąd pozyskać wiedzy na ten temat.
    Jedno to zmiana fazy rozrządu, ale wariator też ma chyba utrzymać stabilnie pozycję wałka i do niej wracać, ciśnieniem oleju.
    Nr jest ten sam, ale one jak pamiętam mają różne oznaczenia. Tak jak wałki. Co do tego nie mam pewności.
    Wymiana kompletnego rozrządu po 60 kkm lub po 3 sezonach zimowych, w tym wariatora. Wymień razem z planową wymianą rozrządu, profilaktycznie.

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    156
    Postów
    19

    Domyślnie

    Zdecydowałem się jednak wymienić wariator (profilaktycznie). Auto stoi właśnie u mechanika.

    Cytat Napisał Majka Zobacz post
    Nr jest ten sam, ale one jak pamiętam mają różne oznaczenia. Tak jak wałki. Co do tego nie mam pewności.
    No to się trochę zmartwiłem bo wariata kupiłem w serwisie Fiata. Sprzedawca sprawdzał po VIN'ie i niby ma pasować do Alfy

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Po nr VIN w ASO, to dobry zamówią. Ja się zastanawiam, bo warsztat mi powiedział, żebym nie kupowała przez ASO, bo w razie czego mają.
    Możesz napisać jakie będzie miał oznaczenia?

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    156
    Postów
    19

    Domyślnie

    Niestety nie podam Ci tych oznaczeń bo auto jest już u mechanika razem z wariatorem. Ale tak jak już wspomniałem sprzedawca (AUTO-MOTO-SZATAN - Sosnowiec) sprawdzał wariator według VIN i niby jest właściwy. A czy jest tak w rzeczywistości okaże się jutro po wymianie. Jak już dostane auto z powrotem to napisze jakie miał oznaczenia stary wariator.

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    156
    Postów
    19

    Domyślnie

    Niestety na starym wariatorze nie było żadnych oznaczeń. Na pudełku z nowego było tylko jakieś F166.

Podobne wątki

  1. Wariator ?
    Utworzone przez makatrio w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 07-05-2013, 21:49
  2. wariator
    Utworzone przez arex39 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-08-2012, 22:14
  3. Wariator - bać się go czy nie?
    Utworzone przez tofik w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 14-09-2010, 20:59
  4. wariator
    Utworzone przez lysy1234 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-06-2009, 18:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory